A távhajtás hőskora: grófok versengtek Berlintől Tatáig

A magyar lovasok már 1899-ben is keresték a kihívásokat. A Berlin-Tata Kocsiversenyen a magyar grófokon és bárókon kívül osztrák és porosz úri lovasok is gyeplőt ragadtak.

 A Berlin-Tatai távhajtó versenyre nagy érdeklődéssel készültek a magyar, de különösen az osztrák és porosz úri lovasok. 1899. október 16-án reggel hét órától nyolc óráig három percnyi időközökkel 20 fogat indult Berlinből a temelhofi mezőről.

Az indulók között csupán három magyar volt: Gróf Károlyi László két fogata, melyek közül az egyiket maga a tulajdonos, a másikat Dőry Lajos hajtotta, a harmadik Flesch Károly nyitrai földbirtokos fogata volt, de végül sajnálatos módon mind a három magyar fogat feladta útközben a versenyt.

A versenyben Báró Senft porosz főhadnagy, – aki ráadásul a legkésőbb indult – érkezett elsőnek Tatára október 20-án este 10 óra 17 perckor egyesfogatával.

110 óra 21 perces idejével kevéssel a báró után ért célba a bécsi Welten lovag egy kettesfogaton. A lovag egyébként az osztrák lótenyésztésben is aktívan részt vett. A harmadik fogat, melyet gróf Schönborg Károly hajtott, s a negyedik, a hamburgi Marx Ernő fogata október 21-én reggel érkeztek a Tatai Vár udvarán lévő célvonalhoz. E napon beérkezett még az az öt fogat is, melyek nem adták fel a versenyt.

Az egyesfogatával elsőként beérkezett Senft bárónak a fődíjat, egy ezüst lovasszobrot a vár udvarán adták át a beérkezett versenyzők jelenlétében.

2015.03.10. Budai László
Frissítve: 2023.03.20.
Fotó: Canva

Hozzászólások