keresés a lovardák között


Interjú a Cavalero producerével, Tony Haswanival

Cavalero Show │ Interjú a Cavalero producerével, Tony Haswanival


Már csak néhány hét van hátra a Cavalero budapesti előadásáig: szeptember végén érkezik Budapestre a Cavalero Lovas Show. A társulat a dél-franciaországi Nimes-ből érkezik hazánkba; egész estés előadásukban a szabadidomítás, a francia és a spanyol tradíciók ötvöződnek. A Lovasok.hu a produkcióval kapcsolatos kulisszatitkokról faggatta a show producerét, a kanadai Tony Haswanit.

Honnan jött a Cavalero ötlete?
Tony Haswani: Világéletemben szerettem a lovakat és mindig is vágytam arra, hogy egyszer felépíthessek egy lovas művészeti produkciót. Apránként kezdtük az előkészítést, majd 2008-ban jött az elhatározás, hogy teljes erőbedobással elkezdjünk a show-n dolgozni. A Cavalero ősbemutatójára végül 2009-ben Nimesben került sor a Les Ferias de Nimes fesztivál keretei között, mely évről-évre nézők millióit vonzza. Az előadásokra minden jegy elkelt, rendkívül pozitív volt a műsor fogadtatása.

Hol aratta a Cavalero a legnagyobb tetszést?
Tony Haswani: Számos szereplésen túl vagyunk már. Léptünk már fel több mint 400 lovat felvonultató fesztiválokon, de elegáns gálákon is mindössze két lóval. Nehéz tehát megmondani. Minden fellépést rendkívül élvezünk, és mindig mindent megteszünk azért, hogy lenyűgözzük a közönséget.


Mire számíthat az, aki ellátogat a Cavalero budapesti előadásaira? Melyek a legfőbb attrakciók, műsorszámok?
Tony Haswani: A show 30-35 művész és 60 ló összehangolt munkájából áll össze és számos különféle produkciót vonultat fel, úgy mint: kaszkadőrszámok, szabadidomítás, táncoló lovak, lovas karusszel. Készülünk komikus kis jelentekkel, sőt még énekesek is vannak a csapatban.

Hogyan áll össze egy ilyen előadás? Melyek a főbb munkafázisok?
Tony Haswani: Hát erre bizony nem egyszerű válaszolni… Évek tudása, tapasztalata, munkája, a megfelelő emberek kiválasztása – rengeteg tényező szükséges ahhoz, hogy egy ilyen nagyszabású show-t vigyünk színpadra. Nagyon sok múlik a háttérben munkálkodókon (művészeti vezető, menedzsment, technikusok, stb.), hiszen egy ilyen produkció alapja a kreativitás és a képzelőerő. A nehézség abban rejlik, hogy ezeket az ötleteket hogyan valósítsuk meg. Ez pedig már sokkal prózaibb változók függvénye, úgy mint a gazdasági helyzet, vagy a konkurencia. Persze nem feledkezhetünk meg a tartalomról. A megfelelő tartalom nélkül hiába a profi marketing, menedzsment és megvalósítás, mert üres és semmitmondó lesz a végeredmény.

Mégis, körülbelül mennyi idő és mennyi munka, amíg összeáll egy ilyen produkció?
Tony Haswani: Akár több év. Ha megvan a megfelelő producer, meg kell találni a megfelelő embereket, a megfelelő stratégiát. Az utóbbi években számos, kizárólag üzleti céllal útjára indított show sorsát kísértük figyelemmel. Olykor nagyszerű ötleteket láttunk, de ez mégsem volt elég a túléléshez. Egy-egy ilyen produkció sorsát rendkívül sok tényező befolyásolja, és – bár nehéz elfogadni – egy részüket bizony nem tudjuk befolyásolni.

Melyik a kedvenc része a produkcióban?
Tony Haswani: Hát, erre nem könnyű válaszolni, hiszen érthető módon a show első percétől az utolsóig sajátomnak érzem a show-t. Ráadásul gyakran elkalandozik a figyelmem és a produkció helyett inkább a közönség reakcióit, visszajelzéseit figyelem. Személyes kedvenceim a kaszkadőrök, a szabadonidomítás, valamint az énekesek előadása.

Melyik részt volt a legnehezebb kivitelezni?
Tony Haswani: Nem mondhatnám, hogy ezt, vagy azt a részt sokkal nehezebb volt kivitelezni, mint a többit. Inkább az volt a kihívás, hogy megtaláljuk az ideális egyensúlyt. Hogy egy valóban nagyszabású show-t építsünk, de lehetőleg szerény logisztikai és technikai igényekkel.

