Két lóval simán elbír az ISUZU D-MAX

A pick-up napjaink igáslova. Ha kell, lószállítót húz, bálákat hord, strapabíró, igénytelen, minden időben és minden terepen megállja a helyét. Mint például a vadi új ISUZU D-MAX, amit Legin István, a Jazzy Rádió egyik népszerű műsorvezetője ezúttal lovak között és lovas szemmel tesztelt. 

Legin István a Kincsem Parkban is megjáratta a tesztautót. 
Még 37 képünk van az új ISUZU D-MAX-ról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.

A világ egyik legnagyobb haszonjármű gyártója, az ISUZU megújította Pick-Upját. A Fábián Autókereskedő Kft. jóvoltából pedig mindjárt le is tesztelhettük a dupla kabinos ISUZU D-MAX „L” felszereltségű változatát.

Meg sem érzi a lószállító utánfutó súlyát.
Még 37 képünk van az új ISUZU D-MAX-ról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.

Ismerkedjünk! 

Azonnal szembetűnő, hogy az 1963 óta gyártott pick-upnak nem egyszerű ráncfelvarrásáról van szó, hanem egy igazán tetszetős, modern formájú szép gépezetet kaptunk. 

Gépezet? Valóban! Bár utastere személyautós extra felszereltséget és kényelmet kínál, de közben a D-MAX egy valódi erő-, illetve munkagép, ami zord időjárásban, sárban, terepen, autópályán, 1 tonnás teherrel, 3.5 tonnás vontatással minden körülmények közt megállja a helyét. Igazi gazdálkodós mindenes, nem divat pick up! 

Legin István a Kincsem Parkban is megjáratta a tesztautót. 
Még 37 képünk van az új ISUZU D-MAX-ról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.

Alapváltozatunk színre fújt hűtőráccsal és kilincsekkel ékeskedik, de a bővebb felszereltségen (LS, LS+) krómozott hűtőrácsok, krómozott kilincsek, tükrök díszelegnek, és rendelhető hozzá fellépő küszöb is.

Azért sírásra nem volt okunk, hisz a mi változatunk se volt teljesen „fapados”:

  • mind a négy ablak elektromosan kezelhető
  • sebességfüggő szervokormány
  • manuális klíma
  • központi zár
  • 6 sebességes váltó
  • állítható kormány
  • blokkolásgátló (ABS)
  • kipörgésgátló (TCS)
  • menetstabilizátor (ESC)
  • vészfék asszisztens (EBA)

Ez az „L” kivitelhez alapból is hozzá tartozik. 

A bővebb felszereltségekben dizájnosabb műszerfal, digitális klíma, elektromos tükrök, Hi-Fi is található. És bizony a kilenc választható szín is szemet gyönyörködtető. A gyári, bőségesen rendelhető felszereléseken túl kaphatók egyéb tartozékok is. Akadt néhány különleges extra „játékszer” a mi autónkon is, így mi sem unatkoztunk. 

Elöl egy távirányítható csörlő 4 tonna feletti teherbírással és könnyű kevlár kötéllel, vonóhorog, a platón színre fújt zárt felépítmény és egy kihúzható rakodótálca, amire kényelmesen felpakolhatjuk a lószerszámokat, tápos zsákokat, más nehezebb tárgyakat, aztán lazán fél kézzel betolhatjuk a helyére.

A kihúzható rakodótálca és a 4 tonna teherbírású csörlő.
Még 37 képünk van az új ISUZU D-MAX-ról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.

 

Üljünk be, és induljunk!

Elsőre mindjárt szembetűnő a kényelem, és az ötszemélyes tágas utastér. Igazán személyautós a pilótafülke, a hátsó üléseknél is bőséges a helykínálat. A haszonjárműves feelinget a magas üléspozíció és a hosszabb váltókar hozza csak, amit kifejezetten élvezni lehet. A kezelőszervek jól kézre állnak, a kormány- és az ülésbeállítás is kényelmes még hosszú távon is. 

Személyautós kényelem fogad a D-MAX belsejében
Még 37 képünk van az új ISUZU D-MAX-ról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.

Magasan ülünk, a kilátásunk kifogástalan, kivéve hátrafelé, hiszen a felépítmény és a több ablak rendesen korlátozza a hátsó kilátást. Azonban ezért kárpótolnak a nagy látószögű hatalmas oldalsó tükrök. Mindennapi dolgainkat nagy kesztyűtartókba és rengeteg pakoló fiókba tudjuk elrejteni.

A 2.5 literes, kétlépcsős turbódízel motort beindítva halk, hagyományos dízel kopogást hallhatunk, ami aztán a gázadásra menet közben egyre jobban elhallgat. Az egyes fokozat igen rövid, hamar váltani kell, de kettestől jól húz, a 120 KW (163 Le), 400Nm teljesítmény bőségesen elegendően repít még lószállító utánfutóval is, vagy netán megpakolva.

A 3.5 tonnás vontatási tömeg pedig a kategóriájában igazán különleges. A hatsebességes váltó az országúton illetve autópályán is gyors haladást biztosít, alig hallható motor- és menetzajjal. 1500-as fordulattól kel igazán életre a motor, aztán egyenletesen jó nyomatékkal dolgozik a turbójával együtt. A hatos fokozat igazán energiatakarékos, százas tempó alatt nem is érdemes felváltani. 

A magas építés ellenére 130 km/ h tempónál is kifogástalan az úttartása, és ha rosszak az útviszonyok, ránk szakad a hó, a jég és minden égi áldás, cseppet sem kell aggódnunk, a menet közben is bekapcsolható öszkerékhajtás 100 km/ h sebességig garantáltan az úthoz tapaszt. Rugózási komfortja is rendben van. A kátyúkon, gödrökön kellemesen áthintázik, még üresen sem pattog.

Az új ISUZU D-MAX láttán még ez a ló is felkapta a fejét.
Még 37 képünk van az új ISUZU D-MAX-ról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.

Fogyasztása a méretéhez, erejéhez képest takarékos, a gyári adat szerint 8.9 a városi, 6.4 az országúti. Nekünk 7.2 volt az átlag! 

Üresen a fékpedál lágy simogatására is harapnak a fékek, ennél fogva terhelésnél is kifogástalanul, erőlködős taposás nélkül is jól fognak. A lószállító utánfutó ráfutófékes lökését meg se érezni.

Ítélet

Mindent összegezve az ISUZU D-Max egy tetszetős kivitelű, kényelmes, jól használható, sokoldalú pick-up. 

Országúton, autópályán, terepen, és kemény munkában, sárban, hóban, vontatásban is jól megállja a helyét. Személyautós felszereltségével, sok rendelhető extrájával, kiegészítőjével semmi kényelemről, luxusról nem kell lemondanunk, társunk lehet családi kirándulásokra is. Rendelhető kiegészítő felszereléseivel pedig valódi haszonjárműként is megállja a helyét. 

Köszönet az ISUZU Fábiánnak, hogy kipróbálhattuk az ISUZU D-MAXot!

Az ISUZU D-MAX műszaki adatai:

  • Motor: 2500 cm3-es turbódízel, soros 4 hengeres DOHC, EURO 5
  • Teljesítménye: 120 KW (163 Le) 3600 fordulaton, 400Nm / 1400 fordulat felett
  • 5 illetve 6 fokozatú váltó
  • Üzemanyag fogyasztás: Saját tapasztalat átlag: 7.2 / 100 km.
  • blokkolásgátló (ABS), kipörgésgátló (TCS), menetstabilizátor (ESC), vészfékasszisztens (EBA)
  • Tömegek: Saját 1827-2067kg / össz: 3000kg / hasznos teher: 1176-1008 kg.
  • Vontatható tömeg: fékezetlen: 750 kg / fékezett: 2500-3500 kg.

A fotózás végén megsúgta, hogy a jövőben csak akkor megy fel a lószállítóra, ha a D-MAX húzza a versenyeire.
Még 37 képünk van az új ISUZU D-MAX-ról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.

2016.04.19. Fotók és szöveg: Legin István

Hozzászólások