Egy ló eladása roppant összetett feladat, amelyben egyaránt szerepet kap az érzelmi és pénzügyi stressz, valamint magának az eladásnak a bonyolult folyamata is. Ez utóbbi pedig nem is olyan egyszerű feladat, mint amilyennek elsőre tűnik. Számos olyan összetevője van, amelyek alapvetően meghatározzák a folyamat hosszát és sikerességét. Ide tartozik például a ló árának a meghatározása, az állatorvosi vizsgálatok, a lehetséges vevők átvilágítása, az eladási feltételek kialakítása, a szállítás stb.
Arról nem is beszélve, hogy ez egyelőre még mindig a vevők piaca. Noha egyre többen szeretnének lovat vásárolni, sokkal több eladó van. Ezért nagyon fontos, hogy milyen stratégiát alakítunk ki az eladás során. Hiszen ezen múlhat akár az, hogy egy bizonytalan vevő, aki új szereplő, meggyőzhető legyen arról, hogy például részvény vásárlás helyett érdemes befektetnie ebbe a piacba.
A sikeres eladás egyik kulcsa, hogy már az elejétől nyitottnak kell lenni a lehetséges vevőkkel. Ennek első lépése maga a hirdetés. Fontos, hogy reális leírást adjunk, hiszen sokan bizonyos képességekkel vagy tulajdonságokkal rendelkező lovat keresnek.
Szintén fontos az ár reális meghatározása, hiszen egy túlárazott ló után biztosan sokkal kevesebben érdeklődnek. Ehhez a ló képességeinek és tulajdonságainak az ismerete mellett fontos a piaci lehetőségekkel is tisztában lenni.
Egy tapasztalt vevő biztosan rá fog arra is kérdezni, hogy miért szeretnénk eladni a lovat. Ennek számos oka lehet, és itt újra ki kell emelni az őszinteség fontosságát. Akár előre gondoljuk át és fogalmazzuk meg a lehető legvilágosabban az okokat.
Ha pedig már akad egy-egy komoly érdeklődő, akkor valódi helyzetben is mutassuk meg a lovat. Remek ötlet lehet például meghívni őket, hogy láthassák, hogyan viselkedik a ló miközben befogjuk, ápoljuk és felszereljük. Sőt akár egy lovaglást is felajánlhatunk, hogy pontos képet alkothassanak róla, illetve arról, hogy hogyan tudnak együttműködni.
Emellett az is fontos, hogy mi is érdeklődjünk arról, hogy miért szeretnének lovat vásárolni, milyen kritériumok a fontosak a vevők számára, milyen tulajdonságokat keresnek. Így képet kaphatunk arról, hogy megfelelő-e számukra az általunk kínált ló.
És ami talán a legfontosabb, hogy ne feledkezzünk el a régi szabályról, amit a vásárlók még ma is betartanak: “Ne vedd meg az első lovat, amit látsz”. Néhány vásárló több lovat is megnéz, mielőtt döntene.
Ennek egyik oka, hogy már tapasztalat lótartók, és fontos számukra, hogy a legmegfelelőbbet válasszák ki. A másik ok lehet, hogy kezdő lótartóval van dolgunk, akinek több időre van szüksége ahhoz, hogy eldöntse, hogy mit szeretne, és bizonyos esetekben egyáltalán azt, hogy szeretne-e lovat.
Ezért fontos tehát, hogy ne sürgessük őket. A legjobb, amit tehetünk, hogy végig partnerként tekintünk a vásárlóra, és őszinte, hiteles kommunikációval segítjük a mindenki számára legjobb döntés meghozatalában.
2021.11.29. Bazoom, Kép forrása: Canva.com