Fordult elő valaha valami szokatlan, vagy vicces fennforgás valamelyik előadás folyamán?
Tony Haswani: Lovaink a színfalak mögött rendszeresen megnevettetnek minket, mindig akadnak vicces, furcsa helyzetek. De ők is profik, az előadások során sosem hibáznak.

Hogyan alakult ki együttműködés egy kanadai producer és egy francia lovastársulat között?
Tony Haswani: Franciaország és Quebec között szoros, a régi gyarmati időkig visszanyúló kötelék van. Ennek köszönhetően számos területen van együttműködés Franciaország és Quebec között. Mint említettem, régi vágyam volt egy nagyszabású, kis technikai háttért igénylő és könnyen mozgatható lovas show. Elkezdtem tehát keresni a megfelelő embereket, így találtam Robin Hasta Luego-ra, aki jelenleg is producertársam és a Cavalero művészeti igazgatója.

Budapesti látogatásuk során felmérték a Papp László Budapest Sportaréna adottságait. Elégedettek a látottakkal?
Tony Haswani: Mindennel rendkívül elégedettek vagyunk. A helyszín tökéletesen megfelel a Cavalero számára, minden adott, amire csak szükségünk lehet és segítőink is rendkívül kedvesek.



Járt már korábban Magyarországon?
Tony Haswani: Igen, háromszor. Nagyon megszerettem az országot, így már korábban elhatároztam, hogy szeretném ide is elhozni a Cavalerot.

Mit tudnak Magyarországról a magyar lovaskultúráról Franciaországban és Kanadában?
Tony Haswani: Amellett, hogy egy nagyon szép ország, általánosságban azt is tudják, hogy a magyarok történelmében rendkívüli szerep jutott a lovaknak. Ez volt az egyik oka, hogy első Franciaországon kívüli helyszínül Budapestet választottuk. 

Mióta dolgozik együtt a csapat?
Tony Haswani: A csapat összes tagja ugyanazon régióból származik, így sokan már gyermekkor óta ismerik egymást. Ennek köszönhetően nagyon kellemes a hangulat a munka során.

Hány ember teszi ki a Cavalero csapatát?
Tony Haswani: Egy-egy fellépés mintegy 50 ember összehangolt munkáját követeli, de összességében 80 ember dolgozik a Cavalero sikerén.

Milyen a csapat korösszetétele?
Tony Haswani: Nagyon változó, és mindenképpen szeretnénk megőrizni ezt a sokféleséget. Vannak nagyon fiatal művészek, akik 6 éves korukban kezdtek nálunk, de akad köztük 50 éves is. A premierünkön egy 80 éves művész is fellépett – azóta valóban törekszünk arra, hogy minden korosztály képviseltethesse magát.

Vannak a művészeknek lovak nélküli edzései is?
Tony Haswani: Természetesen. Például az énekesek folyamatosan edzik a hangjukat, a kaszkadőrök erőnléti, akrobatikai edzést végeznek, valamint gyakorolják a tűzzel való trükköket.

Vannak magyarok is a Cavalero csapatában?
Tony Haswani: Nincsenek, de keressük a lehetőséget, hogy bevonjunk magyarokat is, amennyiben van rá lehetőség, akár csak egy-egy műsorszám erejéig.

Előfordulnak néha konfliktusok a csapattagok között? Akár olyan apróságok, hogy „a te lovad megharapta az enyémet!” – vagy hasonló?
Tony Haswani: Egyáltalán nem. Mindenki tiszteli a másikat és annak lovát. Mindenki csapatjátékos. Mindig élvezzük, hogy együtt vagyunk, s ha vége egy shownak, nehéz elválni. Tényleg olyanok vagyunk, mint egy nagy család sok-sok lóval.

Hogyan fog a csapat Magyarországra utazni?
Tony Haswani: Egy része a lovakkal tehergépkocsikon utazik, de a legtöbben repülővel fognak majd Magyarországra érkezni.

Tovább a Cavalero Lovas Show oldalára >>


Magyar Dorottya, Lovasok.hu
Címkék: Cavalero, Tony Haswani, Robin Hasta Luego, Nimes






Hozzászólások:




Legtöbb lájkot kapott cikkeink





















 
  tereplovaglás, fedett lovarda, lovas táborok, bértartás, csapatépítés a Bakonyban   Horze Lovasáruház   KLP   TAnita lovasbolt Érd   Barefoot