Kistokaji Általános Iskola
|
3553 Kistokaj, Szabó L. 51.
Tel.: (46) 222-270
Weboldal: altisk-ktokaj.sulinet.hu
Igazgató: Sándor Józsefné
|
Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Lipcsei Márta
E-mail: lipcse.marti@citromail.hu
Tel.: 06-46/222-270
|
Terra-Rossa kft – Appel Lovaskert
|
3553 Kistokaj, Szabó Lőrinc utca 22.
Weboldala: appellovaskert.gportal.hu
MKEH engedély száma: L/000006
A lovarda felszereltsége:
-
öltöző
-
társalgó/fűtött klubhelyiség
-
akadálypark, cavalettik
-
ügyességi akadályok, bóják
-
kültéri pálya természetes talajjal
|
Appel Judit Zsuzsanna
Email: appeljudit@t-online.hu
Tel.: 06-30/302-2154
Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:
-
Appel Judit Zsuzsanna lovas oktató
-
Appel Alexandra lovas túravezető
|

Czinege Dávid és Tündér; Kocsis Adél és Hamis; Nagy Kamilla és Ariel; Kovács Emma és Rigó
|
A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Kistokaji Általános Iskolában:
|
Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:
|
|
A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:
|
|
A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:
|
-
1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 5. évfolyam, 7. évfolyam
|
Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:
|
A 14 főt öt fős csoportokra osztottuk.
Szerdai napokon, délután mindenki 1 órán át (60 percben) lovagol.
|
Lovaglás oktatás gyakorisága:
|
-
Hetente 1 db 60 perces óra
|
Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:
|
|
Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:
|
|
Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:
|
-
1 lovasoktató,
-
1 lovas-túravezető,
-
3 segítő
|
Kiegészítő foglalkozások:
|
-
ismerkedés a ló körüli munkákkal,
-
szerszámismeret,
-
elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
|
Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:
|
1. óra: ismerkedés a lóval, lovagláshoz szükséges felszereléssel, lovaglás előtti tenni valókkal
2. óra: lóra ülés, gimnasztika a lóhátán, irányítás, leszállás, leesés ,,művészete”
3. óra: irányítás, patanyom figurákkal való ismerkedés
A lovas oktatás tanmenet szerinti haladása a lovagolni vágyó iskolás gyerekektől függően alakul. Ennek függvénye a tan- és a könnyűügetés elsajátítása futószáron. Arra törekszünk, hogy a gyerekek megszeressék a lovakat és a lovaglást. Tapasztalataink szerint az ügetést csak a félelmüket leküzdő gyerekekkel tudjuk eredményesen elkezdeni.
|
Év végi számonkérés:
|
|
Kötelező védőfelszerelés:
|
|
A kötelező védőfelszereléseket biztosítja:
|
|
Kötelező, vagy ajánlott ruházat:
|
Igen, van kötelező ruházat.
|
Az iskola és a lovarda közötti távolság:
|
-
kevesebb, mint 1 kilométer
|
Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:
|
|
Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:
|
-
a gyerekek több, mint 10%-a
|
A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról
|
motiváltak, élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják
|
Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról:
|
többnyire hasznos, pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben
|
Sikertörténetek:
|
A lovasoktatók véleménye:
Az egyik kis tanítványunknak testvérei és a szülei is járnak lovagolni. Terveik között szerepel, hogy a jövőben lovat vásárolnak. Nagyon sok tanítványunk úgy száll le a lóhátáról, hogy saját lovon szeretne lovagolni. Sokszor találkozunk azzal a problémával, hogy a gyerekek nehezen barátkoznak, óvodában, iskolában, de abban a pillanatban, ahogy felülnek a ló hátára, rögtön beszélgetni kezdenek a lovakról és arról mi történik az óvodában, iskolában, otthon.
|

Oláh Lilliána és Márkó; Szabó Flóra és Tündér; Ludány Léna és Ariel; Mészáros Lilla és Rigó
|