Kezdőlap Blog Oldal 289

A legtöbb gyerek a tanórákon kívül is lovagol Ongán

Görgey Artúr Általános és Alapfokú Művészeti Iskola – Onga

3562 Onga, Görgey Artúr utca 2.
Tel.: (46) 464-260
Igazgató: Kovács György

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Takács László
E-mail: iskolaonga@chello.hu
Tel.: 06-70/313-3216

Tata Lovas Egyesület

3562. Onga, Dózsa György út 69.
Weboldala: tatalovasudvar.atw.hu

MKEH engedély száma: folyamatban van

A lovarda felszereltsége:

  • ügyességi akadályok, bóják
  • körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal

Szakács László
Email: iskolaonga@chello.hu
Tel.: 06-20-9422141

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Szakács László – sportoktató lovassport sportágban

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Görgey Artúr Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2010 /2011

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 18 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, 5. évfolyam, 6. évfolyam, 7. évfolyam, 8. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

6 fő/óra 3 csoportban

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • A szülők anyagi lehetőségeihez mérten

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 20-25 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 3 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 2 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Szakmailag elfogadott metodikára épülő lovas oktatás valósul meg.

Az életkori sajátosságoknak és az egyéni képességeknek a tükrében történik a felkészítés és a foglalkozások levezetése.

Év végi számonkérés:

  • Bemutató lovaglás

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Nincs, de vannak ajánlott felszerelések.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • kevesebb, mint 1 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Gyalog

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek több, mint 10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Kérések, javaslatok:

A tanulók szélesebb körű bevonásához támogatásra van szükség.

 

A kecskeméti iskolások legszívesebben mindig lovagolnának

Kecskeméti Főiskola Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Óvoda

6000 Kecskemét, Erdei Ferenc tér 1-3.
Tel.: (76) 517-628, (76) 505-928
Weboldal: petofialtisk.eoldal.hu
Igazgató: Szabó Antal

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Monzák Emese
E-mail: monzakemese@gmail.com
Tel.: 06-30/33-451-33

Ménteleki Lovasiskola

6000 Kecskemét, Méntelek tanya 72.
Weboldala: mentelekilovasiskola.hupont.hu

MKEH engedély száma: L/000275

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • akadálypark, cavalettik
  • ügyességi akadályok, bóják
  • kültéri pálya természetes talajjal

Somogyi László
Email: la.somogyi@gmail.com
Tel.: 06-30/416-07-53

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Somogyi László lovasoktató

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Kecskeméti Főiskola Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Óvodában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2014 tavasz

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 4 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

Hetente egyszer, négy gyermekkel TÁMOP3.2.4. pályázat keretén belül

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 1 db 45 perces óra

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • több, mint 25 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 2 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

A lovagoltatás pályázati kertből valósul meg, ami összesen 12 alkalmat tesz lehetővé SNI-s gyermekek számára, ezért céljaink is ehhez igazodnak. Megismerni a lovak körüli teendőket, ülésegyensúly kialakítása, néhány egyszerű gyakorlat lóháton.

Év végi számonkérés:

  • Nincs

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

elfogadott a kényelmes sportruházat és sportcipő

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 5-10 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • nem tudjuk

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Minden gyermeket sikerült felültetni a lóra, még azokat is akik először féltek és nem szerették volna. Már az első alkalom végén minden gyermek még egyszer lóra szeretett volna ülni és senki nem akart eljönni a lovardából.

Kérések, javaslatok:

Iskolánk szeretne bekerülni a programba a következő tanévtől. A most megismert lovardába szeretnénk eljárni és tanulóinknak nagyobb létszámban biztosítani a lovaglást, mind a normál, mind az integrációban résztvevő tanulóinkat szeretnénk bevonni a programba. A gyermekek képességeinek megfelelő szintű és módszerű lovaglást, terápiás célú foglalkoztatást kívánnánk biztosítani.

.

