Kezdőlap Blog Oldal 317

Egy kisebb ménest is elszállíthatsz a Horse Trans Cargo-val

Egyszerre négy ló is utazhat majd a Horse Trans Cargo Kft. hamarosan szolgálatba álló lószállító utánfutóján, amin most végzik az utolsó simításokat a hollandiai Roelofsen lószállító-gyártónál.

A kamionokon, a hét darab lovas pótkocsin és két, illetve három férőhelyes lószállító utánfutók mellett ez az új utánfutó tovább növeli annak a lehetőségét, hogy a Horse Trans Cargo által szállított lovak minél optimálisabb körülmények között, kényelmesen, biztonságosan, jó logisztikai háttérrel juthassanak el úticéljukhoz.

Az utánfutóval előreláthatólag márciusban tudja a munkát elkezdeni a Horse Trans Cargo.

Lószállítással kapcsolatos kérdéseiddel fordulj bátran a Horse Trans Cargo irodájában dolgozó kollégákhoz, illetve kérj tőlük konkrét árajánlatot e-mailben az info@horsetrans.hu címen.

További elérhetőségeiket és az árajánlat kérő lapot megtalálod a Horse Trans Cargo honlapján is.

Elérhetőségek:
Horse Trans Cargo Kft.
4287 Vámospércs, Móricz Zs. u. 29.
Telefon: +36 20 935-7375
Fax/üzenet: +36 52 211-005
www.horsetrans.hu 
E-mail: info@horsetrans.hu

2017.02.16. Berecz Enikő, Horse Trans Cargo Kft.

Az aranyra hajt Dobrovitz a VK-döntőben

Dobrovitz József az egyedüli magyar a négyesfogatok fedeles világkupa-sorozatának hétvégi döntőjében. A világbajnok fogathajtó nem titkolt célja a győzelem, de dobogós helynek is örülne, hiszen itt már valóban a legjobb fogatok küzdenek.

Dobrovitz József összesítésben a negyedik helyen zárta a négyesfogathajtó fedeles világkupa-sorozat versenyeit, így már biztos, hogy ott lesz fogatával a február végi, göteborgi döntőben.

Az M4 Sport Sportreggeli című műsorában a világkupa finálé egyedüli magyar résztvevője elmondta, lovai a szerdai indulásig napi edzésben vannak, hogy tartsák a formájukat: “A nyolc versenyből álló sorozatban eleve a legjobb tíz hajtó vehet részt, mindenki négy versenyen indulhat, és az ezeken elért eredmények alapján alakul ki a hatos döntő mezőnye” – mondta Dobrovitz József, akinek a fia hetedikként, hajszállal maradt le a végső összecsapásról.

Egyedüliként, a szabad ég alatt készül a döntőre

A magyar hajtó számára decemberben zárult a sorozat, és akkor már látható volt, hogy teljesítményével ott lehet a döntőben. Rövid pihenő után lovaival megkezdte a felkészülést, amit nehezített, hogy míg a külföldi vetélytársak fedeles lovardában gyakorolhatnak, ő egyedüliként a mezőnyből a szabadban edz. Éppen ezért választotta azt a taktikát a sorozatban, hogy négy egymást követő világkupa-fordulóban indult, így a versenyek is edzésnek számítottak.

“Két hete Hollandiában elindultam egy versenyen, amely jó alkalom volt a tesztelésre, megbizonyosodtam arról, hogy jó kondícióban vannak a lovak” – mondta. Hozzátette, hogy a göteborgi pályát az a holland szakember építi, aki a londoni aréna pályáját is tervezte, ahol Dobrovitz dobogós helyen végzett. “Jó pályaépítő, bízom benne, hogy technikás, döntőhöz méltó pályát épít Göteborgban” – fogalmazott.

Gyorsabb fogattal a győzelem a cél

A döntőről azt mondta, a cél minden versenyen a győzelem, de mivel a világkupa-fináléban valóban a legjobbak vesznek részt, dobogós helyezésnek is örülne.

A legnagyobb ellenfél a sorozatban három versenyen is nyerni tudó ausztrál Boyd Exell lesz. Az idényben kétszer együtt szerepeltek, és Dobrovitz József mindössze két-három másodperccel maradt el tőle úgy, hogy nem volt tökéletes a fogata. Azóta egy pozícióban lovat cserélt, így gyorsabb lett a fogat.

Ifj. Dobrovitz József a titkos fegyver

A döntő pályáját a versenyzők csak húsz perccel a viadal előtt ismerhetik meg, mert hiába kapják meg előző este a pályarajzot, azon csak akadályok láthatók, a pályaív nem érzékelhető. Éppen ezért hajtónknak nagy segítségére lesz a fia, aki nézi majd a vetélytársakat, és ha édesapja előtt valaki nagyot hibázik, Dobrovitz József ennek tudatában választhat taktikát, sebességet.

Dobrovitz József bronzérmet érő hajtása Londonban

2017.02.21. Forrás: MTI
Fotók: FEI, Videó: Youtube
Kép: Canva
Frissítve: 2022.08.16.

Lovas példaképek, avagy hazánk legjobbjai 2016-ban

Idén is Lázár Vilmos adta át a Magyar Lovas Szövetség kitüntetéseit a már hagyománynak számító Díjátadó Gálán. A legkiemelkedőbb lovasok, lovassportolók, edzők, tenyésztők kaptak elismerést munkájukért.

 

Gróf Széchenyi István Emlékérem

A legmagasabb lovas kitüntetés a lovastársadalom érdekében hosszú távon kifejtett nemzetközi szintű lovas teljesítményért, kimagasló oktatási-, nevelési-, tudományos-, gazdasági-, társadalmi munkásságért, a szakmai kultúra erősítéséért, a nemzetközi sportéletben, a társadalmi szervezetekben, a sport-köztestületekben kifejtett magas szintű munkásság elismeréseként adományozható. 1987-ben alapította a Magyar Lovas Szövetség Elnöksége. Az emlékérem alkotója Tóth Béla szobrászművész.

Munkásságuk elismeréseként Gróf Széchenyi István Emlékérmet kaptak:

  • Kassai Lajos

A világ lovasíjász sportjának ikonikus alakja, a magyar lovasíjászat alapítója és nemzetközi színvonalú művelője. Minden eddigi lovasíjász versenyt megnyert. Négy Guinness Világrekordot állított fel.

Életfilozófiája, magyarság-tudata, tanításai, az állatok értése és tisztelete, a sportága iránti alázata példaértékű. Fáradhatatlan szorgalmával világszínvonalú iskolát, lovasíjász központot épített ki.

2013 óta az általa kifejlesztett lovasíjász módszer hivatalosan hungarikum – az egyetlen a lovassportok közül.

Fotó: A lovasíjász Facebook oldala

  • Molnár Tamás

Egész eddigi életét a lovaknak, a lovas élet jobbításának szentelte.

