Kezdőlap Blog Oldal 289

Szekérrel 8 nap alatt az (Al)föld körül

A Kiskunhalasi Református Kollégium Szilády Áron Gimnázium 350 éves fennállásának tiszteletére rendezett szekértúrát. A résztvevők egy lovas szekéren indultak Debrecenből május 26-án, hogy nyolc nap alatt megtegyék a Kiskunhalasig vezető utat.

A túra a Debrecenből Kiskunhalasra érkezett első református tanárok egykori útjának állít emléket. A szekértúra fővédnöke Bányai Gábor országgyűlési képviselő.

A küldöttség a tervek szerint nyolc nap alatt teszi meg a 280 kilométeres távot alsóbbrendű, kis forgalmú műutakon. Tatai Tibor, a fogat tulajdonosa nagy gonddal készítette elő a lovaskocsit és a legjobb lovait fogta be a hosszú útra.

A túrán összesen 32 diák vesz részt, kétnapos váltásokban. Egyszerre nyolcan utaznak a szekéren. A szekértúrán való részvételt ki kellett érdemelni. Előzetes jelentkezés és szülői engedély után az iskola megpályáztatta a 6-11. évfolyamok diákjait tanulmányi-, közösségi munka, versenyeredmények alapján.

A program a résztvevő  diákok számára élményszerűen mutatja be, hogyan utazhattak több száz évvel ezelőtt a nagy elődök. A szekértúra során az érintett települések turisztikai látnivalóit is igyekeznek megtekinteni.

A szekértúra tervezett útvonala:

Élményekben gazdag, biztonságos utat kívánunk a szekértúra minden résztvevőjének!

2014.05.27. Horváth Annamari, Lovasok.hu
Forrás: Keol.hu, Bacsmegye.hu
Fotó: MTI, Czeglédi Zsolt
Frissítés: 2022.09.21.


KapcsoLÓdó cikkek:

1200 km-es lovastúrára indultak augusztus 20-án >>

Magyarország-Mongólia Történelmi Emléktúra >>

Együtt határok nélkül, Szent Imre emléktúra >>

A ló segít a gyógyulásban

Hódmezővásárhelyen szombaton került megrendezésre a XIV. Országos Gyermek Terápiás Lovas Fesztivál, amelyen hét csapat mintegy 60 versenyzője állt rajthoz.


Különböző feladatokat teljesítettek lóháton a versenyzők

Az eseményen hét csapat (Hódmezővásárhely, Homok, Mezőhegyes, Mosonmagyaróvár, Szentes, Székesfehérvár és Békéscsaba) fiataljai mutatták be tudásukat öt ló (Fanni, Maya, Befőtt, Róza és Beugrós) segítségével önálló lovaglásban, eszközzel és eszköz nélküli feladatsor végrehajtásában, valamint gyógypedagógiai lovastornában.

“Boldogok vagyunk, hogy 2000 óta minden évben megrendezhetjük ezt az eseményt.” – mondta Kissné Hatvani Erika, az Aranyossy Ágoston Óvoda, Általános Iskola Tagintézményének vezetője, aki azzal folytatta: a versenyzők köre változik, és nagyon sajnálják, hogy idén a mindig résztvevő Bóly anyagi nehézségek miatt nem tudott elutazni Vásárhelyre, de ugyanakkor szintén a kezdetektől induló Szentes és Homok eljött, valamint új várossal, Mosonmagyaróvárral gazdagodtak.

“Retrofesztiválnak is nevezhetnénk, mivel minden évben gondolkozunk azon, hogy változtassunk-e a feladatokon, aztán minden marad a régiben. A lovasterápiát egyébként olyan gyerekeknél, és fiataloknál alkalmazhatjuk eredményesen, akik ezzel motiválhatók, hiszen ezzel a közeggel játékosabb formában, és eredményesebben fejleszthetjük őket.” – mondta Kissné Hatvani Erika. Az idei eseménnyel emlékeztek a közelmúltban elhunyt kollégájukra, az alapítvány egykori elnökére, István Attilára.


Fotó: Dél-Alföldi Lovasudvar

“Nagyon szeretek lovagolni, a lovak szépek, igazi társak, imádom őket.” – mondta az egyik vásárhelyi versenyző, a 13 éves Csabai Diána, aki már 3 éve lovagol, és különböző megmérettetéseken ért el szép eredményeket.

