Szentendrei II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Gimnázium |
|
2000 Szentendre, Rákóczi Ferenc utca 6. |
Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó: |
Monostori Lovasfarm Közhasznú Sport Egyesület |
|
2015 Szigetmonostor, Fõ utca 67. Hrsz 96 MKEH engedély száma: L/000221 A lovarda felszereltsége:
|
Bánó Csilla Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:
|
A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Szentendrei II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Gimnáziumban: |
|
Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma: |
|
A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok: |
|
Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás: |
Első félévben általános iskolások, másodikban gimnazisták vesznek részt, minden héten egyszer járnak ki illetve tematikus napokon egész szombat délelőtt ott vannak. |
Lovaglás oktatás gyakorisága: |
|
Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával: |
|
Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma: |
|
Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma: |
|
Kiegészítő foglalkozások: |
|
Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók: |
Szintfelmérés után csoportokban kezdenek lovagolni. Kezdő lovasok futószáron, egyensúlygyakorlatokkal, majd tanügetés, könnyű ügetés. Az osztálylovasok a lovardai alakzatokon túl, az idomítólovaglás alapjaival foglalkoznak. A kitűzött cél, hogy mindenki túljusson a futószárazáson ezáltal osztálylovasként növelve az egy főre jutó lovaglási időt. |
Év végi számonkérés: |
|
Kötelező védőfelszerelés: |
|
A kötelező védőfelszereléseket biztosítja: |
|
Kötelező, vagy ajánlott ruházat: |
A felszerelés megléte nem feltétel, kényelmes nadrág, magas szárú cipő viselése elfogadott. |
Az iskola és a lovarda közötti távolság: |
|
Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába: |
|
Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba: |
|
A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról |
nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele |
Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról: |
hasznos, pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben |