Nyíregyházán tartotta kihelyezett elnökségi ülését a Magyar Lovaskultúra Társaság.
A kormány tervei szerint már szeptembertől beindulhat a lovasoktatás az általános iskolákban – kezdetben szakköri keretek között. Erről a kérdésről is tárgyaltak a szakemberek, akik szerint a lovaskultúra oktatásában Szabolcs- Szatmár- Bereg megye élen jár.
Arany János Gimnázium és Általános Iskola – Nyíregyháza |
|
4400 Nyíregyháza Ungvár sétány 22. |
Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó: |
Fedeles Lovarda |
|
4400 Nyíregyháza, Tiszavasvári u.52. MKEH engedély száma: L/000142 A lovarda felszereltsége:
|
Pócsik Gábor Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők: Pócsik Gábor lovaskultúra oktató |
![]() A lovaglás és lovaskultúra oktatása az Arany János Gimnázium és Általános Iskolában: |
|
Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok: |
|
Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás: |
A teljes osztálynak tartjuk a lovasoktatást. |
Lovaglás oktatás gyakorisága: |
|
Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával: |
|
Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma: |
|
Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma: |
|
Kiegészítő foglalkozások: |
|
Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók: |
Saját fejlesztésű tanmenet! Gyakorlat: I. Érdeklődés felkeltése, Elmélet: óravázlat szerint |
Év végi számonkérés: |
|
Kötelező védőfelszerelés: |
|
A kötelező védőfelszereléseket biztosítja: |
|
Kötelező, vagy ajánlott ruházat: |
Lehetőség szerint lovas sportruházat – évszaknak megfelelő, kényelmes viselet. |
Az iskola és a lovarda közötti távolság: |
|
Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába: |
|
Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba: |
|
A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról |
nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele |
Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról: |
nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben |
Sikertörténetek: |
Előző osztályommal második évfolyamtól kezdtük a lovaglást, jelenlegi osztályommal, akik elsősök, szeptember második hetétől lovagolunk rendszeresen. Tapasztalataim alapján egyértelműen elmondható, hogy a lovaskultúra oktatás rendkívül pozitív hatásait, mind a tanulási folyamatban, mind a gyermekek társas kapcsolatainak, közösséggé formálódásának alakulásában jól megfigyelhetjük. Egyrészt az iskolai környezetből való kéthetenkénti kiszakadás, mely nagyon jól feldolgozható élményanyagot jelent gyermek és pedagógus számára, valamint a mozgásos képességfejlesztés áldásos hatása az egyéb tanulási képességekre….felbecsülhetetlen értékkel bír. Monotóniatűrésük ugrásszerűen nő, melyre bizony szükségünk van az iskolai oktató – nevelő munkában. Az elméleti témakörök remekül bővítik ismeretanyagukat, valamint logikai, gondolkodási képességeiket fejleszti nagyon nagy hatékonysággal. Egyik tanítványom súlyosan koraszülöttként, óriási mentális lemaradásokkal, beilleszkedési, magatartási problémákkal kezdte szeptemberben a programot. Nyolc hónap elteltével, rengeteget változott pozitív irányba, külső szemlélő számára, csupán osztálytársaitól túlmozgásos aktivitásával, közlékenységével tűnik ki. ez óriási… Rozman Ágnes tanítónő |
2014.04.07. Forrás: Kölcsey Tv
Frissítve: 2023.06.21.
Fotó: Canva