Már négy éves kortól lovagolnak a sérült gyerekek

Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthona – Budapest

1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 39.
Tel.: (1) 363-3343; (1) 363-4144
Weboldal: vakisk.hu
Igazgató: Somorjai Ágnes

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Szüle Eszter
E-mail: szule.eszter@freemail.hu
Tel.: 0630/906-0014

Magyar Lovasterápia Szövetség, fóti központja

2151 Fót, Vörösmarty tér 2.

MKEH engedély száma: L/000257

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • akadálypark, cavalettik
  • ügyességi akadályok, bóják
  • műló
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal
  • kültéri pálya négyévszakos talajjal

Szüle Eszter
E-mail: szule.eszter@freemail.hu
Tel.: 0630/906-0014

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Szüle Eszter
gyógypedagógus-lovasterapeuta

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthonában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2003

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 35-40 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, óvodások (4-7 év)

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

6-7 fős csoportokban jönnek a gyerekek délelőttönként.
Összesen heti 4 nap, illetve + 2 délután.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 1 db 20-30 perces foglalkozás

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 20-25 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • egyszerre 1 ló, összesen 4-5 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő (csak a látássérült gyermekekkel- egyéni terápia)

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Gyerekenként egyéni fejlesztési terv:

  • Lovastorna adaptálva látássérült gyermekekre (lépésben):
    Ügyességi feladatok lépésben, fejlesztő feladatok, játékok
  • Nagyobbaknak:
    Futószáron voltizs hevederrel  ügetés, önálló lovaglás kezdeti lépései

Év végi számonkérés:

  • Nincs, egy tanévben két alkalommal versenyen vesznek részt (ősszel és tavasszal)

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

nem, csak a versenyen esetleg

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 10-15 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 5-10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Több kisgyermek esetében is jóval bátrabbakká váltak minden téren. Néhány kisgyermekre kifejezetten a verseny volt motiváló hatással.

Egy halmozottan sérült kisfiú 2 év alatt tanult meg a lovon egyedül ülni.

Egy nagyon félénk kislány (aki más hangoktól és más ismeretlen helyzetektől is nagyon félt) nagyon megijedt a ló prüszkölésétől. Az ő esetében is másfél évre volt szükség, hogy ma már ezek a hangok természetessé váltak.

Több gyermek szülője direkt ezért választotta intézményünket, mert itt van lovasterápiára lehetőség.

 

Kérések, javaslatok:

 

Javaslat: most már több, mint 10 éves tapasztalattal a hátam mögött, kijelenthetem, hogy hasznosnak bizonyul programunk minden fél számára( gyermek, szülő, pedagógusok) Ma már hozzá tartozik mindannyiunk életéhez a ló. Olyan természetességgel jönnek a gyerekek lovagolni, mintha tornaórára, vagy épp magyar órára mennének. Itt nemcsak a lovaglás egyes elemeit tanulhatják meg, nem csak fejlesztünk gyermekeket, hanem megtanulhatják hogyan bánhatnak az állatokkal,hogyan gondozzuk őket. Közelebb kerülhetnek hozzájuk, megismerhetik  a ló viselkedését, minden ló egyéniségét.

.

Hozzászólások