Kezdőlap Blog Oldal 307

Diplomata ezüstöt hozott egy olasz királykategóriás futamról

A hétéves ugrófenomén Diplomata és zsokéja Bakos Gábor, nemzetközileg is jelentősnek számító Group 1-es futamban állt rajthoz vasárnap Meranoban. A 60.000 euró díjazású ütközetben csak egy világhírű zsoké tudta őket megelőzni.

Diplomata és Bakos Gábor a 2017.06.02-i Júniusi Gátversenyben – Fotó: Kincsempark.hu

Székely Károly hétéves idomítottja, a fantasztikus Diplomata vasárnap este a patinás Merano pályáján állt starthoz a Group 1-es besorolást élvező Gran Corsa Siepi d’Italia futamában. Zsokéjával, Bakos Gáborral, végig az élen galoppozott a 4000 méteres versenyben.

A befutóban a szlovák Meny Bay-jel vívott ádáz küzdelmet, ám utóbbi visszaverte a támadásokat. A 60.000 euróval dotált ütközetben az ezüstérem így is szépen csillog, a komoly cseh delegációt maga mögé utasító Egerton ivadék egyértelműen bebizonyította, hogy helye van az olaszországi királykategóriás megmérettetéseken.

Érdekesség, hogy a nyerő lovat a világhírű Leighton Aspell lovagolta, aki 2014-ben és 2015-ben is bezsebelte a földkerekség egyik legismertebb akadályversenyét, a Grand National-t.

A lenti videóval átélheted Te is az izgalmakat:

2017.07.05. Forrás és fotó: Kincsempark.hu

Nissan X-Trail – belső tere akár egy boksz

Mint a szürke lovon érkező mesebeli királyfinak, a Nissan X-Trailnak is három próbát kellett kiállnia a pár nap alatt, amíg tesztelésre került Legin Istvánhoz. A Jazzy Rádió népszerű műsorvezetője, ezt a terepjárót sem kímélte.

Itt a jó idő, és már a völgyben is nyílnak a kerti virágok, már újra zöldell a nyárfa az ablak előtt! Már vágtáznak a lovak szerelmesei a bimbódzó réteken, és a vasparipás motorosok is megérezték a nyár illatát. Az esős fülledt időben a terepes talaj itt-ott finom dagonyává változott. A saras utak kacéran csábítottak némi latyakos rosszalkodásra. Hogy is tudnék ellenállni a természet hívószavának, bizony nem. Tehát megnyitottam a napsugarak útját az elektromosan vezérelhető panorámás üvegtetőn, és mindjárt elsőnek neki lendültem a szinte már hagyományos terepnyúzásnak.

Nagy test nagyot csobban, és biza az X-Trail egy kellemesen testes tágas nagy autó. Főleg az én 7 személyes családi változatom bőséges helykínálattal kényeztetett. Lendületet vettem, vagyis ráléptem a gázra, és készültem is az erőteljes kapaszkodásra a kátyúkban, pocsolyákban vágtázás közben! De hiába, az X-Trailt nem lehetett eltéríteni a kiszabott iránytól. Futóműve és a szabályzó elektronikái zökkenőmentesen ringatták át a durva útviszonyokon. Sem a mély keréknyomok, sem a nagy kátyúk a saras pocsolyák nem jelentettek problémát a Nissan automatikus összkerékhajtás rendszerének.

Mint már máskor is említettem, ez a hajtás rendszer mindig a jobban tapadó kerekekre összpontosítja a nyomatékot, és ha szükséges a differenciálművet is kikapcsolja. Hosszú tengelytávja miatt nem valódi terepes az X-Trail, de igazán ezt senki nem közölte vele, így nem akart elakadni a tengelyig, aljáig érő fekete latyakban sem. Mi tagadás, élvezet az X-Traillal dagonyázni, kell ez a látványos fotóknak is, de mindennek ára van! X-Trailunk kellemesen csillogó metál-barna színe hirtelen egy mattos sár pacnivá változott.

