Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthona – Budapest |
|
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 39. |
Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó: |
Magyar Lovasterápia Szövetség, fóti központja |
|
2151 Fót, Vörösmarty tér 2. MKEH engedély száma: L/000257 A lovarda felszereltsége:
|
Szüle Eszter Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők: Szüle Eszter |
![]() |
|
A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthonában: |
|
Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok: |
|
Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás: |
6-7 fős csoportokban jönnek a gyerekek délelőttönként. |
Lovaglás oktatás gyakorisága: |
|
Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával: |
|
Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma: |
|
Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma: |
|
Kiegészítő foglalkozások: |
|
Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók: |
Gyerekenként egyéni fejlesztési terv:
|
Év végi számonkérés: |
|
Kötelező védőfelszerelés: |
|
A kötelező védőfelszereléseket biztosítja: |
|
Kötelező, vagy ajánlott ruházat: |
nem, csak a versenyen esetleg |
Az iskola és a lovarda közötti távolság: |
|
Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába: |
|
Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba: |
|
A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról |
nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele |
Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról: |
nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben |
Sikertörténetek: |
Több kisgyermek esetében is jóval bátrabbakká váltak minden téren. Néhány kisgyermekre kifejezetten a verseny volt motiváló hatással. Egy halmozottan sérült kisfiú 2 év alatt tanult meg a lovon egyedül ülni. Egy nagyon félénk kislány (aki más hangoktól és más ismeretlen helyzetektől is nagyon félt) nagyon megijedt a ló prüszkölésétől. Az ő esetében is másfél évre volt szükség, hogy ma már ezek a hangok természetessé váltak. Több gyermek szülője direkt ezért választotta intézményünket, mert itt van lovasterápiára lehetőség. |
Kérések, javaslatok:
|
Javaslat: most már több, mint 10 éves tapasztalattal a hátam mögött, kijelenthetem, hogy hasznosnak bizonyul programunk minden fél számára( gyermek, szülő, pedagógusok) Ma már hozzá tartozik mindannyiunk életéhez a ló. Olyan természetességgel jönnek a gyerekek lovagolni, mintha tornaórára, vagy épp magyar órára mennének. Itt nemcsak a lovaglás egyes elemeit tanulhatják meg, nem csak fejlesztünk gyermekeket, hanem megtanulhatják hogyan bánhatnak az állatokkal,hogyan gondozzuk őket. Közelebb kerülhetnek hozzájuk, megismerhetik a ló viselkedését, minden ló egyéniségét. |
|
.