Több pénz jut országimázsra
Megnövelt költségkerettel és új kampányokkal készül az idei idegenforgalmi szezonra a Magyar Turizmus Zrt. A külföldi országimázs-építést az teszi szükségessé, hogy tavaly – a várt növekedés helyett – fél százalékkal csökkent a szállodákban eltöltött vendégéjszakák száma – olvasható a Magyar Hírlap szombati számában.
A zavargások sok turistát elriasztottak
A tavalyinál háromszáz millió forinttal többet, összesen 4,95 milliárd forintot használhat fel az idén a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Magyarország turisztikai népszerűsítésére. A társaság a központi költségvetésből idén a tavalyival megegyező összeget kap, ám a szervezet átalakítása miatt felszabaduló további háromszáz millió forintot szintén országimázs-építésre használhatja fel. Az MT Zrt. napokban közzétett 2007-es marketingtervéből kiderül: idén Magyarország turisztikai népszerűsítésének a középpontjában külföldön Budapest és környéke, a Balaton, a spa- és a wellnessturizmus lesz. A társaság a korábbinál nagyobb súlyt kíván helyezni a magyar turisztikai kínálat megjelenítésére a világhálón is, mivel a beutazó turisták egyre nagyobb hányada maga szervezi meg utazását internetes információforrásokra támaszkodva.
Az őszi vendégelpártolás megállítása érdekében az MT Zrt. március végéig új külpiaci stratégiát dolgoz ki, amely szorosabb együttműködést céloz meg a légitársaságokkal. A turisztikai cég növeli a külföldi újságíróknak és az idegenforgalmi szakembereknek szervezett tanulmányutak számát, valamint a légitársaságokkal közösen fog kiadványokat és reklámkampányokat szervezni – közölték a Magyar Hírlappal az MT Zrt.-nél.
A kiemelt kampányok között szerepel a december 1-jétől március 31-ig tartó Budapest Winter Invasion akció, amelyhez több tucat fővárosi szálloda csatlakozott kedvezményes ajánlatokkal. Ennek célja a főváros beutazó forgalmának növelése a holtszezonban. Az MT Zrt. a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.-val tavaszi vagy őszi közös hirdetési kampányt is tervez a legfontosabb küldő országokban.
Az MT Zrt. kiemelt figyelmet fordít arra, hogy tavasszal a Lufthansa német légitársaság Düsseldorfból és Hamburgból új menetrend szerinti járatokat indít a sármelléki Fly Balaton repülőtérre. Az új járatok sikere érdekében a turisztikai társaság közös kampány előkészítésébe kezdett, tíz Balaton környéki szállodát és több külföldi partnercéget bevonva a szervezésbe. Ezzel párhuzamosan az MT Zrt. a belföldi vendégforgalmat az idén a zöldturizmus jegyében igyekszik majd élénkíteni, a természetjárásra, nemzeti parkokra és a lovas turizmusra építve, amelyet 2008-ban örökségturizmus népszerűsítése követ majd.
A turisztikai ágazat rá is szorul az országmarketing erősítésére, mivel a növekedés lassulása helyett csökkenést hozott a 2006-os év a magyarországi idegenforgalomban. A Központi Statisztikai Hivatal által megjelentetett tavalyi szállodai mutatószámokból kiderül: a szállodák a 2006 január–novemberi időszakban az előző évinél egy százalékponttal alacsonyabb, átlagosan 59 százalékos szobakapacitás-kihasználtsággal működtek.
Az eltöltött vendégéjszakák száma 9,4 milliót tett ki, ami fél százalékkal maradt el az előző évitől. Ezen belül a főként a külföldi vendégkört kiszolgáló fővárosi szállodacsoportokat három–hat százalékos csökkenés jellemzett, miközben a vidéken működő szállodákban – a Balaton partján levő háromcsillagos egységek kivételével – nőtt a vendégéjszakák száma. A lapunk által megkérdezett idegenforgalmi szakemberek szerint az európai uniós csatlakozásnak és a diszkont légitársaságok gyors forgalomnövekedésének köszönhetően 2005 kiugró év volt az ágazatban, így várható volt, hogy 2006-ban jelentős lassulás fog bekövetkezni. A magas ferihegyi reptéri díjak miatt azonban a fapados légitársaságok térnyerése megtorpant, és sok utazót riasztott el a tavaly szeptemberi–októberi budapesti zavargások híre is. Emellett tovább erősödött a környező országok által diktált verseny, a térségbe utazók közül ugyanis a korábbinál jóval többen választották úti célként Budapest helyett nemcsak Prágát, hanem például Bukarestet is.
2007.02.03.
Forrás: Magyar Hírlap, ECHO TV
Frissítve: 2023.07.17.
Fotók: Canva