Február hetedikén zárta kapuit a SPOGA lovas vásár és szakkiállítás, aminem a végfelhasználókhoz – azaz hozzánk, lovasokhoz – hanem a kereskedőkhöz, viszonteladókhoz szól. A vásár keretében bemutatásra kerültek a szezon újdonságai, a lovaséletet, lovas divatot meghatározó termékek.
Díjazták a legígéretesebb innovációkat éppúgy, ahogy a legkívánatosabb, leginkább vevőcsalogató módon berendezett lovas szaküzleteket, szakboltokat is. Divatbemutató keretében vonultak fel a lovas divatot meghatározó ruházati termékek, élesben, lóháton, lovaglás közbeni használatban mutatkoztak be a lófelszerelések. Egyszóval, volt minden, mi szem-szájnak ingere. Lássuk hát, mi történt a kölni vásártéren a kiállítás három napja alatt: február 5 - 7. között!
Több tucat országból több ezer látogató
A nemzetközi vásáron több mint 50 ország 3700 látogatója fordult meg, az érdeklődők több mint a fele külföldről, azaz Németországon kívülről érkezett.
148 kiállító24 országból mutatta be termékeit, újdonságait, melyek a 2017-es lovaspiacot meghatározzák. A kiállítók 66%-a külföldről érkezett, ez nagyobb arány, mint az eddigi SPOGA-kon bármikor, így Katharina C. Hamma a szervezők képviseletén joggal lehetett elégedett: „A SPOGA Horse kiállítás és vásár nemzetközi viszonylatban is egyre nagyobb vonzerőt képviselt. Ezt alátámasztja az egyre növekvő külföldi részvétel, mind a kiállítói, mind a látogatói oldalról."
A 2017-es év legfrissebb trendjei mutatkoztak meg a színpadon
A kölni vásárközpont 8-as csarnokában nemcsak az üzlet, a kapcsolatépítés és a kereskedelem volt a fő téma, látványos termékbemutatók, érdekes beszélgetések éppúgy zajlottak. A legizgalmasabb esemény pedig kétségkívül a lovas sportpiac képviselőinek – gyártók, kereskedők – legjobbjainak díjátadó ünnepsége volt.
A német sportcikkgyártók szövetségének elnökhelyettese, Dirk Kannemeier szintén rendkívül elégedett volt az eseménnyel, ahogyan maguk a résztvevők is csillagos ötösre értékelték a szervezést, a kiállítás színvonalát, hangulatát. Őket kérdőívek segítségével faggaták a szervezők, melyekből kiderült: a résztvevők 82%-a megtalálta, amiért érkezett, 90%-uk pedig meleg szívvel ajánlaná a SPOGA-t üzleti partnereinek. A látogatók több mint 50%-a meg is állapodott a kiállítók, szolgáltatók valamelyikével, azaz konkrét üzletek köttettek ebben az arányban. A kiállítók,szolgáltatók 93%-a ajánlaná szívesen a SPOGA-t bemutatásra, ha úgy tetszik, bemutatkozásra, termékeik, szolgáltatásaik megismertetésére, értékesítésére.
A helyesen illeszkedő nyereg kiválasztásához segítséget nyújtó termék látványos bemutatása
A kiállítást látványos és izgalmas kísérő programok színesítették. A divatbemutatón válogatott gyártók, kiállítók termékeibe öltöztek a modellek. Akár egy hagyományos – nem lovas – divatbemutatón, a profi modellek szigorú koreográfia szerint vonultak a kifutón, de ezúttal a legújabb, legdivatosabb lovas ruhadarabokban.
A SPOGA Horse Akadémia előadásait sokan látogatták, itt elsősorban az üzletkötésre, kereskedelemre vonatkozó ismeretekkel, tippekkel gazdagodhattak az érdeklődők. Nemcsak hallgatóságként vehettek részt az előadásokon, de tapasztalataikat is kicserélhették, megbeszélhették. A VIP-Club a lovasfelszerelések, újdonságok élő bemutatóinak adott otthont.
A kiállítók, gyártók és szolgáltatók több kategóriában is versenyeztek a SPOGA szakmai zsürije előtt. A főkategória győztese – a legjobb szakkereskedő kategóriában – a hazai pályán induló Hofmeister cég lett,Gevelsbergből.
S ugyan mi, lovasok, az eseményen kívül maradtunk, szinte biztosak lehetünk benne, hogy a résztvevők többségével – ha ugyan nem mindegyikükkel – a márciusi EQUITANA-n már találkozhatunk.