Bár divatos mostanában ez a matt szín, de a második, Decathlonos rakodási tesztünkre mégsem mehettünk ennyire mocskosan. Irány a mosó! Terebélyes családi autómnak van felülete bőven, amit csak győztem a kefével tisztára sikálni. Mosó után irány a Decathlon, hogy a most már újra tisztán csillogó autót lovakhoz tartozó felszerelésekkel telerakodva pakolási tesztnek vessem alá.

Kaptam is a Decathlontól mindent a polcokról, mi a lovasoknak szem-száj ingere. A bokszhoz hasonlatos hatalmas csomagtartó alapban is jól variálható. Osztható és több szintesre is állítható. Így apróbb kacatjainkat is el tudjuk rejteni. A kihajtott pótülések megfelezik, de még akkor is marad sok hely. Bár 7 személyesnek mondják, de valójában inkább 5+2-nek nevezném. Bemásztam 189 centis magasságommal, és igencsak a nyakamba vettem a lábam, hogy elférjek. Hamar jöhet is a görcs meg a gyógytornász, mert mozogni semmi esély. Tehát a kihajtható pótülések inkább csak gyermekeknek, kis növésűeknek valók.

A pótüléseket lehajtva az X-Trail csomagtartója akkora, hogy szinte visszhangzik, és csak úgy nyelte el a Decathlon kedves munkatársai által bepakolt nyergeket, lovaglócsizmákat, takarókat, nyeregalátéteket, kobakokat, lovas ruhákat, és egyéb, bőséges lovasfelszereléseket, amiket a Decathlon polcairól sebtiben összeválogattunk. És ha még ennél is több holmit szeretnék berámolni, akkor az üléseket lehajtva mindjárt megfelelően tágas teret kapok! Miután mindent bepakoltam, eljött az idő a harmadik tesztre: kiüríteni a csomagtartót. Hú, bizony most látom, milyen nagy a Decathlon választéka, mert a rengeteg ló- és lovasfelszerelést mire visszahelyeztük a polcokra, alaposan kifáradtunk.

Lóhalálában száguldok is a következő teszt helyszínére. Autópályás menet közben a kis pihenést segíti a sávelhagyás, az éberség figyelő rendszer, és a tempomat, ami sajnos a radarrendszerek ellenére nem adaptív, és nem érzékeli a közlekedési akadályokat. Sebaj, az úttartás a magas építése ellenére még oldalszélnél, nagy sebességnél is kifogástalan, de a menetzaj viszont lehetne csendesebb. A hátsó térből jönnek a vágta dübörgések. De az érintőképernyős beépített hifi rendszert kicsit feljebb tekerve már el is nyomta a rock zene, amit az USB csatlakozással, vagy a telefonos kapcsolattal a mobilomról is le tudtam játszani.

A Központi érintőképernyőn a NissanConnect rendszere GPS, telefonkapcsolatot, és állandó térképfrissítést is elvégzi. A fontosabb információk előttem, a műszerfalon is megjeleníthetők. Az X-Trail belső tere a Qashquaiból köszön vissza. Műszerei, kijelzői, kormánya hasonlóak, üléshelyzete kényelmes. A világos drapp bőrüléseink szemgyönyörködtető elegáns varrásokkal prémiumérzést keltenek!

Kényelmemet fűthető, hűthető pohártartók is szolgálják. Berendezése, krómozott fogantyúi is hozzák eleganciáját, de felszereltsége kicsit elmarad a prémium kategóriában megszokottól. Igaz, a nagy csomagtartóval, és a pótülésekkel jelentős pluszt is kapok, és nagycsaládosoknak tökéletes választás. A belső berendezést kibeszélve meg is érkeztem 3. teszthelyszínemre, a zsámbéki Drivingcamp közlekedésbiztonsági tesztpályára.