Már négy éves kortól lovagolnak a sérült gyerekek

Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthona – Budapest

1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 39.
Tel.: (1) 363-3343; (1) 363-4144
Weboldal: vakisk.hu
Igazgató: Somorjai Ágnes

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Szüle Eszter
E-mail: szule.eszter@freemail.hu
Tel.: 0630/906-0014

Magyar Lovasterápia Szövetség, fóti központja

2151 Fót, Vörösmarty tér 2.

MKEH engedély száma: L/000257

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • akadálypark, cavalettik
  • ügyességi akadályok, bóják
  • műló
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal
  • kültéri pálya négyévszakos talajjal

Szüle Eszter
E-mail: szule.eszter@freemail.hu
Tel.: 0630/906-0014

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Szüle Eszter
gyógypedagógus-lovasterapeuta

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthonában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2003

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 35-40 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, óvodások (4-7 év)

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

6-7 fős csoportokban jönnek a gyerekek délelőttönként.
Összesen heti 4 nap, illetve + 2 délután.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 1 db 20-30 perces foglalkozás

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 20-25 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • egyszerre 1 ló, összesen 4-5 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő (csak a látássérült gyermekekkel- egyéni terápia)

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Gyerekenként egyéni fejlesztési terv:

  • Lovastorna adaptálva látássérült gyermekekre (lépésben):
    Ügyességi feladatok lépésben, fejlesztő feladatok, játékok
  • Nagyobbaknak:
    Futószáron voltizs hevederrel  ügetés, önálló lovaglás kezdeti lépései

Év végi számonkérés:

  • Nincs, egy tanévben két alkalommal versenyen vesznek részt (ősszel és tavasszal)

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

nem, csak a versenyen esetleg

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 10-15 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 5-10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Több kisgyermek esetében is jóval bátrabbakká váltak minden téren. Néhány kisgyermekre kifejezetten a verseny volt motiváló hatással.

Egy halmozottan sérült kisfiú 2 év alatt tanult meg a lovon egyedül ülni.

Egy nagyon félénk kislány (aki más hangoktól és más ismeretlen helyzetektől is nagyon félt) nagyon megijedt a ló prüszkölésétől. Az ő esetében is másfél évre volt szükség, hogy ma már ezek a hangok természetessé váltak.

Több gyermek szülője direkt ezért választotta intézményünket, mert itt van lovasterápiára lehetőség.

 

Kérések, javaslatok:

 

Javaslat: most már több, mint 10 éves tapasztalattal a hátam mögött, kijelenthetem, hogy hasznosnak bizonyul programunk minden fél számára( gyermek, szülő, pedagógusok) Ma már hozzá tartozik mindannyiunk életéhez a ló. Olyan természetességgel jönnek a gyerekek lovagolni, mintha tornaórára, vagy épp magyar órára mennének. Itt nemcsak a lovaglás egyes elemeit tanulhatják meg, nem csak fejlesztünk gyermekeket, hanem megtanulhatják hogyan bánhatnak az állatokkal,hogyan gondozzuk őket. Közelebb kerülhetnek hozzájuk, megismerhetik  a ló viselkedését, minden ló egyéniségét.

.

Lovaglással motiválják a gyerekek osztálytermi munkáját

Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet – Budapest

1201 Budapest,
Magyarok Nagyasszonya tér 22.
Tel.: (1) 2830377
Weboldal: fovarosi-benedek.hu
Igazgató: Csécsi Barnabás Sándor

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Varga Györgyi
E-mail: varga.gyorgyi@fovarosi-benedek.hu
Tel.: 06-1-283-0377

Lovasterápia a Fogyatékkal Élőkért Egyesület

1238 Budapest, Tangazdasághoz vezető út, Péteri-major

Weboldala: sorilovi.hu

MKEH engedély száma: L/000248

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • ügyességi akadályok, bóják
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • fedett körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal

dr. Jámbor Péter
Email: jamborp@freemail.hu
Tel.: 0630/2037218

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

  • Csipán Ágnes Ildikó, lovasedző
  • Molnár Ildikó Franciska, lovasoktató, lovastúra-vezető
  • Darvas Cecilia, lovasterepauta
  • Takács Orsolya, lovasterepauta
  • Suri Szilvia lovasterepauta jelölt, gyakornok
  • dr. Jámbor Péter, agrármérmérnök-tanár, terápiás lókiképző, segítő

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézetben:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2004 /2005. tanév

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 32 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, autisták vegyes korcsoport

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

A foglalkozásokat 32 fő látogatja 4×8 fős bontásban, heti két alkalommal. A 8 fős csoport összesen 2×45 percet tölt lovas-iskolánkban. Egy időben 3 fő lovagol, a nem lovaglók ezen idő alatt egyéb lovas foglalkozásokon, oktatáson vesznek részt

