Hit Air – a hordató légzsák

 TAnita Lovasboltja  Marstall takarmányok  Hit Air védőmellény │ S.O.S. vészhívó │


 

 

Az eredeti Hit-Air lovas és motoros légzsákos
védőmellénynek végre elkészült a
hivatalos magyar honlapja:

www.motoroslegzsak.hu

www.hitair.hu

Gondolt már arra, hogy védje magát lovaglás közben egy eséstől? Az eredeti Hit-Air rendszert nem véletlenül rendszeresítette a francia, a spanyol  és a japán lovasrendőrség, mert tagjait eséskor légzsák védi a súlyosabb sérüléseknél. A légzsákok úgy lettek kialakítva, hogy egy lóról (vagy más hátasállatról) alázuhanva védje az ember legfontosabb szerveit.


 

 

Hit-Air lovas és motoros légzsákos védőmellény kapható
TAnita Lovasboltjában >>>

 


 

 

A Hit-Air rendszer alábbi mellényei kedveltek, illetve alkalmasak lovasbaleseteknél:

 

J Modell

  • Módosított változatát a japán rendőrség használja
  • Színek: fekete, barna
  • Ára: 99 000 Ft (XS-4XL méretben)

HP Modell

  • Ára: 99 000 Ft (S-XL méretben)

MC Model vest

  • Szürke színben, csak XS méretben
  • Ára: 99 000 Ft

 

Mire vaLÓ a Hit-Air?

Csak Németországban évente 30 ezer ember szenved balesetet lovaglás közben. Ennek megelőzésére nem elég csupán a lovasok képzése (lóval való bánásmód és lovaglás), hanem nagyon fontos a megfelelő védőöltözet viselése is. A kobak használata már elfogadott és kezd széles körben elterjedni, a védőmellény azonban még mindig ritkaságnak számit a hétköznapokban – kényelmetlen, szoros, páncélérzetet kelt stb. A teknőspáncél pedig több lovast arra késztet hogyha van is mellénye, azt az autóban vagy a szekrényben hagyja, még akkor is, ha tudatában van annak hogy a saját bőrét áldozza fel a kényelem oltárán!
 
De megszületett végre a légzsák lovasoknak !
 
Többé egy lovasnak sem kell a kényelem, a divat és a biztonság közül választania! Kifejlesztettünk egy divatos védőmellényt, melyet kellemes viselni, vészhelyzet esetén pedig a másodperc töredéke alatt egy védelmező légburkot von a viselője köré. A Hit-Air légzsákrendszer mindezt lehetővé teszi. Élvezze a lovaglást szabadságát szoros és merev védőfelszerelés nélkül.

Így működik:
 

A mellényen lévő zsinórt a nyereg elülső részéhez kell rögziteni (a D karikához pl.). felszállás után ugyanúgy be kell kötnie magát a lovasnak mint az autóban. A zsinór pedig a mellényhez kapcsolódik és lehetővé teszi a szabad mozgást a nyeregben. Tehát ugyanúgy tudunk könnyűügetni, ugrani, vagy könnyitett ülésben lovagolni mint eddig.
 
A mellény csak akkor lép működésbe ha a lovas eltávolodik a nyeregtől, ekkor a zsinór bekapcsolja a mellényt, mely a másodperc töredéke alatt védelmező légpárnává válik. Védi a nyakcsigolyákat, a gerincet, a bordákat és a gerincoszlop legalsó részét. A medence és a nyaki párna automatikusan nyilik ki.
 
Aktiválás után a gáz kb. 10 másodpercig marad a mellényben, utána fokozatosan szivárog ki. Ezután a patront ki lehet cserélni, a maradék levegőt pedig egyszerűen ki lehet préselni belőle. A patron korlátlanul cserélhető.

Tovább a Marstall lótakarmányok oldalára >>
Tovább
TAnita lovasboltjához >>


 

 

Kérdések és válaszok a védőmellényről:

Aktiválni kell a légzsákot?
A légzsák magától kapcsol be, ha a lovas eltávolodik a nyeregtől.
 
Elfér a mellény a kabátom alatt?
A mellény mindig legfelső ruhaként kell hordani, hogy a párnák ki tudjanak nyilni es elég helye legyen felfúvódni!
 
Újratölthetőek a patronok?
A patronok alja mindig megsemmisül, ezért használat után nem újratölthető, cserélni kell.
 
Hány kg a mellény?
1.5 kg
 
Mi történik ha leszállás előtt elfelejtem kiakasztani a zsinórt?
Ha a zsinór megfeszül (a lovas eltávolodik a nyeregtől) a patron rögtön aktiválódik. Ha a lovas elég közel marad eközben a ló mellett akkor előfordulhat hogy a mellény nem azonnal aktiválódik mivel ehhez 30 kg húzóerő is szükséges.
 