A Nemzeti Lovardától Mezőhegyesig eredményes élsportolóként versenyzett. Később edzőként hasznosította tapasztalatait. Tanítványai a lovassportban országos bajnoki címekig jutottak. Az öttusa válogatott lovasedzőjeként olimpiai-, világ- és Európa-bajnoki aranyérmek kivívásában működött közre.

Az elmúlt évtizedben lovardák irányításában, menedzselésében tevékenykedik. Lovas életünknek aktív részese és segítője.

A kitüntetés a közelmúltban elért kimagasló, nemzetközi szintű versenyeredményért, a sportolók felkészítéséért, a lovassport érdekében kifejtett eredményes menedzselési-, szervezési-, támogatási-, oktatási-, nevelési-, tudományos- és médiatevékenységért, a fiatalokat, a diáksportot felkaroló munkásságért adományozható. 2010-ben alapította a Magyar Lovassport Szövetség Elnöksége. Az Emlékérem alkotója Tóth Béla szobrászművész.

Munkásságuk elismeréseként Magyar Lovassportért Emlékérmet kaptak:

  • Bartha István 

A fogathajtás közismert szereplője. Eredményes fogathajtó, bíró és pályaépítő. Egy évtizede FEI stewardként nemzeti és nemzetközi versenyek rendszeres közreműködője. Fogathajtó tanítványai a különböző szintű versenyeken eredményesen szerepelnek.

  • Czink György

A magyar edzői kar meghatározó személyisége. Az ausztrál öttusa válogatott lovas edzőjeként két tanítványával ott volt a riói olimpián. A férfi mezőnyben tanítványa, Max Esposito egyéniben hetedik helyet, a nőknél Cloe Esposíto aranyérmet szerzett. Versenyzői az olimpiára Magyarországon készültek. Ennek eredményeként az öttusa sport legpatinásabb számában hibátlan pályákat lovagoltak. Teljesítménye honi edzőképzésünk sikere is.

  • Dr. Kriza Ákos

A kitüntetett orvos-közgazdász, 2010. óta Miskolc város polgármestere. Hobbija a ló és a lovaglás. A diósgyőri vár tövében épült Lovagi Tornák Terének megálmodója és megvalósításának vezetője. E létesítmény nem csupán az Észak- és kelet-magyarországi régióban, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, hanem országosan is hiánypótló lovas létesítmény. Négyévszakos talajú verseny- és melegítőpályájával, 750 fős fedett lelátóival, korszerű infrastruktúrájával Magyarország egyik legszebb és legkorszerűbb versenypályája.

A létesítmény kimagasló történelmi és kulturális környezetbe ágyazva kínál igényes megjelenést és sportolási lehetőséget; 2016-ban hét lovassport eseménynek adott otthont, köztük a Díjlovagló Országos Bajnokságnak, a Korosztályos Díjugrató Championatusnak, valamint egy díjugrató Grand Prix-nek.

  • Kun Péter

Munkája nyomán 2016-ban az európai western lovasélet felfigyelt a szakágra. Az egyik legnagyobb cutting versenyt Hortobágyon a Lovasnapok keretében szervezték. E hagyományteremtő esemény látványosan illeszkedett a programba, a lovasok és a látogatók között általános elismerést aratott. A versenyről rangos szakmai hírportálok és újságok is elismerően tudósítottak. Az esemény jó példája a szakágak egymást erősítő együttműködésének.

Dr. Kun Péter és Smart Blackbird a paint horse lófajta tenyésztői szervezetének kontinensviadalán 2015-ben

  • Losonczy Anikó

2016-ban – a hagyományokat felelevenítve – indították újra a Nemzetközi Díjlovagló Fesztivált, ahol a legjobb hazai lovasok a világ legjobbjaival mérhették össze tudásukat. Mentoraik Inge Braun és Bernd Braun voltak. Az ő példájuk alapján szeretné megőrizni ezt a hagyományt Ács Róbert és Losonczy Anikó. A díjlovaglás népszerűsítésére vezették be az egyesületek és lovasiskolák showversenyét az esti program részeként. Az ötletet a németországi Frankfurt Festhalléban évente rendezett műsor adta.

2016-ban a Fesztiválra 11 nemzet 105 lovasa érkezett 127 lóval a világ különböző pontjairól, köztük az olimpiai bajnok Ulla Salzgeber is. 2017-ben a háromcsillagos nemzetközi díjlovaglóverseny a FEI Világkupával és a fiatal-, junior-, póni és gyerek lovasok számára rendezett nemzetek díjával bővül.

Sándor Móric Díj

A díj névadója, Gróf Sándor Móric művelt, jó kedélyű, bátor, egyenes jellemű, igazságszerető, a közügyeket támogató, igazi sportember, népszerű személyiség volt. Nem az elismerés, hanem a teljesítmény érdekelte. Több mint háromszáz egyedülálló lovaskalandját jegyezték fel. Átúsztatott a Dunán. Rakott szekeret ugratott lovával. Lóháton járt fel palotájának emeletére – ahogy ezt az emlékszobor is jelképezi. Jelentősebb összeget hagyott a Magyar Tudományos Akadémia alapjára, a Nemzeti Múzeumra, az Országos Gazdasági Egyesület céljainak előmozdítására, a budai szegényápoldára, valamint a pesti gyermekkórházra. Segítőkész ember volt.

A Gróf Sándor Móric Díjat a magyar lovassport kiemelkedő támogatói kapják, a díj Nacsa Richárd szobrászművész alkotása.

  • Arie Yom Tom

Arie Yom Tom évek óta jelentős anyagi támogatással járul hozzá magyar díjlovagló sport fejlődéséhez. A szakmai műveltség erősítésére évente 2-3 olimpiai bírót hív meg Magyarországra. A kurzusokat a szakág tagjai, illetve a lovasok térítésmentesen látogathatják. A válogatott keret tagjainak edzőtáborait – ugyancsak rangos edzők meghívásával segíti. Több millió forinttal támogatja a hazai rendezésű országos bajnokságokat.

Olimpiai Felkészülést Koordináló Bizottság Díja

  • Krucsó Ferenc

Az elmúlt évben végzett edzői felkészítő munkájáért az Olimpiai Felkészülést Koordináló Bizottság, (amely szorosan kapcsolódik a Magyar Lovas Szövetség olimpiai program célkitűzéseihez) különdíját Krucsó Ferenc kapta.

Év edzője

  • Horváth Gábor

Horváth Gábor a Győr-Moson-Sopron megyei Győrzámolyban az ország egyik legígéretesebb utánpótlás műhelyét működteti. Tanítványa, Alasztics Aliz 2016-ban a magyar díjugrató sport eredményes lovasa. Több mint száz induló között egy hibaponttal, egyéniben a hatodik helyezést szerezte meg az írországi Európa-bajnokságon, és dupla hibátlant teljesített a negyedik helyezett magyar csapat tagjaként. Európa három legnehezebb utánpótlás CSIO versenyén – Ausztriában, Lengyelországban és Németországban – mindhárom nagydíjban dobogós.