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 15-20 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 4

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 6 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Egy tanévre kidolgozott szöveges oktatási terv

1. Alapozás I.

Cél: A lovas és a ló közötti jó kapcsolat kialakítása. Fontosabb lovardai szabályok ismertetése, bevezetés a ló közelében történő viselkedésről, lovak ápolásáról, felszereléséről, a lóval való kommunikáció elsajátítása, bevezetés a lovassportba. A lovas egyensúlyának és hajlékonyságának fejlesztése először talajon végzett bemelegítéssel, majd lovon, nyeregben történő munka során, kezdetben kézből vezetett lóval, majd futószáron, lovasterepauta és szakképzett oktató-, edző segítségével.

2. Alapozás  II.

Cél: A ló takarmányozásának alapjai. Ló és lovas felszerelések ismertetése, ló ápolása és szerszámozása szakképzett oktatóval.  Ismerkedés a lovas szakágakkal. Ló- és lovassport elméleti bemutatása. A sportban elért magyar eredmények ismertetése.

A lovas lóval való kommunikációjának fejlesztése nyereg alatti munkában. A lovas képzése a helyes ülés, egyensúlyi helyzet megtartása,  a helyes segítségnyújtások tekintetében, futószáras munka keretében.

3. Alapozás III.

Cél: Futószáras munka a lovas számára, üléskorrekció, a lóban való ülés elményítése. A lovas erőlétének és az állóképességének fokozására, a lovaglás intenzitásának fokozása. Elméleti és gyakorlati foglalkozások keretében a lovas hibáinak, hiányosságainak kontrollálása, az előrehaladottság mérése.

4. Munkafázis  I.

Cél: A lovaskultúránk áttekintése, ahhoz kapcsolódó elméleti anyag ismertetése.

A lovas futószáras munka keretében megtanulja a két alap jármódot, lépést és ügetést. Az ügető munka tanügetéssel kezdődik, hogy a lóval való együttmozgás és a lovas egyensúlya megfelelően kialakuljon. Majd könnyűügetésben sajátítja el a mozgást. Erőnléti és egyensúlyfejlesztés.

5. Munkafázis  II.

Cél: Elméleti oktatás keretében a lovardai alakzatok ismertetése. Önálló lovasmunka lépés jármódban. Egyszerűbb lovardai alakzatok lovaglása, ügyességi feladatok lóhátról.

6. Munkafázis  III.

Cél: Lépés jármódban az összes lovardai alakzat lovaglása, ügetésben önálló munka. A lovas készségeinak fejlesztése, erőnlétének fokozása.

7. Munkafázis  IV.

Cél: Önálló lovasmunka lovastársakkal, osztálylovaglás. A ló ellátása és ápolása önállóan. A tanultak ismétlése, a lovon való munka, mint mozgásminőség javítása.

Év végi számonkérés:

  • Bemutató lovaglás

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Elfogadott kényelmes sportruházat ( hosszúnadrág, zárt cipő, testhez simuló felső-ruházat )

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 1-5 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 3-5%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

A lovas-foglalkozások során mindenki saját ütemének megfelelően fejlődik, de a tanév végére minden tanuló eljut a lépés jármódban történő önálló lovaglásig. Legfontosabb, hogy a minden tanulási folyamathoz szükséges figyelem, ugrásszerűen fejlődött a lovagolni járó tanulók között. Miután a lovaglást egyszerre három lóval bonyolítják, a csoportos munka előnyei ( a közös sikerélmény és együttműködési helyzetek megélései ) folyamatosan éreztetik jótékony hatásukat. További előny, hogy az egész tanév során az osztálytermi munka is motiválható a lovaglással

.