Szakmai meghívóm egy biztonságtechnikai előadásra, és utána néhány gyakorlatra szólt. A profi előadók hozzánk hasonlóan kihangsúlyozták, mennyire fontos a tesztpályás, vagy terepes gyakorlás. A külföldi statisztikák is alátámasztják. Beállok a Safety Car után, mint a versenylovak a felvezető autó mögé a rajtnál. Elsőnek egy szlalomos teszttel kezdek, előre, és tükörből tolatással. A kormányérzékenységet beállítottam normál állásba, és start! 30-as tempóval kellett bevágódni a bóják közé. Az X-Trailból jól áttekinthető a pálya, magasan ülök, és remekül látni a bójákat. A menetstabilizáló rendszer jól adagolja a kerekekre a nyomatékot, egy pillanatig sem hagyja sodródni az X-Trailt. Teherautós múltam dominál a hátramenetnél, hiszen amúgy is a tükröket szoktam használni, de besegít a nagy látószögű tolatókamera is. Így három forrásból tudtam remekül tájékozódni a szlalom tolatásnál. Határozottan jó időket futotam az X-Traillal az alacsonyabb többi limuzinhoz képest is.

Második gyakorlatom egy vészhelyzeti kikerülő manőver, egyre nagyobb sebességgel. Megvallom, 55 kilométeres tempóval már nehéz volt beszáguldani a bóják közé fékezés nélkül. A feltételezett akadálynál mindenki megcsúszott, az X-Trail sem volt kivétel, de határozottan érezni lehetett, ahogy itt is egy pillanat alatt beszabályozta a menetstabilizáló, és nem hintázott, semmi ringatózás, egyenesbe hozta és így könnyen visszaránthattam a kerülés után az eredeti sávba. Irány a követési távolsági gyakorlat. Párhuzamosan, a biztonsági autó hirtelen fékezésénél kellett megállni mögötte. Persze reflexeim is edződtek, de határozottan az ABS próbája volt. A fékeket keményen fogta, ugyanakkor a szokásos darálásból alig lehetett valamit érezni, hangja is csekély volt, és ahogy azt kell, remekül kormányozható maradt Nissanom.

Mind a négy vészfékezésnél meg tudtam állni a Safety Car mögött. De éles helyzetben a vészfékezési asszisztens hanggal és a műszerfalon villogó jelzéssel is figyelmeztet. Tehát a tesztpályán jól vizsgázott úttartásból, irányíthatóságból, az ABS beállításából, és a pilóta ülés jó tartásából, a kiláthatóságból az X-Trail.

Összegezve:

A Nissan X-Trail egy visszafogottan elegáns, kényelmes nagy belterű autó. Magas építése ellenére a stabilizáló elektronikák jó beállításával erős oldalszélben és durva manővereknél is stabil marad. Intelligens összkerékhajtása zord útviszonyoknál akár lószállítóval is stabil haladást biztosít.

Köszönet a Decathlonnak, és készséges alkalmazottainak a rakodási teszthez nyújtott segítségért. Köszönet a Nissan Sales CEE képviseletnek, hogy kipróbálhattam az X-Trailt.A természet maximális megóvása végett csakis bejáratott földutakon terephancurkodtam.

Nissan X-Trail műszaki adatai:

Motorok összehasonlítása

Motor Vegyes
üzemanyag-fogyasztás
Max. teljesítmény
(kw (LE)
/perc-1)
CO2 kibocsátás
(g/km)
Üzemanyag típusa
2.0L Dízel 177
4WD Manual
5,6 149 130
(177) / 3750
Gázolaj
2.0 Dízel 177
CVT
5,6 148 130
(177) / 3750
Gázolaj
2.0 Dízel 177
4WD CVT
6,0 158 130
(177) / 3750
Gázolaj
1.6 Dízel 130
Manual
4,9 129 90
(130) / 4000
Gázolaj
1.6 Dízel 130
4WD Manual
5,1 135 90
(130) / 4000
Gázolaj
1.6 Dízel 130
CVT
 5,3 139 90
(130) / 4000
Gázolaj
1.6 DIG-T 163
Manual
6,2 145 120
(163) / 5600
Benzin

 

2017.07.05. Legin István / Lecsó /

Overdose örök nyugalomra tért Alagon

Emlékhelyet alakítottak ki, ahol örök nyugalomra helyezték Overdose hamvait június 29-én az Alagi tréningközpontban, abban az udvarban ahol a magyar csodaló élete nagyobb részében tréningben állt.

