Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskola – Budapest |
|
1082 Budapest, Üllői út 76. |
Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó: |
Lovasterápia a Fogyatékkal Élőkért Egyesület |
|
1238 Budapest, Tangazdasághoz vezető út, Péteri-major MKEH engedély száma: L/000248 A lovarda felszereltsége:
|
Jámbor Péter Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők: Jámbor Péter – lovas terapeuta |
![]() |
|
A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskolában: |
|
Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok: |
|
Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás: |
A tanulók párban, egyszerre két lóval dolgoznak 20 perces turnusokban, egy terapeutával, két lóvezetővel és egy kísérővel. |
Lovaglás oktatás gyakorisága: |
|
Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával: |
|
Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma: |
|
Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma: |
|
Kiegészítő foglalkozások: |
|
Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók: |
Iskolánk tanulói középsúlyos fokban értelmi fogyatékosok, ezért speciális foglalkozást igényelnek. Rövid ismerkedés után képességfejlesztő gyakorlatokat végeznek a lóháton. Céljaink terápiás jellegűek. ( finommotorika, beszédmegindítás,stb. ) |
Év végi számonkérés: |
|
Kötelező védőfelszerelés: |
|
A kötelező védőfelszereléseket biztosítja: |
|
Kötelező, vagy ajánlott ruházat: |
kobak |
Az iskola és a lovarda közötti távolság: |
|
Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába: |
|
Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba: |
|
A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról |
nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele |
Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról: |
nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben |
Sikertörténetek: |
A jelenlegi 5. csoportba jár egy autista nem beszélő gyerek, aki sem társaival, sem tanáraival nem keresi a kapcsolatot. Kutyaterápia során sem lehetett bevonni a foglalkozásokba. Arra számítottunk, hogy hetekbe is beletelhet, mire megbarátkozik a lóval, de megdöbbenésünkre azonnal felült rá és azóta is örömmel jár és nyitottabb lett. |
![]() |