Az ostorosi diákok Egerbe járnak lovagolni

Kemény Ferenc Sportiskola és Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskolája – Ostoros

3326 Ostoros, Petőfi utca 2.
Tel.: (36) 556-022
Weboldal: kemeny-eger.sulinet.hu
Igazgató: Vecseri Sándor

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Vecseri Sándor
E-mail: ostorosigazgato@gmail.com
Tel.: 06-20/250-4854

Mátyus Udvarház

3300 Eger, Eged-hegyi Lovastanya
Weboldala: matyusudvarhaz.hu/hu/

MKEH engedély száma: L/000129

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • ügyességi akadályok, bóják
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal
  • kültéri pálya négyévszakos talajjal

Kovács Szabolcs
Email: info@matyusudvarhaz.hu
Tel.: 06-30/677-8009

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Szamosvölgyi Ferenc túravezető és lovastúra oktató

A lovaglás és lovaskultúra oktatása az Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskolájában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2006/07. tanév

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 66 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

Testnevelés órákat tömbösítve, ősszel és tavasszal járnak a gyerekek 4-5 héten keresztül, heti egy alkalommal. ekkor minden alsós tanuló lovagol.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Havonta 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 10-15 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 5-6 ló

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 5-6 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

 Nem áll rendelkezésre információnk.

Év végi számonkérés:

  • Nincs

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak
  • gerincvédő

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Sport ruházat

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 5-10 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 1-2%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

hasznos, pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Lovasterápiás versenyeken is részt vesznek a mezőhegyesi diákok

Mezőhegyesi József Attila Általános Iskola, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola

5820 Mezőhegyes, Béke park 1.
Tel.: (68) 466-103
Igazgató: Zsótér-Erdélyi Dóra

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Molnárné Lakatos Edina
E-mail: dina37@freemail.hu
Tel.: +36-30/445-9069

Mezőhegyesi Állami Ménes Lótenyésztő és Értékesítő Kft. Központi lovarda

5820 Mezőhegyes, Kozma Ferenc út 30.
Weboldala: mamkft.hu/site/hu

MKEH engedély száma: L/000034

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • akadálypark, cavalettik
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • fedett körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal
  • kültéri pálya négyévszakos talajjal

Pap István Tibor
Email: info@mamkft.hu
Tel.: +36-30/399-2585

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktató, lovasedző:

A mi intézményünkben nem kimondottan általános iskolai lovasoktatás folyik, hanem terápiás lovaglás, sajátos nevelési igényű gyermekek számára.

Lovasterapeuta: Kézsmárkiné Piti Irén

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a József Attila Általános Művelődési Központ, Mezőhegyesi József Attila Általános Iskola, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskolában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2012 /2013

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 14 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, 5. évfolyam, 6. évfolyam, 7. évfolyam, 8. évfolyam, Óvodás korú gyermek

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

A gyerekek 7 fős csoportokban lovagolnak.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 15-20 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 2

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Nem kimondottan a lovasoktatás jellemzi az órákat; a gyerekek képességeit, egyéni haladási ütemüket figyelembe véve folyik a terápiás oktatás.

Év végi számonkérés:

  • Nincs
  • Terápiás lovas versenyen vesznek részt

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a szülők

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

 Nincs.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • kevesebb, mint 1 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Gyalog

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 3-5%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Hódmezővásárhelyi és Fóti Terápiás Lovasversenyeken kiemelkedő eredményeket értek el tanulóink.

Kérések, javaslatok:

Nemcsak terápiás, hanem oktatási céllal az iskola többi tanulója számára is hasznos lenne a lovasoktatás.

 

Mind a nyolc évfolyam jár lovasoktatásra Abán

Perkátai Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Aba Sámuel Tagiskolája – Aba

8127 Aba, Szent István király tér 7.
Tel.: (22) 430-019
Weboldal: amk-perkata.sulinet.hu
Igazgató: Fábián Judit

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Májer István
E-mail: kismajer@gmail.com
Tel.: +36-20/381-4165

Marczipán Hagyományőrző Lovasfarm

8127 Aba, Kossuth utca 130.

MKEH engedély száma: folyamatban van

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • ügyességi akadályok, bóják
  • kültéri pálya természetes talajjal

Májer István
Email: kismajer@gmail.com
Tel.: +36-20/381-4165

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktató, lovasedző:

Májer István – sportedző (lovas sport)

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Perkátai Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Aba Sámuel Tagiskolájában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2011 /2012

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 455 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, 5. évfolyam, 6. évfolyam, 7. évfolyam, 8. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

10-12 gyermek vesz rész alkalmanként az oktatáson.
48 csoport (24 osztály) folyik az oktatás.
Heti váltásban – csoportonként.
1 alkalom 2X45 percig tart.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 10-15 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 5