Másik tanítványa, Tóth Ninetta, a Talent Program legfiatalabb lovasa szintén tagja volt a 2016-os évben több Nemzetek Díjában eredményes magyar csapatnak. Horváth Gábor edzői munkája így jelentősen hozzájárul lovassportunk fejlődéséhez.

Év szövetségi kapítánya

  • Németh István

A második szezonban a felnőtt díjugrató válogatott eredményes szövetségi kapitánya. Irányításával az ifj. Szabó Gábor, Horváth Balázs, Hugyecz Mariann, Tóth László összetételű csapat 2016. legnagyobb és legfontosabb versenyén, a budapesti CSIO-n győzött, 14 csapatot megelőzve lépett a dobogó legmagasabb fokára.

Válogatott lovasai közül – másfél évtized szünet után – 2016-ban Hugyecz Mariann Világkupa döntőt lovagolt, ifj. Szabó Gábor másodszor nyerte a Nemzeti Lovardában a CSIO nagydíjat.

CSIO Furusiyya FEI Nemzetek Díjában a Nemzeti Lovardában – Fotó: csiobudapest.hu

Év tenyésztője

  • Enyingi Agrár Zrt. Enyingi Agrár Zrt. Sáripusztai Ménese

Az Enyingi Agrár Zrt. Sáripusztai Ménesében folyó kimagasló tenyésztői munkát a Magyar Lovas Szövetség elnöksége „Az Év Tenyésztői Díja” kitüntető címmel ismerte el. A Sáripusztai Ménesben tenyésztett lovak 2016-ban a három olimpiai szakágban és fogathajtásban is kimagasló eredményeket értek el.

Díjugratás

  • Az írországi Ifjúsági Európa-bajnokságon a 15 éves Jármy Vince Prímával több mint 100 induló között 4. helyezést ért el.
  • Zordon – nyergében Horváth Balázzsal – Szlovéniában a Nemzetek Díjában hibátlanul versenyzett, majd a Nemzeti Lovardában a budapesti CSIO-n dupla hibátlant ment, ami nagyban hozzásegítette a magyar díjugrató válogatottat a történelmi győzelemhez.
  • Bukfenc – a Ménes lovasával, ifj. Gombos Lászlóval megnyerte a diósgyőri GP-t, és ezüstérmet szerzett a felnőtt díjugrató országos bajnokságon.

Horváth Balázs és Zordon a budapesti CSIO-n – Fotó: csiobudapest.hu

Díjlovaglás

  • A Kovács Ernő által kiképzett Zümmögő, a riói olimpia díjlovas versenyében Jojo AZ néven a dán válogatottat erősítette.

Military

  • Viking Egyed Lászlóval nemzetközi szinten eredményes.

Fogathajtás

  • A négyesfogathajtó világbajnokság ezüstérmes csapat tagjának, ifj. Dobrovitz József fogatában szerepelő Dante, a magyar lovak közül a legjobb vb-eredményt érte el.

Magyar bajnokok

  • Díjugratás: ifj. Szabó Gábor
  • Díjlovaglás: Szalai Nikolett
  • Military: Schaller Gábor
  • Fogathajtás: Dobrovitz József
  • Távlovaglás: Feketéné Wachtler Katalin
  • Lovastorna: Bence Balázs, Németh Blanka
  • Western-reining: Heffler Helka

2017.02.20.
Képek, forrás: Magyar Lovas Szövetség, canva.com
Frissítve: 2022.08.05.

A Ford, amiben a Mustang vére pezseg

Még a lovak is puszival köszöntötték. Legin István, a Jazzy Rádió egyik népszerű műsorvezetője tesztelte az utánfutó-stabilizátorral és zajcsökkentő rendszerrel ellátott Ford Edge-t, amibe akár egy szalmabálát is betehetsz.

210 ló? Nem vagytok kicsit szűkösen odabenn, skacok?

Bár az Edge egy prémium kategóriás SUV, de erőteljes 210 lóerős dinamikájával, jellegzetes robosztus, amerikai formájával vérvonala tagadhatatlan.

Havas, latyakos, ónos esős korcsolyapályás téli időben hihetetlen öröm és megkönnyebbülés, hogy a Ford Edge volt mindennapi társam a közlekedésben. Az ónos esőtől még márkás túrabakancsom is korcsolyaként viselkedett a gyalogos közlekedést is ellehetetlenítve.

No de semmi pánik, itt van velem az Edge, és mivel láthatóan nem volt kedve a garázsom helyett az alsó utcában -18 fokban éjszakázni, így aztán a hihetetlen jól tapadó Michelin Latitude Alpin 255/ 45 R 20” papucsaival, intelligens összkerékhajtásával (AWD) lazán felkapaszkodott a tükörjégen hazáig, és kapunyitásnál is stabil fogódzkodónak szolgált.

Nem vagyok oda a nagyon automatizált dolgokért, de meg kell hagyni, az intelligens hajtáslánc jól kapcsolgatja az összkerékhajtást és a difizárat. Mondjuk, a terepes hancúrozást kizárja az elektromos kézifékkel együtt, és hasmagassága sem a valódi terepezésre való, de ettől az Edge vezetési élménye cseppet sem csorbul.

Sőt, aki a kényelmet szereti, annak kedvében jár, hogy semmihez nem kell nyúlnia, magától kapcsol – mutatja is a műszerfalon, és a Sóskúti Lovas és Élménypark birtokán is minden kátyúból, sárból, jégből lazán kivágta magát.

Mert a jó fotókért meg kell dolgozni a járatlan utakon is…

Azért nehogy elfelejtsük, a Ford Edge terepes képességei ellenére sem munkagép, hanem egy erőteljes, elegánsan robosztus, nevéhez híven szögletes vonalakkal övezett prémium kategóriás SUV.

Nyitásnál szembeötlő, hogy az ajtók alja kívülről takarja a küszöböket. Elsőre kicsit furcsa, a magasabb járdákon és terepeken könnyedén leérhet, amikor kinyitjuk, viszont hatalmas előnye a sáros latyakos időben, hogy küszöbjeink tiszták maradnak alatta, így ki- és beszálláskor sem kell odafigyelni, hgy ne koszoljuk össze a ruhánkat Tovább haladva a külsejéhez méltóan tágas, hatalmas, kényelmes beltér fogad minket elöl, hátul.

Tesztautónk aranybarna fényben csillogott a Sóskúti Lovas- és Élményparkban.

Beülés előtt kápráztató fényjáték köszönt, ugyanis álló motornál kéken, járó motornál pirosan világít az ajtó pakolórekesze, a küszöbön látványos Edge felirat virít. A pedálok is kék fényben úsznak, hogy lássuk, nem lépünk akármibe.

Sötétben igazi fényjátékkal kényeztet a Ford Edge

Belül is elegánsan szögletes vonalak, krómozott kontúrokkal, kézzel varrott bőrrel és plüsskárpittal fokozzák a prémiumérzést. Lehajolni nem kell, méretesen magasan van az elektromosan állítható, programozható pilótaülés, de az ajtók pereme is körbevesz minket. Kicsit gátol a kilátásban, de a hatalmas tükrök és a radarok mindenért kárpótolnak. Ötletesen a tükörben ég egy sárga LED, ha mellettünk vagy a közelünkben akadály van. Indexelésnél villogással is figyelmeztet minket.

