Kezdetben voltak a strapabíró, elnyűhetetlen, ámde puritán terepjáróink. Ha kicsit távolabb mentünk velük, vagy beült a család, sóhajtoztunk, de jó volna egy kis kényelem, egy kis extra. És imáink meghallgatásra találtak, megszülettek a SUV-ok. Legin István, a Jazzy Rádió egyik népszerű műsorvezetője ezúttal a Suzuki SX4 S-Cross-ban csapott a lovak közé.
Még 46 képünk van a Suzuki SX4 S-Crossról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.
De olyan kis telhetetlenek vagyunk… Mikor például színházba megyünk, és nagyestélyiben kiszáll az asszony, jobb lenne kicsit több elegancia. De hogyan is mehetnénk igavonó pacinkkal parádézni a Spanyol Lovasiskolába? Nos, a mérnököknek ez nem jelentett gondot, fohászaink hallatán megalkották a Cross Over kategóriát.
És valóban, ha ránézünk a Suzuki SX4 S-Cross legújabb változatára, semmi kétségünk nem lehet az eleganciát illetően. Rá sem ismerni elődjeire, anyakancájára az SX4-re meg pláne. Az Új SX4 S-Cross, a hatalmas krómozott hűtőrácsaival, a krómozott ködlámpakereteivel, csillogó lámpaegyüttesével, LED-es nappali fényével már valóban a limuzinok eleganciájával, kényelmével pózolhat.
Belső kidolgozása ellen sem lehet semmi kifogásunk. Műszeregységeit, 7 colos érintőképernyős kijelzőjét a Vitarából örökölte. Színezése más, a bőrülések, a légbeömlőink szögletes kialakítása hozzák az elegánsabb vonalvezetést. És minden extránk megvan, ami csak szem-szájnak ingere.
Még 46 képünk van a Suzuki SX4 S-Crossról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.
Az elektromos tükröket, szervokormányt, ABS-t, kulcs nélküli központi zárat már nem is említem, annyira természetes. Lássuk a többi kényelmi felszerelést:
- Elöl-hátul radarrendszer, ami jelzi, ha valaki lórúgáson belül merészkedik
- Adaptív tempomat – az SX4 S-Cross tehát magától igazodik a forgalom üteméhez, fékez, ha elénk bevágnak
- Beépített GPS navigációs rendszer
- Kétfokozatú ülésfűtés a két első ülésen, ami egymástól függetlenül is kapcsolható
- Ablaktörlő esőérzékelős félautomata állás
- Automata világítás üzemmód, ami világosban a LED-es nappali fényt használja, sötétben pedig automatikusan kapcsolja a tompított fényszórókat
- A központi kijelzőn érintőképernyős hifi berendezés, bluetooth-os telefonkapcsolat
- Digitális kétzónás klíma, ami itt is, mint a Vitaránál, a nagyon ötletesen rádiónak tetsző kezelőegységben kapott helyet. És ha megszokjuk, igazán kényelmesen kézre áll ez a jó kis egyedi újítás.
- Szintén a központi kijelzőn tolatókamera
- És nem utolsó sorban említsük meg tesztautónk full extrás felszereltségének egyik káprázatos elemét, az elektromosan elhúzható hatalmas panoráma üvegtetőt. Egyszerűen lenyűgöző, amint megnyitja a teret, esténként elénk tárja a csillagos ég fantasztikus látványát, lovas birodalmunk körpanorámáját, főleg ha kedvező az időjárás.
A kormány előtti műszeregységben van a kilométeróra, fordulatszámmérő, a menetinformációkat, a radar, a tempomat, az üzemanyag fogyasztást mutató kijelző, és a fokozatjelző. Tesztautónk automataváltós, így a sebességi fokozat kijelző az éppen aktuális állását mutatta. Hiszen mint az szokásos, a váltókarnak van parkoló, üres, hátrameneti, normál üzemi, és egy fél manuális állása is, ahol a kormány alatti fülekkel tudjuk léptetni a sebesség fokozatokat. Ilyenkor a kijelzőnk a sebességi fokozatokat mutatja, és csak a végső fordulatszámtartományoknál avatkozik be váltással.
Természetesen a középkonzolon megtalálható az üzemmód kapcsolók is, szintén elegáns krómozott gombkeretekkel. Kaptunk itt is egy automata módot, amivel takarékosabban mehetünk, az elektromosan kapcsoló váltó nem engedi pörögni a motort, többet váltogatja a fokozatokat.
Még 46 képünk a Suzuki SX4 S-Crossról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.
Sportos üzemmódban az automata pörgősebben, nyomatékosabban engedi vágtázni a versenylovakat, és van terepfokozat a négykerék-hajtáshoz. Bekapcsolását nem korlátozza sebességhatár, poroszkálás vagy galoppozás közben is kapcsolgathatjuk. És ha minden szár szakad, ott van még a jó kis differenciálzár, ami aztán a legdurvább sárból, latyakból is kihúz minket – és persze a lószállítót is.