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

  • 1. lovarda és lovakkal való ismerkedés
  • 2. szerszám, eszközfelismerés
  • 3. lóápolás
  • 4. bemelegítés talajon, lovon
  • 5. lépés, ügetés (könnyű, tan)
  • 6. elméleti feladatok megoldása

Év végi számonkérés:

  • adott alkalom végén, és a következő elején

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak
  • gerincvédő

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Balesetvédelmi szempontból megfelelő sportcipő és ruházat.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • kevesebb, mint 1 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Gyalog

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 5-10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

  • Önbizalom, koncentráció növekedése.
  • Mozgáskoordináció fejlődése.
  • Új célkitűzések a tanulásban.
  • Csapatépítés.

Kérések, javaslatok:

Eszközbeli és anyagi támogatás.

 

1985 óta lovagolhatnak a budapesti speciális szakiskola tanulói

Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskola – Budapest

1082 Budapest, Üllői út 76.
Tel.: (1)/ 313-9288
Weboldal: bg-bp.sulinet.hu
Igazgató: Kajáry Ildikó

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Katona Péter
E-mail: bogarcica8@gmail.com
Tel.: 06-20/469-5875

Lovasterápia a Fogyatékkal Élőkért Egyesület

1238 Budapest, Tangazdasághoz vezető út, Péteri-major
Weboldala: sorilovi.hu

MKEH engedély száma: L/000248

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • ügyességi akadályok, bóják
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • fedett körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal

Jámbor Péter
Email: jamborp@freemail.hu
Tel.: 06-30/203-7218

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Jámbor Péter – lovas terapeuta

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskolában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 1985

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 8 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 5. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

A tanulók párban, egyszerre két lóval dolgoznak 20 perces turnusokban, egy terapeutával, két lóvezetővel és egy kísérővel.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 15-20 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 2

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Iskolánk tanulói középsúlyos fokban értelmi fogyatékosok, ezért speciális foglalkozást igényelnek. Rövid ismerkedés után képességfejlesztő gyakorlatokat végeznek a lóháton. Céljaink terápiás jellegűek. ( finommotorika, beszédmegindítás,stb. )

Év végi számonkérés:

  • Nincs

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

 kobak

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 5-10 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek nem járnak el szabadidejükben lovagolni, vagy lovas táborokba

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

A jelenlegi 5. csoportba jár egy autista nem beszélő gyerek, aki sem társaival, sem tanáraival nem keresi a kapcsolatot. Kutyaterápia során sem lehetett bevonni a foglalkozásokba. Arra számítottunk, hogy hetekbe is beletelhet, mire megbarátkozik a lóval, de megdöbbenésünkre azonnal felült rá és azóta is örömmel jár és nyitottabb lett.

 

Sok jászberényi gyermek először találkozott lóval

Jászsági Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Köznevelési Intézmény, Belvárosi Általános Iskolai Tagintézménye – Jászberény

5100 Jászberény, Bercsényi út 9-13.
Tel.: (57) 501-731
Weboldal: jbelvarosi.sulinet.hu
Igazgató: Válenti Borbála

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Ördögné Legény Sarolta
E-mail: belvarosi.jki@gmail.com
Tel.: 57/501-730

Papagena 2006 Bt.

5100 Jászberény, Alsómuszály 58/14

MKEH engedély száma: L/000088

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • akadálypark, cavalettik
  • ügyességi akadályok, bóják
  • műló
  • fedeles lovarda
  • kültéri pálya természetes talajjal

Ugrin György
Email: ugrin.gyorgy@abpk.szie.hu
Tel.: 06-30/ 968-3297

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

  • Ugrin Ildikó – középfokú lovasedző
  • Ugrin György – lovasoktató
  • Takács János – lovasoktató
  • Vass Zsanett – futószárazó

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Jászsági Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Köznevelési Intézmény, Belvárosi Általános Iskolai Tagintézményében:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2013. szeptember

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 205 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

8 csoportra (1 csoport 1 osztály) bontva.
Átlag osztálylétszám: 25 fő.
Hetente két csoport oktatására van lehetőség.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 4 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 15-20 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 6

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 4 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

1-4. osztály, 6-10 évesek részére kezdő- általános alapozó szakasz az Ugrin Lovasiskola tanmenete alapján:

I. lovardai, istállórend, szabályok, viselkedési formák tanítása, balesetvédelem, lóra ülés

II. lovaglást előkészítő gyakorlatok, egyensúly gyakorlatok kézen vezetett lovon, a lovak fajtái felépítése

III. vezetett lovon ügyességi feladatok, különböző tárgyak kerülése, koordinációs képesség fejlesztése

IV. futószáras lovaglás megkezdése, voltizs heveder segítségével (lépés, ügetés jár módban); lovak ápolása, ápolási szerszámok

V. futószáras lovaglás nyereg használatával (lépés, ügetés jár módban); lovak felállítása, vezetése

VI. nyeregben tanügetés, könnyű ügetés; lovak helyes felszerszámozása

VII. futószáras lovaglás, szárkezelés kezdeti kialakítása, segítségadás alapjainak kialakítása, könnyű ügetés; lovak takarmányozása

VIII. önálló lovaglás, lovak irányításának alapvető technikájának elsajátítása lépés jár módban

Év végi számonkérés:

  • Bemutató lovaglás

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak
  • gerincvédő

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • az iskola

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Nincs iskolánk által előírt ruházat.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 1-5 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 5-10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Iskolánk számára a 2013 évben elnyert TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0168 számú pályázat biztosítja a mindennapos testnevelés keretében a lovaskultúra oktatását 2015. május végéig.

Tanulóink és szüleik is örömmel fogadták ezt a lehetőséget és bár még kevés foglalkozás volt, a gyermekek nagyon várják a további foglalkozásokat, hiszen közülük sokaknak első élménye a lóval való találkozás. Az őszi foglalkozások alkalmával sikerült a gyerekekkel megszerettetni a lovaglást, egy egészséges szabadtéri mozgásformát.

Felszabadító élmény a galgamácsai iskolásoknak a lovaglás

Galgamácsai Fekete István Általános Iskola

2183 Galgamácsa, Iskola utca 3.
Tel.: (28) 489-012
Weboldal: gmiskola.hu
Igazgató: Kovács Zsolt

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Podmaniczki Ildikó
E-mail: galgamacsasuli@gmail.com
Tel.: 62/848-9012

Galga Lovasklub

2183 Galgamácsa, Fehér u. 1.
Weboldala: galgalovasklub.hu

MKEH engedély száma: L/000230

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • akadálypark, cavalettik
  • ügyességi akadályok, bóják
  • műló
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal

dr. Horváth Réka
Email: whoisreka@hotmail.com
Tel.: 06-30/949-2806

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Dr. Horváth Réka III. szintű díjlovas edző

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Galgamácsai Fekete István Általános Iskolában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2012

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 18 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 3. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

Egyszerre 12-18 fő vesz részt a lovaglás oktatáson, osztálylétszámtól függően. A viszonylag alacsony osztálylétszám miatt egyszerre visszük ki a gyerekeket a lovardába, ahol 3 csoportra osztjuk őket. Az adott foglalkozás tematikájával forgó rendszerben ismerkednek meg a gyerekek, minden részfeladatot elvégeznek, gyakorolnak.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Havonta 1 db 60 perces óra

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 10-15 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 3-6

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 2-3 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

  • lovasismeretek
  • lóápolás-lovak előkészítése a lovagláshoz
  • ismerkedés a pónikkal
  • lovak vezetése
  • gyakorlatok műlovon
  • lóraszállás
  • gyakorlatok a pónikkal
  • lóraszállás
  • séta a pónikkal
  • lovaglás alapjainak elsajátítása

Év végi számonkérés:

  • Minden foglalkozás elején az előző órán ismertetett anyag megbeszélése történik.

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Lovak körüli munkához ruházat, lovagláshoz alkalmas felszerelés az ajánlott.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 1-5 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek 1-2%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Több kisgyermek legyőzte már a félelmét, amit felszabadító élményként éltek meg. Semmi olyat nem kell megtenniük, amit nem mernek, vagy nem bírnak, de egymást segítve mindig megpróbálják teljesíteni a feladatot. A kis sikerélmények és a színvonalas foglalkozás együttes hatása, hogy a programon résztvevők nagyon várják a következő lovardai látogatást.

 

Hiba bejelentés