A Lovasok szemszögéből a Ford Kugát tesztelte a Jazzy Rádió egyik népszerű műsorvezetője Legin István. Lássuk mit is tudhat a Ford SUV-ja. A kuga 2008 óta népszerű a SUV rajongók körében. Most a második generációnál tartunk, ami a modernizálás és a kényelem érdekében frissült. Kezemben a Ford Kuga, annak is az egyedi változatának, a Vignalenak a kulcsa.
Meg is találom a rendszám alapján a tesztautónkat a Ford telephelyén. Kinyitom az ajtaját, és a látványtól melegség önti el szívemet. Úgy éreztem magam, mint egy ifjú csődör, akinek először hozzák párosodni a fiatal kancát. Kellemes tapintású bőrkárpitja, fekete-fehér színnel kombinálva nagyon elegáns. Azonnal feltűnik, a Ford mérnökei nagy fantáziával egyedire alkották a belső teret is. Egyáltalán nem köszön vissza az Edge stílusa a képernyő és a Ford emblémák kivételével. A Kuga műszerfal rendszere formabontóan horizontális elrendezésű, és ettől az egész belsőtere különlegesen futurisztikusnak hat! Az Escortból lehetnek kicsit ismerősek a formái. Persze ami jó, az a Kugában is megtalálható. Itt is kellemes hangulatfények köszöntenek ajtónyitáskor a lábtérben és az ajtók zsebeiben.
Ez a Vignale a legmenőbb változata a Kugának. Az első sárvédő mögött egy mutatós króm felirat is dicsekszik vele. Motorja 2000 köbcentis, 180 lóerős, 400 Nm nyomatékkal. Alapállásban első kerékhajtásunk van, de az automatika igény szerint átkapcsol 4×4-es hajtásra. Most szerettem volna leírni a káprázatos színét is, de őszintén bevallom ez a színmeghatározás okozott némi vitát baráti társaságunk körében. Összecsoportosultunk a Ford Kuga körül, mint a gazdák a ma született csikó boksza előtt, és sokáig töprengtünk mi is a jó meghatározás a színére. Voltak ötletek Bézsre, halvány capuchino barnára, sima gyöngyházra, lilás ezüstre, halványlilára! A gyári színe Milano Grigió nevet kapta, ami így első hallásra nem sokat árulna el.
Elöl és hátul LED-es városi fények kaptak helyet, arculata minden feltűnést kerülendően mégis kellemesen erőt sugárzó! Miután kényelmesen elhelyezkedtünk az elektromosan állítható és programozható üléseken, megszemléljük a belső teret is. A hatalmas helyek ellenére mégsem tűnik egy fedett kifutónak. Kellemesen otthonos a tér, minden jól kézre áll, az elegancia és a minőség pedig egyszerűen hibátlan. Kilátásunk előre és oldalra a már megszokott magas építésű üléseknek köszönhetően kifogástalan. Talán egy kicsit a középső tükör alatti műanyag elem lóg be a látótérbe, ami a radarok és az automata ablaktörlő érzékelőit rejti. Középen is bőséges a hely az elektromos kéziféknek köszönhetően, mégis ez a kézifék rendszer a terepes hancúrozást kizárja, akárcsak az automata hajtásrendszer. De már elég a töprengésekből, gyerünk, indulás!
A motor indítása gombnyomásra teljesen automatikus. Máris feltűnik, hogy nincs motorhang, ezért hihetetlen csend uralkodik az utastérben. A Kuga is megkapta a Ford aktív zajcsökkentő rendszerét, ami az igen jó minőségű Hifi egységből sugározza a zajkioltó hullámokat. Így aztán 130-nál is zajok nélkül élvezhetjük a zenét. A középső Sync 3-as rendszerű 8 colos multimédiás érintőképernyős kijelző magában foglalja a rádiót, a telefonkapcsolatot, a beszédvezérlő rendszert, és a GPS navigációt is. Telefonkapcsolatunk gyorsan megtörténik, amit akár fő készülékként is tud kezelni. Be is állítjuk rövidebb úton a Free Horse Style Dunabogdányi lovas központot. Ugyanis az a megtisztelés érte a Lovasok.hu olvasóit, és minket, hogy filmsztárokkal fotózhatjuk a Kugát, a nagyszerű Kincsem film két főszereplő lovacskájával!
Az országútra kanyarodva rögtön kipróbáltuk a Kuga aktív sávtartó rendszerét, ami visszakormányoz, ha elbóbiskoltunk, de csak abban az esetben, ha a sávválasztó terelővonalak jól láthatók. Mivel a gyorsforgalmi utakhoz és autópályákhoz találták ki, így 65 km/h alatti sebességnél automatikusan kikapcsol. Az éberségfigyelő rendszer 2-3 ilyen sávtartó beavatkozás után felhívja figyelmünket egy jó pihenőre, egy kávézásra. Tempomatunk adaptív, radarjaink minden akadályra figyelmeztetnek, és aktívan reagálnak. Áthajtva Dunabogdányon földútra visz minket a navi. Elején egész jó minőségű az út. Kicsit odalépek neki, semmi pattogás a kátyúkban, kellemesen és jól kormányozhatóan ringatózik. Aztán fék, jön a jó kis sártenger a fák közt. De aggodalomra semmi ok, a Kuga automatikus összkerékhajtása nem hagyja, hogy elakadjunk. Egyre mélyebb a latyak, már tengelyig ér, de stabilan haladunk. Mondjuk a fényképezéshez nem tesz jót! Majd moshatunk.