Ha beindítjuk a motort, az indítás gombnyomásra automatikus, olyan érzésünk van, mintha repülőgépben ülnénk. Semmi túlzás, de körbe vesznek minket a kijelzők, a lágy kék fényekben úszó gombok. Aki szereti a digitális technikát, az Edge a rengeteg kapcsolható, programozható funkciókval minden igényét kielégíti: hagyományos napi számlálók, fogyasztásmérő funkciók, óra, iránytű, hőfokmérő, légnyomásmérő, jelzőtáblák kijelzése, kormányzás intenzitásának állítása, stb.

Műszerei maximálisan digitálisak, de a nagyfelbontású, jó minőségtől észre sem vesszük, hogy nem analóg mutatói vannak. Középen 8 colos érintőképernyőre került a navigáció, a telefonos kapcsolat, a digitális kétzónás klíma és a digitális hifi rendszer. A Ford SYNC 2 rendszerével hangbemondással is tudjuk ezeket vezérelni.

Különlegesség a Ford aktív zajcsökkentő rendszere: láthatatlan mikrofonok veszik a felesleges zajokat, és a hifi rendszerből sugárzott ellenhullámokkal oltanak ki minden olyan hangot, ami zavarna minket. Ez azt jelenti pontosan, hogy még 140-es tempónál sincs semmi vágtazaj, semmi patadobogás, stúdió minőségű a belső csend és a zene. Ha megszólalnak a radaros és egyéb figyelmeztető hangok, a hifi rendszer automatikusan elcsendesül. De itt még nem merül ki az Edge különleges felszereltsége.

Kaptunk egy sávtartó rendszert is. Ha bekapcsoljuk, zöld vonalak jelzik, hogy érzékeli a sávunkat, és ha a szélére hajtunk, aktív kormányzással visszahúzza az autót a sáv biztonságos patanyomára. Sajnálatos, hogy nem tartja középen, így a kipróbálásakor kicsit kacsázik az autó egyik csíktól a másikig, s megijesztheti a mellettünk haladókat is a közeli manőverekkel. Nem is csoda, ha a tesztelése után nagyon benéztek a minket előző vezetők, hogy vajon mennyire lehetek pityókás?

Persze a kijelző is nyomban figyelmeztet, hogy álljunk meg, és igyunk egy jó kávét! Fontos, hogy ne hagyatkozzunk rá, csak egy kiegészítő biztonsági szolgáltatás, ha a felfestések halványak, vagy a szokásos össze-vissza csíkozás van az úton, esetleg rossz az idő, akkor nem érzékeli a sávokat!

A start-stop rendszer a takarékosságban segít. A már megszokott adaptív tempomat is aktív, a beállított sebességhatáron belül érzékeli, ha valaki lassít előttünk. De itt is tartsuk meg a kontrollt! Bár lovunk is el tud menni vészhelyzetben hazáig, de azért nem árt, ha mi irányítjuk!

A menetkényelmet elektronikák sokasága segíti, a kormányzás is intelligens. A Ford Edge állandóan figyeli vezetési technikánkat, sebességünket,útviszonyokat, és ahhoz mérten állítja a kormányzást. Lassú manővereknél így az Edge méretéhez képest bámulatosan kis fordulási köröket tudunk produkálni.

Kis lovas családunknak nagyon praktikus, az utánfutó stabilizáló rendszer, ami nagyobb tempónál sem engedi beringani a lószállítót, így a lovak sem lesznek tengeribetegek – és persze sokkal biztonságosabban utazhatnak. A rendszer a kerekekre jutó nyomaték és a légnyomás szabályozásával tartja kordában a kilengéseket.

A kép azzal lesz teljes, hogy a parkolást egy parkoló asszisztens manőverezi helyettünk. A párhuzamos és a derékszögű beállásnál is nekünk csak a váltót és a féket kell kezelni, amit az első és hátsó fedélzeti kamerákkal tudunk remekül figyelemmel kísérni. Egész lassú tempónál sem kapcsolja le a kamerákat, és tudjuk nagy látószögűre is állítani. Rossz időben viszont sajnos hamar koszolódnak.

Még soha nem vol ennyire egyszerű ráállni a lószállítóra…

Elöl és hátul is több fokozatú ülésfűtés, üléshűtés, kormányfűtés, USB és szivargyújtós csatlakozók mindenfelé, a hátsó üléseknél egy 220v-os 150 wattos csatlakozót is találunk. Igaz nem a mi szabványaink szerinti aljzattal, de a túrás boltokban lehet kapni átalakítót. A sok felszerelés ellenére apró bosszúság, hogy még egy ilyen prémium kategóriás autó sem tudja felhúzni a nyitva felejtett ablakait a központi zár bekapcsolásakor.

Még egy hihetetlen látványos játékszer, de azért a haszna sem utolsó, a gombbal vagy távirányítóval nyitható-zárható hátsó ajtó. Ez ám a kényelem, pláne hogy a hátsó lökhárító alatti láblengetéssel kéz nélkül is nyithatjuk.

Mögötte a csomagtartó istállónyi nagy teret tár elénk. Alapjáraton 602 literes, az ülések ledöntésével már 1.850 literesre bővíthető. Még egy szalmabálát is bepakolhatunk lovacskáinknak, csak utána győzzük kitakarítani!

Tesztautónk a 210 lóerős sport változat volt. Automata váltója hatsebességes, és meglepően kevés „gondolkodással” gyorsan reagál minden gázmozdulatra. Normál és dinamikus sport fokozattal. A kormány alatti fülekkel kézzel is kapcsolható.

A gyári vegyes üzemű fogyasztás 5.8 literre van megadva. A hideg időben azonban megnőtt a Ford Edge étvágya: nekünk finoman hajtva 8 liter körül fogyasztott, de terepezésnél 9-10 litert is abrakolt.

A Ford Edge a lószállító utánfutó előtt is jól mutat.

Felszereltségtől függő két változata a Titánium, és a Sport. 2000-es díesel motorja is két változatban létezik: egy változó geometriájú turbós 180 lóerős, és egy biturbós 210 lóerős.

Összegezve

A Ford Edge árarányában is magasra tette a mércét: nem csak a prémium kategóriába, hanem a jövő autóautomatizálásába is új belépő.

Rengeteg kiegészítő és biztonsági berendezése a kényelmet és biztonságot szolgálja, de feltétlenül a vezető irányításával. Belső tere, kidolgozása kifogástalan minőségű, fényjátékai, digitális grafikái látványosak. Utánfutóstabilizáló rendszere jól jöhet lovak szállításakor. Könnyebb terepes, és jó menetteljesítménye minden akadályt maga alá gyűr, hogy a legzordabb időben is hűen, biztonságban, kényelemben hazavigyen minket családunkkal együtt a tanyára is.