18 képünk van Overdose hamvainak elhelyezéséről. Görgess a cikk aljára a galéria megtekintéséhez.

Az eseményen megjelent többek között Mikóczy Zoltán, Overdose egykori tulajdonosa, Ribárszki Sándor és Jozef Roszival, a két trénere, a Kincsem Nemzeti Kft. vezetői és képviselői, valamint számos rajongó, illetve azok, akik egykor az istállóban dolgoztak vele, mellette.

Az egybegyűltek visszaemlékeztek a csodálatos pályafutására, hatalmas sikereire és azokra a nehézségekre, amelyekkel szembesült. Abban mindenki egyetértett, hogy egy ilyen kivételes képességű telivér hatalmas ajándékot jelentett a magyar lóverseny számára és annak ellenére, hogy sem a verseny-, sem a tenyészkarrierje nem tudott tökéletesen kiteljesedni, így is óriási eredményeket ért el.

Mikóczy Zoltán, Overdose egykori tulajdonosa. 18 képünk van Overdose hamvainak elhelyezéséről. Görgess a cikk aljára a galéria megtekintéséhez.

A magyar lóversenyt újra világszerte ismertté tette, de a fennmaradásához is nagymértékben hozzájárult. Ezért mindenki megpróbál a tisztelet és az elismerés mellett boldogan visszaemlékezni rá. Legalábbis azok a szerencsések, akik élőben láthatták versenyezni, tréningezni vagy fedezőménként tevékenykedni. Az ő feladatuk, hogy a vele kapcsolatos emlékeket továbbadják az újabb generációk számára is.

Overdose hamvait egy időkapszulában temették el, amelybe személyes emlékeket is elhelyezhettek az eseményen résztvevők. A különleges telivér síremléke az Alagi Versenyló Tréningtelepen, az egykori „diplomata istálló” udvarán látható, a Kincsem Parkban megtalálható, Engler András által készített szobrának másolata pedig az istálló úgynevezett Kastély épületében található meg ezentúl.

2017.07.04. Vonczem Gabriella

Haga Zsuzsanna

“Több ezer kép van már mögöttem, lassan kialakul egy stílus, egy látásmód és nap mint nap tanulok valami újat…”

Szeretettel üdvözlök mindenkit!

Kötődésem a lovakhoz akkor kezdődött, mikor szakmai gyakorlatként éveket töltöttem el  Dunaharasztin a Balassa János bácsi kisbéri ménesénél. (Ezek a kivételesen szép és nemes lovak azóta már szétszéledtek, a ménes megszűnt). Napokat töltöttem el egyedül a legelőn a lovak között. Ismertem őket, a szokásaikat, tudtam mit miért csinálnak, mi a rangsor közöttük és miért, hogyan kommunikálnak, hogyan reagálnak dolgokra, mit szeretnek, mit nem.

Ekkor kezdtem el fotózni őket.

Sajnos munkám révén messzire távolodtam a lovas élettől, de ez idő alatt tanultam meg a fotózás rejtelmeit (amit még nem fejeztem be). Szerencsére és hála Surányi Kriszta barátnőmnek, amiért segítségével az elmúlt években ismét visszatalálhattam az én lovaimhoz és nagyon élvezem! Itt az eredménye!

Szeretettel várok mindenkit a honlapomon, illetve bárkinek segítek, ha kell portfóliót készíteni lovakról, vagy lovas eseményeket megörökíteni.

Keress bátran:

Hatalmasat borult Lázár Zoltán fogata Csehországban

A nebanicei fogathajtóverseny szombati maratonhajtásán Lázár Zoltán oszlopnak hajtott, kocsija felborult. Segédhajtóként segítő fia súlyos sérülést szenvedett, őt megműtötték. A nyolcszoros világbajnok fogathajtó válla és csuklója kapott, idei további szereplése kérdésessé vált.

