
|

|
A küllők faragása a hagyományokat megtartva kézi vonókéssel történik, ugyanúgy, ahogy nagyapáinktól tanultuk.
|
A küllők anyaga hasított akácfa, amit nagy gonddal külön erre a célra válogatunk.
|
|

|

|
A magyar kocsik jellegzetessége a képen látható kosárfonást utánzó kézi faragás, ...
|
...mely aprólékossága miatt rendkívül időigényes.
|
|

|

|
Minden hintó elkészítésének első fázisa a tervezés, ami megrendelő egyedi igényeit is figyelembe veszi.
|
A tervezésnél ismerni kell a lovak fajtáját és marmagasságát, a megrendelő súlyát és magasságát, valamint a szállítható személyek számát. Ezen adatok tudatában tervezzük meg a kocsi magasságát, a rugózást és a lábtartó hosszát.
|
|

|

|
A faanyag gondos kiválogatásánál figyelembe vesszük, hogy az adott alkatrész milyen irányból kapja majd a terhelést és ehhez irányítjuk a szálirányt. Emellett minden alkatrészt a beépítési oldal szerint jelölünk.
|
Műhelyünk a sok új alkatrész gyártása mellett több száz kereket is felújít évente, ami az újracsapágyazást, felgumizást valamint a már tönkrement, esetlegesen kitört küllők cseréjét foglalja magába.
|
|

|

|
Sok különleges megbízást kapunk. Közülük az egyik egy több száz éves római harci kocsi (quadriga) teljes restaurálása, amihez teljesen új kereket készítettünk.
|
A hintók mellett vállaljuk szánok elkészítését is. Specialitásunk a szántalpak gőzben történő hajlítása. A képen látható könnyű, egylovas magyar szán pónilovak után készül.
|
|

|

|
A képen látható négyes húzó (bókonyfa) négyes fogatolásnál használatos. Formája és kimunkálása egyedi specialitásunk.
|
A modern idők szavát követve a mai kerekek kúpgörgős csapágyazással futnak, amit a hidraulikus tárcsafék is megkövetel.
|
|

|

|
A hintók vasszerkezetének kimunkálása kézi kovácsolással történik. A képen a rugószem hajlítása látható.
|
A hintó egyik legfontosabb eleme a rugó (féder), ami meghatározza a kocsi kényelmét és stabilitását. A különleges minőségű rugóacélt a világ egyik vezető gyártójától, a németországi Krupp cégtől szerezzük be.
|
|

|

|
A forgóalváz a kocsi fő teherhordó eleme, ami dupla ötödik kerékkel van ellátva. Ez nagymértékben hozzájárul a kocsi jó menetstabilitásához.
|
A rugókötegek csak kipróbálás, tesztelés után kerülhetnek beépítésre, amivel garantálni tudjuk a több évtizedes élettartamot.
|
|

|

|
A fém alkatrészek minden kocsihoz egyedileg, külön készülnek.
|
A kerékgyártás legfontosabb eleme az agyak elkészítése, illetve a küllők pontos beillesztése.
|
|

|

|
A kerékagyra négy darab acélkarikát húzunk, ami a fát összefogja.
|
Az új hintók elkészítése mellett sok megbízást kapunk restaurálásra magánszemélyektől, múzeumoktól és műgyűjtőktől egyaránt.
|
|

|

|
Az egyik legkomolyabb szakmai kihívás egy sokszor száz évnél is öregebb hintót - amely nemritkán darabokban vagy hiányosan kerül hozzánk - eredeti, újkori állapotába restaurálni.
|
Az általunk gyártott hintók minden mozgó- és forgóalkatrésze zsírzógombbal van ellátva, ezért könnyen és gyorsan karbantarthatók.
|
|

|

|
A végső összeszerelésnél ügyelünk a fékek és a forgózsámolyok pontos beállítására.
|
A krómos agykarikák kerekek díszítésének fontos elemei. Rézből, aranyozással is rendelhetők.
|
|

|

|
A derékszögcsavar biztosítása a végső szerelés egyik legfontosabb eleme.
|
Minden hintót a típusához illő, formájában harmonizáló lámpával gyártunk, amelynek különlegessége a csiszolt üveg és a hagyományos gyertyás kivitel.
|
|

|
Elérhetőségek:
6200 Kiskőrös, Fenyves u. 2.
Tel.: +36 78 413-766
Fax: +36 78 414-262
Mobil: +36 30 945-7533
E-mail: info@leitert.hu
Web: www.leitert.hu

|
Megrendelőnk örömére minden nálunk készült új hintóhoz egy eredeti rózsafaostort adunk ajándékba, ami hagyományosan az ostorok koronázatlan királya.
|
Tovább
Leitert Henrik
bemutatkozó oldalára >>
|