Adatok

Ford EDGE árak:

  • Titanium
    • 2.0 TDCI 180 LE M6 AWD: 13.120.000 Ft
    • 2.0 TDCI 210 LE PowerShift automata AWD: 13.965.000 Ft
  • Sport: 2.0 TDCI 180 LE M6 AWD: 13.600.000 Ft
  • Tesztautónk: 2.0 TDCI 210 LE) PowerShift automata AWD: 14.445.000 Ft

Ford EDGE műszaki adatok:

  • Hengerűrtartalom: 1997 cm3
  • Hengerek/szelepek száma: 4/16
  • Váltó:
    • kézi 6 fokozat
    • automata 6 fokozat
  • Teljesítmény:
    • 180LE 3500 fordulaton
    • 210 LE 3750 fordulaton
  • Nyomaték [Nm (1/min)]:
    • 400 Nm 2000-2500 fordulaton
    • 450 Nm 2000-2250 fordulaton
  • Fogyasztás – vegyes gyárilag: 5,8-5,8 

Köszönjük a Ford Magyarországnak hogy kipróbálhattuk az Edge-t.

Köszönjük a Sóskúti Lovas- és Élményparknak a fotózási lehetőséget.

Köszönjük a közreműködést Nánási Emesének és lovának

2017.02.13. Fotók és szöveg: Legin István, motorosteszt.hu

Elhunyt Ákos Ajtony, a magyar díjugratás meghatározó alakja

Lovagolt az olimpián, tíznél is több helyezést szerzett Aachenben, kilenc alkalommal nyerte meg a magyar díjugrató bajnokságot. Ákos Ajtony évtizedeken át volt a legeredményesebb magyar díjugrató.

Fotó: pentathlon.hu

Ákos Ajtony 1944-ben született, lovas pályafutását Debrecenben kezdte. Kivételes tehetségére Máchánszky Gyula figyelt fel, 1960-ban már a magyar ifjúsági válogatott tagjaként lovagolt Velencében.

Budapestre került, a Honvéd Hidász utcai lovardájában Dr. Kollár Kornél szárnyai alatt több évtizeden keresztül a legeredményesebb magyar díjugrató volt. 1971-ben nyolcadik helyen végzett a felnőtt Európa-bajnokságon, lovagolt az 1972-es müncheni olimpián, Aachenben tíznél többször szerepelt a helyezettek között.

Pályafutásának legemlékezetesebb társai: Őzike, Terike, Bálvány és Kabala voltak. Utolérhetetlen teljesítménye, hogy kilencszer nyert egyéni magyar díjugrató bajnokságot.

A Budapesti Honvéd lovas szakosztálya után Mezőhegyesen, Csömörön és Budapest környékén edzősködött, számtalan fiatalt tanított meg lovagolni és versenyezni. A magyar öttusa válogatott lovasedzőjeként olimpiai- és világbajnokokat nevelt.

A Magyar Lovas Szövetség a legmagasabb kitüntetéssel, a Gróf Széchenyi István Emlékéremmel díjazta, valamint megkapta a Magyar Sportért Díj I. fokozatát.

Ákos Ajtony búcsúztatását 2017.február 27-én 16.00 órakor tartják a Fiumei úti Nemzeti Sírkert szóróparcellájánál.

Fotó: m4sport.hu

2017.02.14. Forrás: Díjugrató Szakág
Frissítve: 2022.08.16.
Fotók:  m4sport.hupentathlon.hu

Francia ménes katari kézben

Még öt év sem telt el azóta, hogy a katari uralkodó egyik öccse, Joaan Al Thani megvásárolta Normandiában az első ménesét. Ez idő alatt hatalmas fejlesztéseket hajtottak végre és jobbnál jobb mének, illetve kancák kerültek a Haras de Bouquetôt-ba, ahol nemrég megszületett Trêve első csikója is.

A francia Group 1-nyerő Planteur. 

Hatalmas bokszok, tökéletes kialakítás, korrekt tájékoztatás a ménekről, hibátlan fű, csillogóra fényesített sárgaréztáblák, kényelmes parkoló, óriási reklámok, az érdeklődők fejedelmi fogadtatása osztrigával és egyéb ínyencségekkel, az anyakancák tökéletesen elszigetelt nyugalomban, valamint a tulajdonos fallal elválasztott, diszkréten megbújó kastélya. Minden tökéletesen előkészítve várta az érdeklődőket a ménesben és mindenki csodásan is érezhette magát, hacsak nem családias, bensőséges hangulatra vágyott.

A 127 hektáros ménest 1960-ban alapította Alec Weissweiller, majd az utóbbi időkben angol tulajdonban állt, mielőtt 2012-2013 telén Johan Al Thani, a katari uralkodó – aki összesen tíz testvérrel büszkélkedhet – egyik öccse meg nem vásárolta magának.

A hercegre akkor figyelt fel igazán a nemzetközi a galoppvilág, amikor 2013-ban megvette az addig veretlen Trêve-et, aki azután az új tulajdonosnak megnyerte az Arc de Triomphe-t. Az Al Shaqab nevet viselő istállónak azóta számos lova fut Angliában és Franciaországban is. Angliában a híres Frankie Dettori az első számú lovasuk. A tulajdonos célja a ménes megvásárlásakor az volt, hogy idehozza versenykarriert befejező kancáit és a legjobb saját ménjeit és igazi konkurenciát teremtsen a piacot jelenleg uraló angol és ír tenyésztőknek. A ménesben jelenleg 70 bokszban tudják fogadni a lovakat.

A ménbokszok a Haras de Bouquetôt-ban.

A Bouquetôt-ban álló öt mén közül a legnagyobb sztár Shaala, aki idén kezd fedezni 27.500 eurós (8,4 millió forint) áron. Az Invincible Spirit apaságú sprinter mén kétévesen két Group 1-es és két Group 2-es versenyt nyert, majd kisebb sérülés után háromévesen is nyert egy Group 3-at, de utána visszavonultatták. Már most jelentős az érdeklődés azonban iránta. A legnagyobb szenzációt pedig az jelentette, hogy a tulajdonos úgy döntött, ő fogja fedezni 2017-ben Trêve-et is, aki nemrég hozta világra első csikóját Dubawitól.

A ménes talán legszebb ménje, Olympic Glory is nagyon sikeres versenyló volt (fedeztetési díja 15.000 euró). A mérföldes telivér kétévesen is nyert Group 1-et, illetve három- és négyévesen is még három győzelmet szerzett Angliában és Franciaországban a legmagasabb szinten, illetve 2013-ban a világ legmagasabbra értékelt hároméveseként vonult téli pihenőre. Ménesi karrierjét 2015-ben kezdte.

The Wow Signal (fedeztetési díja 8.000 euró) nevű lovuk első csikói idén lépnek pályára. A Group 1-es és 2-es győzelemmel rendelkező mén esetében azonban mindenkinek felhívták a figyelmét arra, hogy csupán a fedezett kancák 30 százaléka vemhesült tőle, így sikertelenség esetén a ménes egy másik ménjénél mindenképpen lehetősége adnak egy újabb fedeztetésre.