Ifj. Lázár Zoltán ujját amputálni akarták

“Zolika súlyos kézsérülést szenvedett. Csehországban amputálni akarták az ujját, ezért az elsősegély után inkább azonnal hazaindultunk. A győri kórházban plasztikai műtétet hajtottak végre rajta” – mondta az MTI-nek a nyolcszoros világbajnok hajtó, aki elárulta, a díjugratóként is versenyző fia agyrázkódást is szenvedett.
Lázár Zoltánnak a válla és a csuklója sérült meg, de egyelőre nem tudja mennyire súlyosan, mert hétfőn vizsgálják meg a vállát, hogy szükség van-e műtétre.

A fogat elszabadult, három ló is megsérült

“Meg akartuk nyerni a maratonhajtást és nagyon jó időket értünk el. Magamra vállalom, én hibáztam. Az egyik akadályban nagyobb tempót választottam a kelleténél, emiatt oszlopnak hajtottunk. A kocsi felborult, mi leestünk róla. Sajnos aztán a kocsi helyre állt, így a fogat elszabadult és csak 500 méter múlva tudták megfogni, amikor ismét felborult a kocsi” – idézte fel a történteket a 44 éves sportember.

Lázár Zoltán arról egyelőre nem tudott beszámolni, hogy a történtek miként befolyásolják az idény hátralévő részét. Hozzátette, három lova is megsérült, de nem tudja milyen súlyosan, ugyanis még nem értek haza az állatok. A kiváló hajtó eredeti programjában a két hét múlva esedékes aacheni négyesfogathajtó-versenyen, az augusztusi Európa-bajnokság, továbbá a szeptemberi kettesfogathajtó-világbajnokság is szerepelt.

Lázár Zoltán – Fotó: Fogatverseny – Fábiánsebestyén

Volt ok az örömre is

A FEI Fogathajtó Világkupára is minősítő 3*-os négyesfogathajtó versenyen Ifj. Dobrovitz József és fogatában Lator, Exclusive, Dante, Reno és Torino az előkelő 3. helyen végzett, míg Dobrovitz József a 6. helyen zárt.

2017.07.03. Lovasok.hu
Forrás: MTI, Fogatsport.hu
Frissítve: 2022.08.16.

A frízeket ünnepelték Sződligeten

Európában egyedülálló produkciót kapott lencsevégre Péterfy Zsuzsanna lovas fotós. A sződligeti Kincsem Sportlovarda látványos és izgalmas fríz versenyét és show műsorát fotózta, ahol a tizenkettes fogat mellett is bőven akadt látnivaLÓ.

Már a megnyitó alatt sejteni lehetett: látványos produkciókat láthat az, aki kilátogatott májusban az 5. Fríz ló verseny és show-ra. A bevonulás ugyanis római harci szekereken zajlott.

Ezt követték a díjlovas, majd a fogathajtó versenyek. A délelőtti programokat az úgynevezett “Free Style in Fríz” elnevezésű produkció zárta, ahol még egy frízlovas pár jelképes esküvűjére is sor került.

Nemes fej, magasan illesztett, elegánsan ívelt nyak, feltűnően dús, hullámos sörény, csodálatos bokaszőrzet: minden emberben –  akár lovas, akár nem – már az első pillantáskor mély nyomot hagy a csillogó fekete fríz látványa.

Ha látványos karüsszelek, idomító bemutatók, és Európában egyedülálló tizenkettes fogat formációjában láthatod őket, akkor egy életre szól az élmény. Kattints a képekre, és csodáld meg Péterfy Zsuzsanna fotóin keresztül a fajta páratlan szépségét.

 

2017.06.21. Fotók: Péterfy Zsuzsanna, Canva
Frissítve: 2022.08.11.

Újra női amatőrlovas világbajnoki futam a Kincsem Parkban

A világ legjobb amatőrlovasai a Magyar Derby hétvége első napján szállnak nyeregbe a Fegentri Női Amatőrlovas Világbajnokság budapesti futamában. A nyolc ország lovasai között a Kincsem Parkban Nagy Polett képviseli a magyar színeket.