“Sokat javult az állapota Dianának, bátrabb, felszabadultabb, magabiztosabb lett, amióta lovagol.” – mondta a Diát elkísérő nagymama, Csabai Ferencné.

2014.05.12. Forrás: Delmagyar.hu
canva.com
Frissítve: 2022.08.10.

Több mint 4 500 m2 OTTO négyévszakos pálya épült idén

Idén több mint 4.500 m2 a FEI sztenderdizációs bizottsága által akkreditált OTTO-Sport négyévszakos perforált gumilemezes, és ReiTex pályával gazdagodott hazánk!

Az idei csapadékos nyár ismét felhívta a figyelmet az eső után egyből használható lovastalajok fontosságára. Azok, akik a nyáron tapasztaltak alapján, már az  idei őszi, és téli időszakban szeretnék megfelelő talajjal minimalizálni a kieső órák számát, még pont időben vannak, hogy felkészüljenek az őszi pályázatokra. A megfelelő pályaszerkezet kiválasztása kulcskérdés, amiben német munkatársainkkal közösen mindenkinek rendelkezésére állunk.

A PannonExpert kft., több mint 24 500 m2 megépült lovaspálya tapasztalatával a háta mögött szívesen segít bárkinek a témában. Lovasiskolai lovaglásra, lovasterápiára és gyermekek lovasoktatására érdemes OTTO ReiTex pályát építeni, hiszen karbantartást szinte egyáltalán, öntözést pedig nem igényel és hóesésben,  vagy szakadó esőben éppen olyan kiválóan használható mint rendkívüli szárazság idején. Olcsó fenntarthatóságuknak és az elmúlt 18 évben kiforrt technológiájuknak köszönhetően az ilyen pályák pár év alatt megtérülnek, jól kiszámíthatóak, ráadásul a magas ütéscsillapításnak köszönhetően csökken a sérülés veszély, ami a szülök számára is vonzóvá teszi az ilyen technológiával rendelkező lovardákat.

Versenyszintű, és professzionális lovasok számára az OTTO-Sport perforált gumilemezes négyévszakos pálya az ideális választás. Számtalan rangos nemzetközi verseny talajának választják ezt a technológiát, mivel a leghevesebb eső vizét is gyorsan elvezeti, nyáron pedig magas a vízmegtartó képessége. A perforált gumilemez 40%-os ütéscsillapító képessége kíméli az értékes sportlovak ízületeit.

Az OTTO-Sport tagja a German Horse Industry szervezetnek, melynek tagjai a legmagasabb német minőséget képviselik. Bármelyik megoldás is lesz lovardád számára az optimális, a PannonExpert kft. szívesen segít a szakszerű kialakításban.

2014.08.12.
Tasnádi Gábor építészmérnök

ELÉRHETŐSÉGEK:
Tasnádi Gábor építészmérnök
OTTO Hivatalos Magyarországi Képviselő
ügyvezető igazgató PannonExpert Kft.
+36 20 924-9489

 

A legtöbb gyerek a tanórákon kívül is lovagol Ongán

Görgey Artúr Általános és Alapfokú Művészeti Iskola – Onga

3562 Onga, Görgey Artúr utca 2.
Tel.: (46) 464-260
Igazgató: Kovács György

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Takács László
E-mail: iskolaonga@chello.hu
Tel.: 06-70/313-3216

Tata Lovas Egyesület

3562. Onga, Dózsa György út 69.
Weboldala: tatalovasudvar.atw.hu

MKEH engedély száma: folyamatban van

A lovarda felszereltsége:

  • ügyességi akadályok, bóják
  • körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal

Szakács László
Email: iskolaonga@chello.hu
Tel.: 06-20-9422141

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Szakács László – sportoktató lovassport sportágban

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Görgey Artúr Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2010 /2011

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 18 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, 5. évfolyam, 6. évfolyam, 7. évfolyam, 8. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

6 fő/óra 3 csoportban

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • A szülők anyagi lehetőségeihez mérten

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 20-25 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 3 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 2 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Szakmailag elfogadott metodikára épülő lovas oktatás valósul meg.