A ménes másik korai lakója a hosszútávú, francia Group 1-nyerő Planteur volt, aki idén 4.000 euróért fedez és az első két szezonjában 230 kancát osztottak be hozzá.

A legnagyobb testű mén címe Anabaa fiának, Style Vendome-nak (fedeztetési díj 5.000 euró) jár, aki elsősorban középtávon futott eredményesen és legfontosabb győzelmét a francia klasszikusban, a Poule d’Essai des Poulains-ben aratta.

Az új tulajdonosnak és futtatónak köszönhetően a mének és a kancák is fiatalok, hiszen csak nemrég fejezték be a versenypályafutásukat. A méneknek eddig még egyetlen utódjuk sem került a pályára. A következő évek így nagy izgalmakat tartogatnak a ménesben dolgozók, valamint a tulajdonos számára, hiszen ekkor derül ki, hogy hogyan végezték a munkájukat, illetve, hogy Fortuna mennyire fogadta őket kegyeibe.

 

2017.02.10. Szöveg és fotók: Vonczem Gabriella
Kiemelt kép: Canva
Frissítve: 2022.08.11.

Miért fontos, hogy ott legyél kancád ellésénél?

A legtöbb kanca mindent megtesz azért, hogy csikóját a figyelő szemektől távol hozhassa világra. Az ellés pedig általában gond nélkül is lezajlik, de előfordul, hogy segítségre van szükség. Ha ilyenkor nincs senki kéznél, az a csikó, de akár a kanca életébe is kerülhet. Egy magyar állatorvos fejlesztése, a Sigloo Ellésjelző Rendszer azonban biztonságot adhat kancának és csikójának, és nyugodt alvást a lótartóknak.

A kancák átlagos vemhességi ideje 335 nap, de az ellés valójában a 320. és 360. nap között bármikor megtörténhet. Az ellésre utaló előzetes jelek (faroktő és farizmok beesése, kitőgyelés stb.) gyakran nem egyértelműek, ezért nehéz megállapítani, melyik napon, illetve sokkal még inkább, hogy melyik éjszaka várhatjuk a kiscsikót.

Az ellés többnyire segítség nélkül is lezajlik,
de nagyjából az esetek 10%-ánál kisebb vagy nagyobb segítségre van szükség.

Ha ilyenkor senki nincs ott, az sajnos a csikó, de akár a kanca életébe is kerülhet.

Ugyanakkor az egyébként simán lezajló ellés sem veszélytelen a csikó számára. A kanca az ellés után néhány percet még fekve pihen. A csikó fején viszont gyakran rajta marad a magzatburok egy darabja. Ha ilyenkor nincs ott senki, aki a burkot levenné a csikó fejéről, sajnos 1-2 perc alatt megfullad.

Maga az ellés az első jelektől (topogás, izzadás, rogyadozás) számítva akár tizenöt perc alatt is megtörténhet. Így

az a gyakorlat, amikor kettő, egy vagy akár félóránként “ránéznek” a kancára, nem garantálja sem a kanca, sem csikója teljes biztonságát és olykor sajnos rosszul végződik.

Ezért nagyon fontos a kanca megbízható és valóban folyamatos felügyelete és az ellés megindulásának biztos észlelése.

Mit tehetsz, hogy ne szalaszd el az ellést?

Erre a gyakorlatban többféle módszer terjedt el:

Személyes felügyelet

Ekkor valaki állandóan (éjjel-nappal) éberen vigyázza a kancát.

  • Előny: a segítség azonnal ott van, amikor szükséges
  • Hátrány: Ha több napig vagy akár több hétig tart a felügyelet, nagyon fárasztó, teljes embert (vagy több embert) igényel. Így is gyakori az elalvás akár éppen a kritikus félórában. Ezen kívül az állandó jelenlét zavarhatja is a kancát, ami az ellés lefolyására hátrányos hatással lehet.

Kamerás felügyelet

A kanca bokszában felszerelt kamera képét éjszaka a meleg szobából nézve felügyeljük.

  • Előny: kevésbé zavarja a kancát
  • Hátrányok:
    • Kevésbé közvetlen a történések érzékelése, így nem biztos, hogy felfigyelünk az ellésre.
    • Az elalvás esélye még nagyobb, mint a személyes megfigyelésnél.

Ellésjelző műszer használata

A világpiacon sok különböző márkájú és működési elvű készülék elérhető. A választást legtöbbször a következő szempontok befolyásolják:

  • Mennyire biztos, hogy riasztani fog az elléskor?
  • Hány téves riasztás fordul elő?
  • Mennyire kíméletes és problémamentes a műszer viselése a kancának?
  • Mennyire egyszerű kezelni, elboldogulunk-e a használatával?
  • Mennyire költséges a megvásárlás, használat vagy bérlés?

Milyen ellésjelző rendszerek léteznek?

A riasztás elve alapján több csoportba oszthatóak a készülékek:

A testhelyzet alapján riasztó készülékek

Működésük azon alapul, hogy a kancák többsége ellésnél lefekszik. A mellkas körüli hevederre vagy a kötőfékre rögzíthető pozíció- és gyorsulásszenzorok érzékelik a lefekvést és a testhelyzetet.

Előnyök:

  • A tulajdonos is fel tudja helyezni az állatra, a felhelyezés nem fájdalmas.
  • Egy kanca esetében az ára kedvező.

Hátrány:

  • A kancák kb. 10%-a állva ellik, ilyenkor ez a típusú készülék egyáltalán nem riaszt.
  • Sok téves riasztás fordulhat elő, éjszakánként akár 1-6 alkalommal, mivel a kancák az elléstől függetlenül pihenni is gyakran lefekszenek.
  • A hevedert feszesen kell rögzíteni, ami hosszabb időn át viselve a maron hámsérülést okozhat.
  • Az akkumulátort néhány naponta tölteni kell.

A bőr izzadására riasztó készülékek

Az ellés elején meginduló izzadást a bőr elektromos vezetőképességének megváltozása alapján érzékeli. A készülékből a szügyön két fém elektróda nyomódik a bőrhöz, a gépet szügyheveder rögzíti.

Előnyök:

  • A tulajdonos is fel tudja helyezni, egy kanca esetén kedvező ár.

Hátrányok:

  • A riasztás megbízhatatlan, mivel a külső hőmérséklet és a kancák közötti nagy eltérések az izzadékonyságban erősen befolyásolják. Az ellések várhatóan 5-10%-a riasztás nélkül történik, melegebb időszakban viszont magas a téves riasztások száma, ezért használata egyre inkább kiszorul a gyakorlatból.

A pérarés tágulására riasztó készülékek

Az állatorvos két varrattal egy néhány centiméteres jeladót rögzít az egyik péraajakhoz, a jeladóból kihúzható kis mágnest pedig a másikhoz. Elléskor a péraajkak eltávolodásakor a jeladó rádiójelet küld az istállóban elhelyezett vevőkészüléknek, az pedig dudahanggal és/vagy telefonhívással riaszt.