A májusi svájci futam hajrája – a mezőny bal szélén kékben Nagy Polett. Fotó: Facebook.com

A felénél jár a Fegentri Női Amatőrlovas Világbajnokság június végén, hiszen az idei 28 futamból éppen a tizennegyediket futják a Kincsem Parkban. A sorozat februárban indult Katarban, majd következett az igazi kuriózumnak számító Chile és a már a magyar lovasok által is jobban ismert Omán. Ezután a kitavaszodott Európa adott helyett a versenyeknek, miközben júniusban az Amerikai Egyesült Államok keleti partjára is tettek egy négyfutamos kitérőt a lovasok.

A magyar színeket az idei év során Nagy Polett képviseli. Az Esztergomban felnőtt, 19 éves lovashölgy igazi lovascsalád tagja, hiszen édesapja tulajdonosként 2003-ban Magyar Derby-t is nyert Rodolfoval. A 2000-es évek elején olyan sikeres lovakat is a család futtatott, mint a kétszer is Káposztásmegyeri Díjat nyert Gekko, a nagyversenyek örök helyezettje, Szépségem, a kétévesen remekelt, majd sprinterként eredményes Vitality vagy Estemona. Polett 2015 óta lovagol versenyekben és eddig hét győzelmet szerzett. Elsősorban a saját istállójuk telivéreit lovagolja, de időnként más tulajdonosoknak is lovagol.

Nagy Polett képviseli a magyar színeket – Fotó: Facebook.com

Június utolsó napján is az Esztergomi istálló színeiben futó Arabian Caféval versenyez majd az 1200 méteres, egyenespályás futamban. A Fegentrire nevezett, valamint a magyar amatőrzsokékból álló 16 lovas mezőnyben az egyik esélyesként állnak starthoz. A jó szereplés nagyon fontos lenne a számára, mivel azzal előrébb kerülhetne a világbajnoki ranglistán is. Ez bizonyára komoly motivációt jelentene a számára, hiszen eddig nem igazán tartozott azok közé a szerencsés lovasok közé, akik esélyes lovakat lovagolhattak.

A Fegentri Amatőrlovas Világbajnokság jelenlegi állása

Helyezés Lovas Ország Pont
 1.  Sara Vemeersch Belgium  103
 2.  Nora Hagelund Holm  Norvégia 80
 3.  Larissa Biess  Németország 67
 4. Bethany Baumgardner  USA 61
 5.  Melissa Boisgontier Franciaország 59
 6.  Elisabetta Marcialis Olaszország 55
 7. Elin Rödjare Svédország 29
 8.  Celina Weber  Svájc 29
 9. Tereza Grbavcicova  Cseh Köztársaság 16
10. Nagy Polett Magyarország 15
11. Fatma Al Manji  Omán 2

A Fegentriről (Fédération Internationale des Gentlemen-Riders et des Cavalières vagyis Férfi és Női Amatőrlovasok Nemzetközi Szövetsége) azt érdemes tudni, hogy a világ legjelentősebb nemzetközi amatőrlovas szervezete. Öt európai ország, Németország, Franciaország, Olaszország, Svédország, valamint Svájc alapította 1955-ben. Azóta jelentősen kibővült és már mintegy 25 tagot számlál. Elsősorban az európai, jelentősebb amatőrlovas hagyományokkal rendelkező országok csatlakoztak hozzá, de rajtuk kívül az Amerikai Egyesült Államok, Malajzia, Mauritius, Madagaszkár, illetve az arab országok közül Katar és Omán is belépett a szövetségbe. Magyarország a 2000-es évek elején csatlakozott a szervezethez, de néhány év múlva alvó taggá vált, majd 2014-től indul újra magyar női lovas a világbajnokságon. A versenyzőt indító tagországok kötelessége, hogy legalább egy saját versenyt is rendezzenek.

Erre kerül sor ma, pénteken 19.30-kor a Kincsem Parkban.

A lovasok tehát egész évben versenyeznek, a tervek szerint négy földrészen összesen 28 futamban. Idén összesen 12 ország (Amerikai Egyesült Államok, Belgium, Csehország, Franciaország, Németország, Magyarország, Omán, Olaszország, Norvégia, Svájc, Svédország és Törökország) legjobb lovasa indul a sorozatban, azonban egyes országokban csak hat-nyolc lovas mezőnyök állnak össze és mindig a rendező ország dönt a meghívottak listájáról, tehát nem indul mindenki minden futamban. A döntőbe az egész évi versenyzés után csak a legtöbb pontot gyűjtött nyolc lovast hívják meg Mauritiusra.