Szóval az SX4 S-Cross első látásra is szépre, elegánsra sikeredett. No de mikor megkaptuk a Suzuki Magyarországtól tesztautónkat, felmerült a kérdés bennünk itt a szerkesztőségben, hogy megfelel-e a mi kis lovas családunknak?! Mennyiben bírhatja a lószállító vontatását, a tanyai igénybevételt? Bár itt megjegyzem, egyszerű limuzinokkal is szoktak vontatni.
Nézzük, mik is volnának az elvárásaink!
Legyen termetes az autó, ne lobogjon a lószállító előtt. A Suzuki SX4 S-Cross elég tekintélyes, mint már mondtuk, anyakancájánál jóval méretesebbre nőtt. Hossza 4300 milliméterre, magassága 180 milliméterre nőtt. Belső tere is nagyságrenddel nagyobb, kényelmesebb. A hátsó ülések lábtere is az átlagosnál kellemesebb. Csomagtartója 430 literes és az ülések döntésével 875 literre bővíthető. Tehát a méret rendben.
Kell erő is, hogy emelkedőn ne a lovacskáink tolják a fulladozó autót. Bár az SX4 S-Cross kapható 1000 köbcentis 3 hengeres turbós 112 lóerős változatban is, azért a mi igényeinkhez a tesztautónk 1400 köbcentis újonnan fejlesztett 140 lóerős 220 Nm nyomatékos Boosterjet turbó motorja az igazi. Turbója is jól dolgozik, már kis fordulattól nagy nyomatékot ad. Tehát az erő is rendben.
Még 46 képünk van a Suzuki SX4 S-Crossról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.
És ha mostoha az időjárás, a tanyán bizony kellenek a terepes jó tulajdonságok. Nos az SX4 S-Crossnál ezzel sincs baj. Sebességtől függetlenül menet közben kapcsolható a Suzuki saját fejlesztésű ALGRIPP 4X4 hajtásrendszere és ha ez is kevés, ott van még a differenciálzár is, amit elektronika szabályoz és nem engedi a kereket egymástól függetlenül kipörögni, ha valamelyiknél kevesebb a tapadás.
A lejtmenet vezérlő is a biztonságos haladást szolgálja. Az autó hasmagassága terepesen megfelelő, 18 centiméterrel nem fog fennakadni a buckákon, kátyúkon. Független kerékfelfüggesztése elöl-hátul, menetdinamikát, a kerekek jobb tapadását biztosító menet stabilizáló elektronikája (ESP), kényelmes jó rugózást, stabil haladást biztosít a rossz útviszonyok, kátyúk, gödrök ellenére is.
Még 46 képünk van a Suzuki SX4 S-Crossról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.
Természetesen itt is kikapcsolhatók az elektronikák, ha kicsit vadabbul akarunk vágtatni. Trenírozásunk alatt is kifogástalanul állta az igénybevételt, komoly sárban, meredek dombokon és egyéb terepakadályokon feltartóztathatatlanul gázolt keresztül a Suzuki SX4 S-Cross. Emelkedőn induláskor jól jött a hátragurulás-gátló, ami kb. 10 másodpercre fékezi az autót, hogy könnyebb legyen az indulás. Tehát a Suzuki SX4 S-Cross terepes tulajdonságaiban sincs semmi kivetnivaló.
Nyugodtan mondhatjuk, igenis megfelel a lovasok igényeinek. De hogy erről a gyakorlatban is megbizonyosodhassunk, máris bepattantunk a Suzuki Sx4 S-Cross nyergébe és kivágtattunk a Kincsem Parkba és iziben ráálltunk egy lószállító utánfutóra. Bár bocsánatosan kicsit csaltunk, mert sajnos tesztautónkon nem volt vonóhorog, de a nagy látószögű jól beállított tolatókameránk segítségével olyan precízen rátolattunk, hogy ezt észre sem venni. Nos, az SX4 S-Crossnak eleganciája mellett, mint zsoké kezében a lovaglópálca, igenis jól áll a lószállító. Beleillett a mi kis lovas családunk miliőjébe.
Még 46 képünk van a Suzuki SX4 S-Crossról. Kattints a képre a galéria megtekintéséhez.
Mutatós külleme is meghozta a sikert, azonnal körbecsodálta mindenki kívülről-belülről. Záporoztak a kérdések a teljesítményről, kényelemről, felszereltségről. Mondhatjuk, kellemes sikere volt a Suzuki SX4 S-Cross látogatásának a lovin, és a versenylovak is büszkén pózoltak mellette.
Összegezve: A Suzuki SX4 S-Cross megújított változata igazán elegáns, kényelmes mindenes autóra sikeredett. Erejéhez mérten elég takarékos, országúton 5.5, terep vagy városi fogyasztása 7,5-8,0 liter.
Tereptulajdonságai nem estek áldozatul limuzinos kivitelének, felszereltsége túlmutat kategóriáján. Mérete, ereje, terepes készségei jól szolgálhatnak a tanyánkon, ugyanakkor kényelmes a családnak is hosszabb utazásokra. Mutatós külseje, eleganciája megragadja a tekintetet, és jól mutat a színházi estélyihez is. Csak el ne felejtsük előtte lemosatni…
Köszönjük a Suzuki Magyarországnak, hogy kipróbálhattuk.
2016.12.15. Legin István
Frissítve: 2022.09.10.