Pollack Mihály Általános Iskola, Könyvtár és Zeneiskola-Alapfokú Művészetoktatási Intézmény – Tahitótfalu |
|
2021 Tahitótfalu, Kossuth Lajos utca 26. |
Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó: |
Iskolai lovaspálya (önkormányzati területen kialakított) |
|
A lovarda felszereltsége:
|
Fábián Csaba Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktató, lovasedző: Fábián Csaba – Lovastúravezető |
A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Tahitótfalui Pollack Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában: |
|
Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok: |
|
Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás: |
12 tanuló 2 csoportra osztva, hetente 2 nap lovasoktatás, alkalmanként összesen 3 óra Haladók 45 perc/ kezdők (futószár) 20 perc oktatáson vesznek részt. Az elmélet oktatása tömbösítve zajlik. |
Lovaglás oktatás gyakorisága: |
|
Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával: |
|
Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma: |
|
Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma: |
|
Kiegészítő foglalkozások: |
|
Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók: |
Testnevelés és sport tantárgyon belül helyi tanterv szerinti sportköri tanmenet. (Először könnyűügetnek, cél a biztonságos lovaglás kialakítása.) |
Év végi számonkérés: |
|
Kötelező védőfelszerelés: |
|
A kötelező védőfelszereléseket biztosítja: |
|
Kötelező, vagy ajánlott ruházat: |
Ajánlott a lovaglónadrág a haladók számára, egyébként elfogadott a kényelmes sportruházat, lábbelire nincs előírás. |
Az iskola és a lovarda közötti távolság: |
|
Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába: |
|
Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba: |
|
A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról |
nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele |
Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról: |
nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben |
Sikertörténetek: |
A tanulók maguktól is keresnek olyan lehetőséget, programot, tevékenységet, amely lóval, lovaglással kaplcsolatos. (Pl. lovas rajzversenyre önként jelentkeznek, lovas összejövetelekre, OTP Lovas Világkupára, Nemzeti Vágta futamaira látogatunk…) |
Kérések, javaslatok: |
Amennyiben az iskola rendelkezne saját védőfelszerelés-állománnyal, valamint a tevékenység végzéséhez a lovak bérleti költségeit az intézmény tudná fedezni, a jelenlegi tanulólétszám legalább a háromszorosára növekedne! |