A Fegentri Amatőrlovas Világbajnokság versenynaptára

Verseny sorszáma Időpontja Ország Város
 1. 2017.02.23. Katar  Doha
 2. 2017.03.05.  Chile Valparaiso
 3. 2017.04.01.  Omán Muscat
 4. 2017.04.17. Németország Köln
 5. 2017.05.21. Olaszország Róma
 6.  2017.05.28. Olaszország Milánó
 7. 2017.06.05. Svájc Frauenfeld
 8.  2017.06.09. USA Penn National
 9. 2017.06.10. USA Parx Racing
10. 2017.06.11. USA Laurel Park
11. 2017.06.12. USA Delaware Park
12. 2017.06.17. Franciaország Chantilly
13. 2017.06.29.  Norvégia Oslo
14. 2017.06.30. Magyarország Budapest
15. 2017.07.04. Svédország Bro Park
16. 2017.07.04. Svédország Bro Park
17. 2017.07.23. Németország Bad Harzburg
18. 2017.07.29. Franciaország Deauville
19. 2017.07.30. Franciaország Deauville
20. 2017.08.06. Csehország Karlovy Vary
21. 2017.08.26. Németország Baden-Baden
22. 2017.08.28. Belgium Ostende
23. 2017.09.02. Törökország Istanbul
24. 2017.09.03. Törökország Istanbul
25. 2017.09.09. Németország Magdeburg
26. 2017.09.24.  Németország  Mannheim
27. 2017.11.26. Olaszország  Pisa
28.  2017.12.02-03.  Mauritius Champ de Mars

 

2017.06.30. Vonczem Gabriella
Forrás: Fegentri.com

Mert díjugrató verseny közben is lehet mosolyogni

Bár a délelőtti rajtengedély vizsgán még feszült volt a hangulat, az azt követő regionális versenyen egyre több mosolygó díjugratót lehetett látni a pályán. Pirmák Tamás lovas fotós remek érzékkel kapta lencsevégre a június 18-i hortobágyi viadalt.

Gyors lovaglások – dinamikus fotók

48 lovas vágott neki a regionális díjugrató versenynek, így bőven volt mit figyelnie az öttagú versenybíró csapatnak és bennfentes fotósunknak, Pirmák Tamásnak is. Öt kategóriában, 90-től egészen a 110 centiméteres magasságig mérették meg tudásukat lovak és lovasaik. A 90 centiméteres akadályokon 23 páros küzdött, ám a küzdelem közben azért volt idő egy-két széles mosolyra is. Ám minden bizonnyal a Kishortobágy SE versenyzője, Kalmár Viktória volt a legvidámabb, hiszen ő került ki győztesként a mezőnyből. Cukteras Kinga és Dobi Fanni jutott még fel mellé a dobogóra.

100 centiméteren a kezdő lovas stílusversenyben a 17 rajthoz álló közül Nagy Csenge örülhetett, aki Zsákai Napsugár névre hallgató szürke kancájával arany kupát szerzett. Ezen a magasságon nyitott versenyszámot is rendeztek, mely a legnépesebb mezőnyt hozta. A 35 páros közül végül Szladek Máté Jelly nevű lovával hozott dicsőséget a Mátai Ménes SE-nek.

Hét lovas vágott neki a 110 cm-s ifjúsági versenyszámnak, közülük csak két versenyzőnek sikerült hibátlanul teljesítenie a pályát. A hibátlanul lovagló Mihók Boglárkát csak Csontos Zsuzsa tudta megelőzni Up Date-tel, így ő állhatott a dobogó legfelső fokára. Ugyanezen magasság nyitott versenyszáma már sokkal népszerűbbnek bizonyult, itt 20 ló-lovas párost láthatott a közönség. Szladek Máté azonban úgy döntött, ezt a számot is bezsebeli és Ibyqua nevű lovával a győzelemig lovagolt.

