Bagodi Fekete István Általános Iskola és Óvoda |
|
8992 Bagod, Kossuth Lajos utca 15. |
Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó: |
Pro Equus Lovaspark |
|
8992 Bagod, Szent Erzsébet utca 61. Weboldala: bagodilovaspark.hu MKEH engedély száma: L/000075 A lovarda felszereltsége:
|
Kovács Beáta Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:
|
A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Fekete István Általános Iskola és Óvodában: |
|
Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok: |
|
Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás: |
|
Lovaglás oktatás gyakorisága: |
|
Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával: |
|
Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma: |
|
Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma: |
A gyerekek létszámától és tudásszintjétől függ a lovak és oktatók száma. Kezdőknél futószáron két oktató futószáraz egyidőben. |
Kiegészítő foglalkozások: |
|
Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók: |
Először az istállóban tartunk “lóval való ismerkedés” órákat. Ennek keretében megtanulják lepucolni, felszerelni, vezetni a lovat. Ezután futószáron oktatjuk őket. Először voltizshevederrel a lovastorna alapfeladatait gyakoroljuk. Amikor már biztosabban ülnek a ló hátán, akkor nyeregre váltunk. A nyeregben nem ismeretlen a lóval való együttmozgás. Gyakoroljuk továbbra a tanügetést és elkezdjük a könnyűügetés oktatását is. Aki már megfelelő ülésbiztonságot szerzett lépésben, ügetésben és futószáron már vágtázik, elkezdi tanulni a ló irányítását. Majd osztálylovaglással folytatjuk. Megtanuljuk a lovardai alakzatokat, és a három jármódban lovagolnak a gyerekek. |
Év végi számonkérés: |
|
Kötelező védőfelszerelés: |
|
A kötelező védőfelszereléseket biztosítja: |
|
Kötelező, vagy ajánlott ruházat: |
A szülők szűkös anyagi helyzetéből adódóan csak ajánlott öltözék van, de kötelezően nem írjuk elő a lovaglónadrágot és a csizmát. |
Az iskola és a lovarda közötti távolság: |
|
Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába: |
|
Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba: |
|
A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról |
nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele |
Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról: |
nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben |
Sikertörténetek: |
Az egyik kislány édesapja halála óta enyhe depresszióban szenvedett. A lovak közelsége, a lovaglás élménye akkora erőt adott neki, hogy újra megnyílt a család és a társak előtt. Az édesanyja szerint újra a régi lányát kapta vissza a lovaknak köszönhetően. A most már középiskolás derűs lány azóta is eljár lovagolni. Rendkívül jó az iskola és a lovarda kapcsolata. A lovas oktatók pályázati keretből finanszírozva olykor foglalkozásokat tartanak egy-egy csoportunknak. Diákjaink a napközis foglalkozás keretében látogatóba is nagyon szívesen mennek a lovakhoz, melyre lehetőséget biztosít számunkra a lovarda. |
Kérések, javaslatok: |
Szeretnénk minden tanulónknak az 5 testnevelésóra keretében felajánlani alternatívaként a lovas sportot. Hiszen országosan is egyedülálló, hogy az iskola 500 m-es körzetében ilyen mértékben felszerelt, európai színvonalú, rossz idő esetén is teljes körűen használható lovas létesítmény működik, befogadva az általános iskolai tanulókat. Ehhez mindenképpen anyagi támogatásra lenne szükségünk. |
Frissítve: 2022.08.10.