A lovasok sem egyformák

„Mondd meg nekem, hogyan ülöd meg a lovat, és megmondom, ki vagy” – ennek szellemében kérdeztek meg 2500 lovast és lóbarátot lovakkal való kapcsolatukról és életstílusukról a göttingeni Georg-August Egyetem munkatársai egy tanulmány kapcsán.

A lovak szeretete az, ami a lovasok döntő többsége számára a legfőbb motiváció – derült ki a felmérésből.

A megkérdezettek abban egyetértettek, hogy a lovaglás olyan tulajdonságokat fejleszt, mint a felelősségtudat, megbízhatóság és lojalitás. A felmérésben résztvevő lovasok átlagosan hetente 21 órát töltenek az istállóban. 90 százalékuk számára a lovaglás a legfontosabb hobbi, amire viszonylag sok pénzt hajlandók áldozni.

Viszont ezen túl már csak kevés hasonlóságról beszélhetünk a lovasok között.

A lovasok eltérő érdeklődése miatt például egy díjlovas vagy díjugrató szinte sosem találkozik egy western- vagy egy távlovassal, sem az istállóban, sem pedig rendezvényeken. És vannak lovasok, akik lovaikat egészen magasiskolai szintig kiképezik, mégsem vesznek részt soha egyetlen díjlovas versenyen sem.

A tanulmány készítői így jellemezték az egyes lovastípusokat:

  • A klasszikus angol stílus követői társaságkedvelők, szívesen járnak lovasversenyekre és márkatudatosak.

  • A táv- és hobbilovasok minden lófajta felé nyitottak, a funkcionalitást tartják szem előtt, a lovaglás során a természet közelsége, a sport, a kikapcsolódás és a mindennapoktól való elszakadás fontos számukra.
  • A westernlovasok barátkozóak, társaságkedvelőek, szívesen járnak versenyekre, ugyanakkor fontos számukra a szabadság.
  • A magasiskola elveit követő lovasok individualisták: öntudatosak és függetlenek. Magas szintű lovastudásuk nem párosul versenyszellemmel. Az esztétika, a szépség különösen fontos számukra.

A világviszonylatban is úttörő tanulmány egyik központi kérdése az volt, hogy a lovasok mi alapján választanak szakágat, vagy lovaglási módot. A készítők reményei szerint az eredmények lehetővé teszik a lovas vállalkozások, lovardák, egyesületek számára, hogy jobban megismerjék lovasaik szükségleteit és személyre szabottabb szolgáltatásokat, termékeket kínálhassanak az adott célcsoport számára. Nem babra megy a játék, hiszen Németországban évente 5 milliárd euró cserél gazdát a lovaséletben.

 

2013.05.24. Szabados Bettina, Lovasok.hu
Frissítve: 2016.10.17.
2017.02.22.
2023.07.06.
Forrás: Landvolk.net
Fotók: Canva

Hozzászólások