Az életkori sajátosságoknak és az egyéni képességeknek a tükrében történik a felkészítés és a foglalkozások levezetése.

Év végi számonkérés:

  • Bemutató lovaglás

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Nincs, de vannak ajánlott felszerelések.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • kevesebb, mint 1 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Gyalog

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek több, mint 10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Kérések, javaslatok:

A tanulók szélesebb körű bevonásához támogatásra van szükség.

 

A kecskeméti iskolások legszívesebben mindig lovagolnának

Kecskeméti Főiskola Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Óvoda

6000 Kecskemét, Erdei Ferenc tér 1-3.
Tel.: (76) 517-628, (76) 505-928
Weboldal: petofialtisk.eoldal.hu
Igazgató: Szabó Antal

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Monzák Emese
E-mail: monzakemese@gmail.com
Tel.: 06-30/33-451-33

Ménteleki Lovasiskola

6000 Kecskemét, Méntelek tanya 72.
Weboldala: mentelekilovasiskola.hupont.hu

MKEH engedély száma: L/000275

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • akadálypark, cavalettik
  • ügyességi akadályok, bóják
  • kültéri pálya természetes talajjal

Somogyi László
Email: la.somogyi@gmail.com
Tel.: 06-30/416-07-53

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Somogyi László lovasoktató

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Kecskeméti Főiskola Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Óvodában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2014 tavasz

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 4 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

Hetente egyszer, négy gyermekkel TÁMOP3.2.4. pályázat keretén belül

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 1 db 45 perces óra

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • több, mint 25 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 2 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

A lovagoltatás pályázati kertből valósul meg, ami összesen 12 alkalmat tesz lehetővé SNI-s gyermekek számára, ezért céljaink is ehhez igazodnak. Megismerni a lovak körüli teendőket, ülésegyensúly kialakítása, néhány egyszerű gyakorlat lóháton.

Év végi számonkérés:

  • Nincs

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

elfogadott a kényelmes sportruházat és sportcipő

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 5-10 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • nem tudjuk

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Minden gyermeket sikerült felültetni a lóra, még azokat is akik először féltek és nem szerették volna. Már az első alkalom végén minden gyermek még egyszer lóra szeretett volna ülni és senki nem akart eljönni a lovardából.

Kérések, javaslatok:

Iskolánk szeretne bekerülni a programba a következő tanévtől. A most megismert lovardába szeretnénk eljárni és tanulóinknak nagyobb létszámban biztosítani a lovaglást, mind a normál, mind az integrációban résztvevő tanulóinkat szeretnénk bevonni a programba. A gyermekek képességeinek megfelelő szintű és módszerű lovaglást, terápiás célú foglalkoztatást kívánnánk biztosítani.

.

Már négy éves kortól lovagolnak a sérült gyerekek

Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthona – Budapest

1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 39.
Tel.: (1) 363-3343; (1) 363-4144
Weboldal: vakisk.hu
Igazgató: Somorjai Ágnes

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Szüle Eszter
E-mail: szule.eszter@freemail.hu
Tel.: 0630/906-0014

Magyar Lovasterápia Szövetség, fóti központja

2151 Fót, Vörösmarty tér 2.

MKEH engedély száma: L/000257

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • akadálypark, cavalettik
  • ügyességi akadályok, bóják
  • műló
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal
  • kültéri pálya négyévszakos talajjal

Szüle Eszter
E-mail: szule.eszter@freemail.hu
Tel.: 0630/906-0014

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Szüle Eszter
gyógypedagógus-lovasterapeuta

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthonában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2003

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 35-40 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, óvodások (4-7 év)

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

6-7 fős csoportokban jönnek a gyerekek délelőttönként.
Összesen heti 4 nap, illetve + 2 délután.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 1 db 20-30 perces foglalkozás

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 20-25 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • egyszerre 1 ló, összesen 4-5 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő (csak a látássérült gyermekekkel- egyéni terápia)

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Gyerekenként egyéni fejlesztési terv:

  • Lovastorna adaptálva látássérült gyermekekre (lépésben):
    Ügyességi feladatok lépésben, fejlesztő feladatok, játékok
  • Nagyobbaknak:
    Futószáron voltizs hevederrel  ügetés, önálló lovaglás kezdeti lépései

Év végi számonkérés:

  • Nincs, egy tanévben két alkalommal versenyen vesznek részt (ősszel és tavasszal)

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

nem, csak a versenyen esetleg

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 10-15 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 5-10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Több kisgyermek esetében is jóval bátrabbakká váltak minden téren. Néhány kisgyermekre kifejezetten a verseny volt motiváló hatással.

