keresés a lovardák között
Főoldal   »   Lovassportok   »   Lovaspóló


Lovaspóló: a luxusmárkák új játéktere

Kevésbé fárasztó, mint a foci vagy a Forma 1, előkelőbb, mint a vitorlázás vagy a golf. A lovaspóló egyre-másra csábítja az óra-, ékszer- és divatiparban megtalálható világmárkákat. A gyártók a sokrétű partneri kapcsolatok kiépítésétől azt várják, hogy presztízsük megnő, valamint új piacokra is betörhetnek.

Indiában elefántpóló-torna a divat

Indiában 2006 novemberében óriási Cartier molinók díszítették a jaipuri lovaspólópálya felé vezető poros országutat. A világ első számú óra- és ékszergyártója nem az egyik új kollekcióját reklámozta, de nem is az országban való megjelenésen dolgozott. A cég csupán egy barátságos elefántpóló-tornát rendezett az ONG Elephant Family jótékonysági szervezet javára, melyet Camilla Parker-Bowles, Károly herceg feleségének testvére, Mark Shand alapított, hogy az indiai elefántok életkörülményein segítsen.

Ez a kis felhajtás arra szolgált, hogy az indiai díszpáholyban tülekedő milliomosok és sztárok érdeklődését felkeltse a márka iránt, mely ugyan nem rendelkezik helyi boltokkal, ám mégis különleges kapcsolatot ápol az országgal.


Az elefántpólót a Cartier is támogatja

A Cartier-nak valóságos történelme van az országban, a cég a legnagyobb maharadzsáknak volt az ékszerésze. A piac óriási, Indiában mindig is nagy keletje volt a csecsebecséknek, valamint az egzotikus ország őshazája is a lovaspólónak- mondja Bernard Fornas, a Cartier vezérigazgatója. A cég évente 2-3 millió eurót költ erre a sportra, a világ több pontján szervez tornákat, például Windsorban, Saint-Moritzban és Dubaiban. A póló tulajdonképpen olyan, mint a vevőink, állítja az igazgató: szelektív és kizárólagos. "Lehetővé teszi számunkra, hogy majd rögtön elsők legyünk abban a pillanatban, mikor az indiai kormány lecsökkenti a luxustermékekre kirótt adókat."

Argentína is jó terep a játékra

Néhány nappal később Argentínában a világhírű, 1931-ben kidolgozott Reverso óramodell gyártóján, a Jaeger-LeCoultre cégen volt a sor, hogy bejelentse, hároméves együttműködési megállapodást kötöttek a világ két legjobb lovaspóló-játékosával, Adolfo Cambiasóval, és csapattársával, Eduardo Novillo Astradával. Tavaly december 9-én a csapat első helyezést ért el a 113. alkalommal megrendezett Argentine Open versenyen, mely a legelismertebb mind közül.

Ez az év rendezvénye, mely a Jaeger-LeCoultre márka presztízsét növeli az országban - vélekedik Jérôme Lambert, a cég vezérigazgatója. "Ám ez nem csupán imázsépítés, hiszen mi találtuk fel a világ egyetlen pólós óráját. A dél-amerikai Cambiaso Testvérek vállalatcsoporttal karöltve támogatjuk ezt a sportot Argentínában, természetesen szem előtt tartva az új órák folyamatos fejlesztését." A cég ezzel is próbál borsot törni nagy ellenfele, a számos tornát támogató Rolex orra alá, mely az Argentínában 80-100 millió eurósra becsült órapiac első számú márkája.

Az elitsportok utolsó mohikánja

Ezek a megállapodások azt mutatják, hogy a nagy luxusmárkák ismét kezdik felfedezni ezt a sportot, melyet közel 2500 éve a közép-ázsiai sztyeppéken tanyázó népek játszottak először, majd a 19. századi indiai brit kolóniák fedeztek fel újra. A foci túl populáris, a labdazsonglőrök pedig sokszor kibírhatatlanok - magyarázza egy sportszponzorációra szakosodott ügynök. "A luxusmárkák már nem szívesen fektetnek pénzt golfba vagy vitorlázásba, így a póló szinte az utolsó olyan sportág, melyben ezek a cégek látnak fantáziát. Való igaz, hogy ez egy drága sport. Egy pólóban játszó ló akár 75 ezer euróba is kerülhet, egy csapat éves finanszírozása pedig meghaladja a 2 millió eurót, azaz a fél milliárd forintot is. És az argentin játékosok még nem is kérnek csillagászati fizetéseket" - summázza véleményét a szakértő.


Dúsgazdag nézők figyelik az eseményeket

A luxusmárkák minden erejükkel azon szorgoskodnak, hogy szabadidő-termékeik egyet jelentsenek az eleganciával és az ízléssel. A Hackett cég Harry herceg pólócsapatát szponzorálja, valamint a Paris Open bajnokságot. A Ralph Lauren 1967-ben az elsők között választotta termékeinek emblémájául a pólós figurát. Néhány márka azonban nem elégszik meg ennyivel, hanem saját csapatot tart fenn, esetleg versenyt rendez.

Hasonló utat jár be az olasz kasmírgyártó Loro Piana cég is, mely 2001 óta saját pólócsapattal büszkélkedhet. "Amióta olyan magas színvonalú versenyeken veszünk részt, mint például az argentínai Diamond Cup, a márkánk értékeit domborítjuk ki, közelebb kerülünk vevőinkhez, illetve újakat is meghódítunk" - állítják az olasz társaság vezetői. A luxusmárkák úgy látszik, megszívlelték Winston Churchill mondását, miszerint a legjobb útlevél a világba egy jó helyezés a bajnokságban.


Forrás: Hobby Rádió 2007-02-27





Cikkajánló:


Hozzászólások:

























   
Horze Lovasáruház   KLP   Lovasvilág Lovasbolt   Decathlon   Tanita Lovasboltja   szerverbérlés, szerverhoszting, szerverüzemeltetés