Egyszer csak a természet megállít minket, mivel összezárnak az ágak az út felett. Kizárt, hogy egy karcolást is ejtsünk a Kuga csodás gyöngyház fényezésén. Egy Ford tud ám FORDulni, de erre itt semmi hely. Most sincs pánik, a hátramenetet kapcsolva nagy látószögű tolatókamera segít minket a kitolatásban. Szuper, hátrafele is kipróbáljuk a Kuga összkerékhajtásos rendszerét a tengelyig érő sártengerben. Kipörgés gátlót kikapcsoljuk, most a lábunkban az érzékelés, és Zokszó nélkül lazán áthajtunk. No a terepes tesztünk már meg is volt, a Kuga nem hagyott cserben a mély dagonyában sem. Majd az érintőképernyő navigációján nézünk valami kerülő utat. A kőbánya fele mutatja. Csodás, jól járható panorámás az út, azonnal fotózgatunk is egy kicsit. Megérkeztünk a Free Horse Style Dunabogdányi lovas központba.
Mindjárt a bekötő útnál két lószállító! Szerkesztőnk kedvesen mondta, ahol látok lószállítót rögtön tolassak rá. A tolatókamerát használva centire pontosan a lószállító elé állok a Kugával. Sajnálatos módon vonóhorog nincs tesztautónkon, de kétségtelen a méretével, 180 lóerejével, 400 Nm nyomatékával, intelligens összkerékhajtásával meg sem kottyanhat a Kugának a két lovacskánk utánfutós vontatása. Ismét fotózgatás, aztán gyerünk a filmsztárokhoz. Már várnak minket, és mintha régi ismerősök lennének, a pacikák azonnal bepózolnak a Kuga mellé. Határozottan jól áll nekik a Ford! Tetszik nekik az autó, látom a csillogó szemükben. Megcsodálják a Kuga ragyogását a tavaszi napfényben, a nyitott motortető alatt a 1997 cm3 soros négyhengeres turbódízel motorját, és benéznek az utastérbe, mert mondtam nekik mennyire elegáns és minőségi a belső terünk bőr ülései és kárpitjai.
No de azért beülni nem szabad a pacikáknak! Leteszteljük még a 456 literes méretes csomagtartót is, ami lehajtott ülésekkel 1603 literre bővíthető. Az új generáció sem maradhat ki a fényképezésből egy aranyos póni hátán. Már sötétedik, irány vissza a városba, teszteljük kicsit az ottani közlekedést is. A lámpáink automataállásban is üzemelnek, és a sötét kanyarokba bevilágítanak az alsó lámpaegységek. A Kuga automatikusan állítja a sebesség függvényében a kormányérzékenységet is, és a városban, kis tempónál szűk kanyarokban szinte egy újjal lehet lazán kormányozni. Parkolási asszisztense a beállásban segédkezik. Csak a váltót és a fékeket kell kezelni, a kormányzást elvégzi helyettünk a Kuga. Annyira precízen, a járda mellé 10 centire párhuzamosan áll be, hogy egy vizsgáztató biztos is megdicsérné. A tolatókamerában biztonsággal kontrollálhatjuk. Start-Stop rendszere gázadásra gyorsan indít, és nem csak a környezetet kíméli a felesleges pöfögéstől, hanem segít a takarékos fogyasztásban is.
Összegezve Ford Kuga: Kényelmes és otthonos. Belső tere jó minőségű. Alsó prémium kategória minden igényét kielégíti.
Ford Kuga adatok:
Motor: Soros 4 hengeres turbó diesel 1997cm3 Euro VI + DPF
Teljesítmény: 180 LE / 135 Kw – 3500 fordulatnál / 400 Nm – 2500 fordulatnál
Automata Start-Stop rendszer
Hajtás: 6 fokozatú nyomatékváltós automata, automata összkerékhajtással,
Méretek: magasság: 1701 mm / hossza: 4539 mm / szélessége tükrökkel: 2086 mm,
Saját tömeg: 1700 kg,
Megengedett össztömeg: 2230 kg,
Vontatható fékezetlen tömeg: 750 kg,
Vontatható fékezett tömeg: 2100 kg,
Átlag fogyasztás: gyári – 8.1 liter/ 100 km, Tapasztalt vegyes terepes: 8 liter / 100 km.
2018.02.05., Szerző: Legin István, Lovasok.hu külső munkatárs
Fotók: Legin István
Frissítve: 2022.08.06.