Egy halmozottan sérült kisfiú 2 év alatt tanult meg a lovon egyedül ülni.

Egy nagyon félénk kislány (aki más hangoktól és más ismeretlen helyzetektől is nagyon félt) nagyon megijedt a ló prüszkölésétől. Az ő esetében is másfél évre volt szükség, hogy ma már ezek a hangok természetessé váltak.

Több gyermek szülője direkt ezért választotta intézményünket, mert itt van lovasterápiára lehetőség.

 

Kérések, javaslatok:

 

Javaslat: most már több, mint 10 éves tapasztalattal a hátam mögött, kijelenthetem, hogy hasznosnak bizonyul programunk minden fél számára( gyermek, szülő, pedagógusok) Ma már hozzá tartozik mindannyiunk életéhez a ló. Olyan természetességgel jönnek a gyerekek lovagolni, mintha tornaórára, vagy épp magyar órára mennének. Itt nemcsak a lovaglás egyes elemeit tanulhatják meg, nem csak fejlesztünk gyermekeket, hanem megtanulhatják hogyan bánhatnak az állatokkal,hogyan gondozzuk őket. Közelebb kerülhetnek hozzájuk, megismerhetik  a ló viselkedését, minden ló egyéniségét.

.

Lovaglással motiválják a gyerekek osztálytermi munkáját

Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet – Budapest

1201 Budapest,
Magyarok Nagyasszonya tér 22.
Tel.: (1) 2830377
Weboldal: fovarosi-benedek.hu
Igazgató: Csécsi Barnabás Sándor

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Varga Györgyi
E-mail: varga.gyorgyi@fovarosi-benedek.hu
Tel.: 06-1-283-0377

Lovasterápia a Fogyatékkal Élőkért Egyesület

1238 Budapest, Tangazdasághoz vezető út, Péteri-major

Weboldala: sorilovi.hu

MKEH engedély száma: L/000248

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • ügyességi akadályok, bóják
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • fedett körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal

dr. Jámbor Péter
Email: jamborp@freemail.hu
Tel.: 0630/2037218

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

  • Csipán Ágnes Ildikó, lovasedző
  • Molnár Ildikó Franciska, lovasoktató, lovastúra-vezető
  • Darvas Cecilia, lovasterepauta
  • Takács Orsolya, lovasterepauta
  • Suri Szilvia lovasterepauta jelölt, gyakornok
  • dr. Jámbor Péter, agrármérmérnök-tanár, terápiás lókiképző, segítő

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézetben:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2004 /2005. tanév

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 32 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, autisták vegyes korcsoport

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

A foglalkozásokat 32 fő látogatja 4×8 fős bontásban, heti két alkalommal. A 8 fős csoport összesen 2×45 percet tölt lovas-iskolánkban. Egy időben 3 fő lovagol, a nem lovaglók ezen idő alatt egyéb lovas foglalkozásokon, oktatáson vesznek részt

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 15-20 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 4

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 6 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Egy tanévre kidolgozott szöveges oktatási terv

1. Alapozás I.

Cél: A lovas és a ló közötti jó kapcsolat kialakítása. Fontosabb lovardai szabályok ismertetése, bevezetés a ló közelében történő viselkedésről, lovak ápolásáról, felszereléséről, a lóval való kommunikáció elsajátítása, bevezetés a lovassportba. A lovas egyensúlyának és hajlékonyságának fejlesztése először talajon végzett bemelegítéssel, majd lovon, nyeregben történő munka során, kezdetben kézből vezetett lóval, majd futószáron, lovasterepauta és szakképzett oktató-, edző segítségével.