Előnyök:

  • 100% biztos riasztás, téves riasztások nélkül.
  • Felhelyezés után nem kell az akkumulátorát tölteni.
  • Több kanca esetén egy vevőkészülékhez bármennyi jeladó használható, így nagyobb állományban olcsóbb az üzemeltetése.
  • A helyesen felvarrt jeladó semmilyen gondot nem jelent a kancának.

Hátrányok:

  • A jeladó felhelyezéséhez állatorvos szükséges.
  • Lótartóként ijesztő lehet a varratok behelyezése. Ez a valóságban nem fájdalmasabb egy egyszerű injekciónál, egy felügyelet nélküli nehézelléshez képest pedig egészen jelentéktelen fájdalom és kockázat.

Kanca a felhelyezett jeladóval

Sigloo Ellésjelző Rendszer

Munkám során újra és újra előforduló tragédia, hogy a gyakran kemény munkával és drágán elért vemhesség után a kanca felügyelet nélkül ellett, és a várva-várt csikót elpusztulva találták az anyja mellett.

A felügyelet nélküli ellések során az elhullás esélye megközelítheti a 10%-ot.

Ennek oka legtöbbször nem is rossz magzatfekvés vagy nehézellés, hanem az egyébként simán lezajló ellés után a megszületett csikó fején rajtamaradó magzatburok. Ilyenkor az az 1-2 perc, ameddig még a kanca is fekve pihen, a csikó számára végzetes.

Ezek a csikók megmenthetők lennének, ha abban a kritikus néhány percben ott a segítség.

Ezen probléma megoldására 2004 óta kerestem a megoldást, több különböző akkor gyártott ellésjelző műszert vásároltam és próbáltam ki, de egyik sem volt 100%-ig megbízható. Ezért 2007 és 2009 között Hartl János villamosmérnökkel közösen kifejlesztettük saját ellésjelző rendszerünket.

Cégünk 2009 óta gyártja és forgalmazza a Sigloo ló ellésjelző műszert. Világszerte több mint ötszáz készüléket értékesítettünk, felhasználóink többek között:

  • Hannoveri Állatorvosi Egyetem
  • Keros, Zangersheide
  • Semilly
  • számtalan lóklinika, neves sportló-, arab-, póni- és telivér ménesek.

Vásárlóink Európán kívül az Arab Emirátusoktól Dél-Amerikán, Új Zélandon, Ausztrálián át Dél-Afrikáig és Marokkóig mindenütt megtalálhatóak.

Az eladott darabszám alapján 2014 óta Európában a Sigloo piacvezető az ellésjelző rendszerek között, Magyarországon eddig 12 készüléket használnak a lótartók.

Kanca a felhelyezett jeladóval

2017-től pedig még több kanca számára lehet biztonságosabb az ellés

Az idei évtől először a Sigloo Ellésjelző Rendszer nem csak megvásárolható, de bérelhető is.

Az ellésjelző rendszer két fő része:

  • A kanca pérájára varrható néhány centiméteres jeladó, mely elléskor rádiójelet küld a készüléknek.
  • Az istállóban elhelyezendő ellésjelző készülék, mely riasztáskor felhívja az előzőleg elmentett telefonszámokat.

Biztonság a kancának és csikójának, nyugalom a lótartónak:

  • 100% biztos riasztás az ellésnél
  • Nincs téves riasztás
  • Akár négy telefonszámot is felhívhat
  • A jeladó akkumulátora cserélhető, lemerülése után nem kell új jeladót vásárolni (ez jelenleg egyedülálló a hasonló termékek között)
  • Akár több száz méter hatótávolság a jeladó és a készülék között (ez jelenleg egyedülálló a hasonló termékek között)
  • Egyszerre sok kanca felügyelhető

A rendszer megvásárolható vagy bérelhető.

Sigloo Ellésjelző Rendszer vásárlás:

  • Ellésjelző rendszer egy kancához (készülék + egy jeladó): 1.290 Euró
  • További jeladók (amennyiben egyszerre több kanca felügyelete szükséges): 180 Euró

Bérlés rövidebb időre:

  • Ellésjelző rendszer egy kancához (készülék + egy jeladó): 10 Euró / nap
  • További jeladók (amennyiben egyszerre több kanca felügyelete szükséges): 1 Euró / nap

Bérlés teljes ellési szezonra (6 hónap, januártól júniusig):

  • Ellésjelző rendszer egy kancához (készülék + egy jeladó): 600 Euró
  • További jeladók (amennyiben egyszerre több kanca felügyelete szükséges): 85 Euró

A megadott árak nettó árak, azokhoz +27% ÁFA adódik.

További információ, vásárlás vagy bérlés:

Dr. Pénzes György 
06-30/688-1941
kancadoktor@gmail.com

2017.02.07. Szöveg: Dr. Pénzes György
Fotók: Haga Zsuzsanna
Kiemelt fotó: Canva

10.000 kilométert repültek a lovak

A világ 53 legjobb ugrólova érkezett Hongkongba a Longines Masters helyi fordulójára. A lovak több mint 9.000 kilométert utaztak a kizárólag nekik szentelt Cargo Boeing 777 fedélzetén. Íme néhány fotó a kalandos utazásról.

Itt érkezik a Longines Speed Challenge kétszeres győztese: Bertram Allen Quiet Easy 4 nevű lova:

Itt pedig Daniel Deusser kancája, a Longines Los Angeles-i Nagydíjának győztese, Equita Van’t Zorgvliet:

Ő pedig John Whitaker Ornellaia nevű lova:

“Oda fogunk beszállni?”

“Na jó, ha ez a kedves kétlábú ennyire melegszívű, akkor biztosan minden rendben lesz.”

“Remélem jó fej lesz a kedves szomszéd, mert hosszú az út…”

“Ugye jó lesz a menü? Én vegát rendeltem…”

A lovak általában hármasával utaznak a lószállító konténerekben. Szénaháló egész úton van előttük, vizet pedig időről időre kínálnak nekik a velük utazó tapasztalt lóápolók:

Fő a biztonság:

A lószállító konténert a repülőgép mellé viszik…

Majd egy speciális emelővel felemelik:

Légi lószállítás akár Budapestről is

Tudtad, hogy lovad légi szállítását akár otthonról, a kényelmes fotelodból is intézheted? A Lovasok.hu szállítmányozó partnere, a Hellmann Worldwide Logistics magyarországi vállalata akár az istállóajtótól megszervezi lovad utazását.

A Dohába, Isztambulba, Katarba, Moszkvába utazó lovak akár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is megkezdhetik utazásukat, nincs szükség arra, hogy Frankfurtban, vagy Amszterdamban szálljanak repülőre. Sőt, ha egy egész repülőgépszállítmányra való lovat kell szállítani, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről bármilyen útirányba indítható charter gép. Amszterdami indulással pedig a világ szinte bármely repülőtere közvetlen járaton, átszállás nélkül elérhető.