2017.06.29. Fotók: Pirmák Tamás
Forrás: Dijugratas.hu
Kiemelt fotó: Canva
Frissítve: 2022.08.19.

Nem csak egy ugrás a siker

Diósgyőrben a Lovagi Tornák terén kialakított díjugrató pálya nemzetközi és regionális versenyein 629 lovas vállalta a megmérettetést. De a csehországi Olomucban megrendezett világkupa mezőnyében is kitettek magukért a magyar díjugratók.

Díjugratók a Lovagi Tornák terén

A Diósgyőri vár tövében, a Lovagi Tornák terén kialakított lovaspálya ezúttal nemzetközi díjugrató versenynek adott otthont. Az CSI* versenyen a fiatal lovak, az ifjúsági és amatőr lovasok mellett válogatott lovasaink is pályára lovagoltak, a nemzetközi versenyt pedig régiós versenyszámok egészítették ki. A pályaépítő a horvát Eduard Petrovic volt.

A hétvégén összesen 331 nemzetközi és 298 regionális startot regisztráltak, így a mérleg 629 induló volt három versenynapon. A megmérettetésen a magyarok mellett szlovák, szerb és török versenyzők is indultak, a nézőtéren pedig a hazai közönség mellett francia, lengyel és román vendégek is helyet foglaltak.

Az első diósgyőri nemzetközi Nagydíjat Hollé Sára, a fiatal lovas válogatott tagja nyerte. A teltházas arénában megrendezett MENTO Nagydíjon 21 páros állt rajthoz. A rendkívül izgalmas alappálya után hat versenyző került be a gyors és szoros versenyt hozó összevetésbe. Hollé Sára és Dzsango mögött a szerb Aleksandra Vuksanovic – Willian páros végzett, a miskolci Szuhai Péter és Lamborgini előtt.

Világkupa Olomoucban

A csehországi Olomoucban megrendezett CSI*** világkupa a régió egyik legjobb és legnépszerűbb versenyévé fejlődött, a magyar lovasok pedig évről évre sikeresen lovagolnak a cseh városban.

A legmagasabb kategóriában, a diamond körben is mindvégig az élmezőnyben voltak lovasaink. A pénteki, 145 cm-es, hiba-idős versenyszámban hat magyar lovas is hibátlanul lovagolt:

  • Füzér Gábor – Le Royal
  • Horváth Balázs – PM Diana
  • Hugyecz Mariann – Chacco-Boy
  • Krucsó Szabolcs – Chacco Blue II
  • Szász Sándor – Pippalotta
  • Tóth László – Isti

A 150 cm-es nagydíjan is három magyar lovas tudott verőhiba nélkül célba érni. Szuhai Gyula Druid HH nyergében egy hibapont időtúllépést kapott, Hugyecz Mariann Chacco Boyjal itt feladta az összevetést. A címvédő páros, ifj. Szabó Gábor Timpex Bölcsésszel idén is mindent megtett a győzelemért, a páros a gyors összevetésben végül egy verőhibával a nyolcadik helyre került.

A 160 cm-es, 40.000 euró összdíjazású világkupában ötvenen álltak starthoz. A legjobb magyar teljesítményt Horváth Balázs hozta Zordonnal. Hat tiszta hibátlan született az alappályán, végül a győzelmet a hazai közönség nagy örömére a korábbi fiatal lovas Európa-bajnok, Ales Opartny szerezte meg, megelőzve a két német lovast, Jörne Sprehe-t és Tobias Meyert. Horváth Balázs átlépve az alapidőt egy hibapontos teljesítménnyel a hetedik helyen végzett.

2017.06.28. Forrás: Díjugrató Szakág
Fotó: Canva
Frissítve: 2022.08.19.

A leghatásosabb légy- riasztó a Kovácslovasban

Újra kapható a Kovács Lovasboltokban és a webshopban Németország egyik vezető és leghatásosabb légyriasztója, a Leovet Power Phaser. Fújd be vele a lovad, majd dörzsöld át és élvezd a 6 órán át tartó biztos hatást!

Hiba bejelentés