2. Alapozás  II.

Cél: A ló takarmányozásának alapjai. Ló és lovas felszerelések ismertetése, ló ápolása és szerszámozása szakképzett oktatóval.  Ismerkedés a lovas szakágakkal. Ló- és lovassport elméleti bemutatása. A sportban elért magyar eredmények ismertetése.

A lovas lóval való kommunikációjának fejlesztése nyereg alatti munkában. A lovas képzése a helyes ülés, egyensúlyi helyzet megtartása,  a helyes segítségnyújtások tekintetében, futószáras munka keretében.

3. Alapozás III.

Cél: Futószáras munka a lovas számára, üléskorrekció, a lóban való ülés elményítése. A lovas erőlétének és az állóképességének fokozására, a lovaglás intenzitásának fokozása. Elméleti és gyakorlati foglalkozások keretében a lovas hibáinak, hiányosságainak kontrollálása, az előrehaladottság mérése.

4. Munkafázis  I.

Cél: A lovaskultúránk áttekintése, ahhoz kapcsolódó elméleti anyag ismertetése.

A lovas futószáras munka keretében megtanulja a két alap jármódot, lépést és ügetést. Az ügető munka tanügetéssel kezdődik, hogy a lóval való együttmozgás és a lovas egyensúlya megfelelően kialakuljon. Majd könnyűügetésben sajátítja el a mozgást. Erőnléti és egyensúlyfejlesztés.

5. Munkafázis  II.

Cél: Elméleti oktatás keretében a lovardai alakzatok ismertetése. Önálló lovasmunka lépés jármódban. Egyszerűbb lovardai alakzatok lovaglása, ügyességi feladatok lóhátról.

6. Munkafázis  III.

Cél: Lépés jármódban az összes lovardai alakzat lovaglása, ügetésben önálló munka. A lovas készségeinak fejlesztése, erőnlétének fokozása.

7. Munkafázis  IV.

Cél: Önálló lovasmunka lovastársakkal, osztálylovaglás. A ló ellátása és ápolása önállóan. A tanultak ismétlése, a lovon való munka, mint mozgásminőség javítása.

Év végi számonkérés:

  • Bemutató lovaglás

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Elfogadott kényelmes sportruházat ( hosszúnadrág, zárt cipő, testhez simuló felső-ruházat )

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 1-5 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 3-5%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

A lovas-foglalkozások során mindenki saját ütemének megfelelően fejlődik, de a tanév végére minden tanuló eljut a lépés jármódban történő önálló lovaglásig. Legfontosabb, hogy a minden tanulási folyamathoz szükséges figyelem, ugrásszerűen fejlődött a lovagolni járó tanulók között. Miután a lovaglást egyszerre három lóval bonyolítják, a csoportos munka előnyei ( a közös sikerélmény és együttműködési helyzetek megélései ) folyamatosan éreztetik jótékony hatásukat. További előny, hogy az egész tanév során az osztálytermi munka is motiválható a lovaglással

.

Az ostorosi diákok Egerbe járnak lovagolni

Kemény Ferenc Sportiskola és Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskolája – Ostoros

3326 Ostoros, Petőfi utca 2.
Tel.: (36) 556-022
Weboldal: kemeny-eger.sulinet.hu
Igazgató: Vecseri Sándor

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Vecseri Sándor
E-mail: ostorosigazgato@gmail.com
Tel.: 06-20/250-4854

Mátyus Udvarház

3300 Eger, Eged-hegyi Lovastanya
Weboldala: matyusudvarhaz.hu/hu/

MKEH engedély száma: L/000129

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • ügyességi akadályok, bóják
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal
  • kültéri pálya négyévszakos talajjal

Kovács Szabolcs
Email: info@matyusudvarhaz.hu
Tel.: 06-30/677-8009

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Szamosvölgyi Ferenc túravezető és lovastúra oktató

A lovaglás és lovaskultúra oktatása az Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskolájában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2006/07. tanév

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 66 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

Testnevelés órákat tömbösítve, ősszel és tavasszal járnak a gyerekek 4-5 héten keresztül, heti egy alkalommal. ekkor minden alsós tanuló lovagol.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Havonta 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 10-15 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 5-6 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 5-6 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

 Nem áll rendelkezésre információnk.