A lovak légi szállítását a Hellmann Worldwide Logistics prémium szolgáltatást nyújtó partnerei végzik: a KLM, a Qatar és a Turkish Airlines.

Érdekelnek a részletek? Kérj ajánlatot!

2017.02.09. Fotó: Longines Masters

Hirdess vagy regisztrálj és nyerj EQUITANA lovas kalandot

Hunyd le a szemed és képzelj el egy 9 napon át tartó lovas show-t kiállítással, vásárral. Képzeld el, hogy részese lehetsz másodmagaddal. És most jöjjön a vaLÓság: az álmod valóra válhat! Ha feladsz egy hirdetést a Lovasok.hu-n március 10-ig, vagy feliratkozol hírlevelünkre, a Tiéd lehet egy háromnapos vásárbelépő az EQUITANA-ra kétfős, kétéjszakás szállással és HOP TOP Show belépővel.

EQUITANA 2017 | Utazás | Játék Programok | Hírek | Show | Belépő | Vásár | Ménbemutató

Fődíj: vásárbelépő három napra és szállás két éjszakára

2017. március 10-ig és nyerd meg a fődíjat:

  • három napra szóló vásárbelépőt az  EQUITANA-ra két fő részére
  • belépőt a HOP TOP Show-ra két fő részére
  • szállást két főnek két éjszakára Essenben

De ha szerencséd van, a Tiéd lehet 8 heti nyereményünk egyike, egy Lovasok.hu baseball sapka!

Fedezd fel a lovas világ újdonságait Essenben 2017. március 18-26. között, tekintsd meg a tematikus lovas napok fantasztikus programjait és ne hagyd ki a HOP TOP Show lélegzetelállító esti műsorát sem. Vár a Lovassportok Világvására, az EQUITANA!

Belépő ingyen? IGEN!
Utazz az EQUITANA-ra a Lovasok.hu-val és a 3 napos vásárbelépőt ajándékba kapod!

Eladó lovad hirdetésével most nyerhetsz

Adj fel eladó ló vagy fedezőmén hirdetést 2017. március 10-ig a Lovasok.hu-n és tölts fel hozzá fotókat, videókat. Majd dőlj hátra és fogadd az érdeklődők hívásait. Nem kell sokáig várnod, a képpel meghirdetett lovak ugyanis 2,5x nagyobb eséllyel, 150 nappal hamarabb kelnek el, mint kép nélkül új gazdát keresők.

Ha nincs ló, lovascucc is jó!

Ló helyett ló- vagy lovasfelszerelésed van? Most eladó lovasfelszereléseddel is nyerhetsz. Ha március 10-ig feladsz egy hirdetést a Lovas Piactéren, ugyanúgy részt veszel a sorsolásban. Ne feledd: a fődíj vásárbelépő az EQUITANA-ra, a Lovassportok Világvásárára és a HOP TOP Show-ra, valamint szállás két főnek két éjszakára Essenben!

Minden hirdetéssel növeled az esélyed

Minden egyes feladott hirdetéssel növeled az esélyeidet, hogy a Tiéd legyen a vásárbelépő az EQUITANA-ra, a Lovassportok Világvásárára és a HOP TOP Show-ra, valamint szállás két főnek két éjszakára Essenben.

+1 tuti tipp, hogy Tiéd legyen a főnyeremény:

Még nem iratkoztál fel a hírlevelünkre? Pedig érdemes, hiszen első kézből értesülhetsz a lovas világ legújabb híreiről – ráadásul még nyerhetsz is. Nincs más teendőd, mint feliratkozni a Lovasok.hu hírlevelére, és máris megadtad az esélyt magadnak, hogy a Tiéd legyen a vásárbelépő az EQUITANA-ra, a Lovassportok Világvásárára és a HOP TOP Show-ra, valamint szállás két főre és két éjszakára Essenben.

Játékszabályzat >>

Nem az idei az első eset, hogy egy szerencsés lóbarát belépőt nyerhet az EQUITANA-ra: 2011-ben is szerveztünk egy játékot, melyet Gáspár Ágnes nyert meg. Ő is azt mondja, tényleg felejthetetlen élmény az EQUITANA, a Lovassportok Világvására.

Tovább Gáspár Ágnes beszámolójához >>

2017.01.19. Lovasok.hu

Döntős Dobrovitz a Fogathajtó VK-n

Dobrovitz József összesítésben a negyedik helyen zárta a négyesfogathajtó fedeles világkupa-sorozat versenyeit, így már biztos, hogy ott lesz fogatával a február végi, göteborgi döntőben.

Dobrovitz József és fogata a londoni fordulón
Fotó: Rinaldo de Craen (Hoefnet) – Forrás: Fogathajtó Szakág

Az ausztrál Boyd Exell nyerte meg a FEI Fedeles Világkupa nyolcadik, egyben utolsó kvalifikációs versenyét Bordeaux-ban. Az ausztrál hajtó izgalmas csatában győzte le a holland Koos de Ronde-t, valamint IJsbrand Chardont, és szerezte meg harmadik győzelmét ebben a szezonban.

A FEI Fedeles Világkupa Bordeaux-i fordulójának eredményei:

  1. Boyd Exell (AUS) 124,68
  2. Koos de Ronde (NED) 127,77
  3. IJsbrand Chardon (NED) 128,21
  4. Edouard Simonet (BEL) 143,62
  5. Georg von Stein (GER) 153,91
  6. Benjamin Aillaud (FRA) 160,38
  7. Sébastien Mourier (FRA) 175,68

A novemberben indult vk-sorozat nyolcadik, utolsó versenyét követően kialakult a végső sorrend, és kiderült, ki az a hat hajtó, aki megszerezte a döntőben való szereplés jogát.

Dobrovitz József 21 pontjával a negyedik helyen zárt, így magabiztosan került a fináléba. Ifj. Dobrovitz József épp csak lecsúszott a göteborgi indulásról, 13 pontja végül a 7. helyhez volt elég.

A döntőt február 24-26. között rendezik Göteborgban, ahol a magyar hajtó mellett az ausztrál Boyd Exell, a holland Ijsbrand Chardon, a szintén holland Koos de Ronde, a svájci Jérôme Voutaz és a német Georg von Stein szerepel majd.

A FEI Fedeles Világkupa állása a nyolc kvalifikációs verseny után:

  1. Boyd EXELL (AUS) 30
  2. IJsbrand CHARDON (NED) 27
  3. Koos DE RONDE (NED) 27
  4. József DOBROVITZ (HUN) 21
  5. Jérôme VOUTAZ (SUI) 20
  6. Georg VON STEIN (GER) 15
  7. József DOBROVITZ jr. (HUN) 13
  8. Theo TIMMERMAN (NED) 12
  9. Edouard SIMONET (BEL) 11
  10. Rainer DUEN (GER) 7

Az első hat helyezett mérkőzik meg a göteborgi döntőn.

2017.02.06. Forrás: Fogathajtó Szakág, Hoefnet
Kép: canva
Frissítve: 2022.08.16.

Hiba bejelentés