Ha megvalósul a Toyota új ötlete, a jövő motorosai egy, a lovaglás inspirálta járművön száguldozhatnak majd. A cég bemutatta egy olyan gépjármű tervét, melyet a sofőrök álló helyzetben, testsúlysegítségekkel tudnak majd irányítani, így nem lesz szükség kormánykerékre.
Egy elemző szerint a jelenlegi dizájn sok problémát vet fel a biztonsággal kapcsolatban, de mindenképpen ezen irányvonal mentén képzeli el a jövő fejlesztéseit. Az FV2 hivatalosan a Tokiói Motor Show-n debütál.
A Toyota elképzelése szerint az FV2 irányítása „inutitív” módon, a testsúly előre, hátra vagy oldalra helyezésével, illetve hang- és arckifejezés-felismerő szenzorok segítségével lesz lehetséges. Az ajánlott úticélok és egyéb adatok a szélvédőre kivetítve jelennek majd meg.
A cél az volt, hogy a bizalom és a megértés olyan formája alakuljon ki a jármű és vezetője között, „ami hasonlít a ló és lovasa közötti kapcsolathoz".
"Ez a gép inkább a fantázia szülötte, semmint olyasvalami, amit a következő néhány évben gyártani kezdenénk, de az új technológiák közül néhány később bevezetésre kerülhet – mondjuk 5-10 éven belül" mondta egy szóvivő.
Az autógyártók gyakran állnak elő futurisztikus járművek ötleteivel és prototípusaival az autós kiállításokkal egy időben. Bár ezek leginkább csak szenzáció számba mennek, alkalmasak a közönség korai reakcióinak felmérésére, s így annak eldöntésére, hogy érdemes-e tovább foglalkozni az ötlettel. A sikeres ötletek beéréséig még így is sok idő telhet el.
Egy szakértő szerint, a Toyota legújabb terve egy olyan problémával foglalkozik, ami igazából a teljes autóipart nyugtalanítja. "Sok autógyártót aggaszt a tény, hogy a fiatalok nagy részének nem futja autóra és biztosításra, és a hagyományos motoros jármű gondolata sem igazán tetszik nekik," mondta Paul Newton az IHS Automotive tanácsadója.
"Mivel az FV2 a biztonság terén sok kívánnivalót hagy maga után, a mai biztonságtudatos világban annak a valószínűsége, hogy használatát engedélyezzék, zéró. Az ilyen koncepciók azonban számos olyan technológiának lehetnek a próbakövei, amelyek végül bekerülnek a gyártás fővonalába, és ami miatt a „normáról” alkotott fogalmunk gyökeresen megváltozik majd a jövőben"
|