Év végi számonkérés:

  • Nincs

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak
  • gerincvédő

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Sport ruházat

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 5-10 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 1-2%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

hasznos, pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Lovasterápiás versenyeken is részt vesznek a mezőhegyesi diákok

Mezőhegyesi József Attila Általános Iskola, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola

5820 Mezőhegyes, Béke park 1.
Tel.: (68) 466-103
Igazgató: Zsótér-Erdélyi Dóra

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Molnárné Lakatos Edina
E-mail: dina37@freemail.hu
Tel.: +36-30/445-9069

Mezőhegyesi Állami Ménes Lótenyésztő és Értékesítő Kft. Központi lovarda

5820 Mezőhegyes, Kozma Ferenc út 30.
Weboldala: mamkft.hu/site/hu

MKEH engedély száma: L/000034

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • akadálypark, cavalettik
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • fedett körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal
  • kültéri pálya négyévszakos talajjal

Pap István Tibor
Email: info@mamkft.hu
Tel.: +36-30/399-2585

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktató, lovasedző:

A mi intézményünkben nem kimondottan általános iskolai lovasoktatás folyik, hanem terápiás lovaglás, sajátos nevelési igényű gyermekek számára.

Lovasterapeuta: Kézsmárkiné Piti Irén

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a József Attila Általános Művelődési Központ, Mezőhegyesi József Attila Általános Iskola, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskolában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2012 /2013

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 14 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, 5. évfolyam, 6. évfolyam, 7. évfolyam, 8. évfolyam, Óvodás korú gyermek

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

A gyerekek 7 fős csoportokban lovagolnak.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 15-20 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 2

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Nem kimondottan a lovasoktatás jellemzi az órákat; a gyerekek képességeit, egyéni haladási ütemüket figyelembe véve folyik a terápiás oktatás.

Év végi számonkérés:

  • Nincs
  • Terápiás lovas versenyen vesznek részt

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a szülők

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

 Nincs.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • kevesebb, mint 1 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Gyalog

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 3-5%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Hódmezővásárhelyi és Fóti Terápiás Lovasversenyeken kiemelkedő eredményeket értek el tanulóink.

Kérések, javaslatok:

Nemcsak terápiás, hanem oktatási céllal az iskola többi tanulója számára is hasznos lenne a lovasoktatás.

 

Mind a nyolc évfolyam jár lovasoktatásra Abán

Perkátai Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Aba Sámuel Tagiskolája – Aba

8127 Aba, Szent István király tér 7.
Tel.: (22) 430-019
Weboldal: amk-perkata.sulinet.hu
Igazgató: Fábián Judit

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Májer István
E-mail: kismajer@gmail.com
Tel.: +36-20/381-4165

Marczipán Hagyományőrző Lovasfarm

8127 Aba, Kossuth utca 130.

MKEH engedély száma: folyamatban van

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • ügyességi akadályok, bóják
  • kültéri pálya természetes talajjal

Májer István
Email: kismajer@gmail.com
Tel.: +36-20/381-4165

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktató, lovasedző:

Májer István – sportedző (lovas sport)

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Perkátai Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Aba Sámuel Tagiskolájában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2011 /2012

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 455 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, 5. évfolyam, 6. évfolyam, 7. évfolyam, 8. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

10-12 gyermek vesz rész alkalmanként az oktatáson.
48 csoport (24 osztály) folyik az oktatás.
Heti váltásban – csoportonként.
1 alkalom 2X45 percig tart.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 10-15 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 5

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

  • 1. lovarda és lovakkal való ismerkedés
  • 2. szerszám, eszközfelismerés
  • 3. lóápolás
  • 4. bemelegítés talajon, lovon
  • 5. lépés, ügetés (könnyű, tan)
  • 6. elméleti feladatok megoldása

Év végi számonkérés:

  • adott alkalom végén, és a következő elején

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak
  • gerincvédő

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Balesetvédelmi szempontból megfelelő sportcipő és ruházat.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • kevesebb, mint 1 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Gyalog

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 5-10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

  • Önbizalom, koncentráció növekedése.
  • Mozgáskoordináció fejlődése.
  • Új célkitűzések a tanulásban.
  • Csapatépítés.

Kérések, javaslatok:

Eszközbeli és anyagi támogatás.

 

Hiba bejelentés