Mely testtájakat védi a mellény?
A nyakat, a felsőtestet és a medencét védi a légzsák, a mellényen ezen kívül van hagyományos párnázás a könyök és a váll védelmére.
 
Ki tudom magam cserélni a patront?
A patron csere egyszerű, a mellény 2-3 percen belül újra üzemképes.
 
Nem zavar a zsinór lovaglás közben?
A zsinór úgy csatlakozik a nyereghez hogy nem zavarja a mozgás szabadságát. A lovaglás szakágtól függetlenül végezhető.
 
Hogy jön ki a levegő a mellényből?
Aktiválás után a levegő 10 másodpercig marad a mellényben, utána lassan elkezd kiszivárogni. Nyomással ezt fel lehet gyorsítani.


 

 

Beszámoló a Hit Air védőmellényről tartott sajtótájékoztatóról

A biztonságos lovaglás új dimenziója

Rendhagyó Marstall-féle sajtótájékoztató zajlott egy Érdi cukrászdában szeptember elején. Mert ugye mire is számítana az ember egy lótápokat és táplálékkiegészítőket forgalmazó cégtől? Egy újabb táp, vagy újabb vitamin, nyalósó bemutatására. Hamar kiderült azonban, hogy a Marstall háziasszonya, Majorné Miskolci Anita nem túlzott, amikor meghívójában „világújdonságot” és „meglepetést”emlegetett. Lassan gyülekeztek a meghívottak az érdi cukrászdában, köztük Göttler Vilmos olimpikon, Kemény Zsuzsa díjlovas, Szeredy Patrícia (díjlovas), Sohajda Julianna (díjugrató), Victor Fröschl (természetes lókiképzés), Német Gábor (díjlovas), Alekszi Viktória (díjlovas és díjugrató), Radó Edina (díjugrató).

A vendégekkel együtt hamarosan előkerült az a bizonyos meglepetés is. A Marstall ezúttal egy a márkától szokatlan, ugyanakkor a lovasfelszerelések terén hiánypótló termék forgalmazását kezdte meg hazánkban, a „hordható légzsákként” is emlegetett biztonsági mellényét. A mellény felületes szemlélő számára nem sokban különbözik egy átlagos vastagabb lovaglómellénytől. Egyik rejtett zsebében kap helyet az a patron, mely a lóról való esés során a másodperc töredéke alatt felfújja a mellényt. Lóra szállás után ugyanúgy be kell kötnie magát a lovasnak, mint az autóban.

A mellényen lévő zsinórt a nyereg elülső részéhez kell rögzíteni (például a D karikához). A zsinór hossza lehetővé teszi a szabad mozgást a nyeregben. Tehát ugyanúgy tudunk könnyűügetni, ugrani, vagy könnyített ülésben lovagolni mint eddig. A mellény csak akkor lép működésbe, ha a lovas eltávolodik a nyeregtől, ekkor a zsinór bekapcsolja a mellényt, mely a másodperc töredéke alatt védelmező légpárnává válik. Védi a nyakcsigolyákat, a gerincet, a bordákat és a gerincoszlop legalsó részét is. A medencét és a nyakat védő párna normál esetben nem látható, az esés során automatikusan nyílik ki. Aktiválás után a gáz kb. 10 másodpercig marad a mellényben, utána fokozatosan szivárog ki. Ezután a patront ki lehet cserélni, a maradék levegőt pedig egyszerűen ki lehet préselni belőle. A patron korlátlanul cserélhető.

Hogy a szokatlanságán kívül miért új és miért más ez a mellény?
Gondoljunk csak bele! Eddig is hordtunk kobakot, emellett az elmúlt néhány évben egyre nagyobb népszerűségre tett szert a gerincvédő. Ez utóbbi azonban semmiképpen sem nevezhető kényelmes, a mozgás szabadságát biztosító viseletnek. Egy mellény, ami nem merev és mindössze másfél kilogrammot nyom, mindenképpen barátságosabbnak tűnik… És bizony hiába a kobak és a gerincvédő, ha a nyakat nem védi semmi… Ez a biztonsági mellény a nyakat is óvja a fej – akár végzetes – ostorcsapás-szerű hátrabicsaklásától, hasonlóképpen, mint az autóban a fejtámla.

A legjobb persze, ha eleve le sem esünk. De mint tudjuk, a lovaglás során ez nem mindig kivitelezhető. Tehát, ha már esni kell, essünk biztonságosan!

Tovább a Marstall lótakarmányok oldalára >>
Tovább
TAnita lovasboltjához >>

Szerző: Magyar Dorottya
Fotók: Mitrov Gabriella