keresés a lovardák között

A legfőbb cél a gyerekek formálása, nevelése a ló, mint tanító által




A Sóskúti Lovas-és Élményparkba látogatott és egy tanrendi lovasórán vett részt Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára március 7-én. Országjáró körútja során azt összegzi, hogyan lehetne beilleszteni az iskolai tanrendbe a lovaskultúra oktatását.

A Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán a 2005 őszén indult el a lovaskultúra oktatók másoddiplomás képzése, melynek része az is, hogy a hallgatók gyakorló oktatáson vegyenek részt. Ennek érdekében kezdődött a TF Lovaskultúra oktató szak és a Diana utcai Iskola (vagyis a Semmelweis Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Sportiskola) közötti együttműködés immáron nyolc éve. Azóta buszoznak ki Sóskútra az iskolások heti egy alkalommal, hogy ismerkedjenek a lovakkal és lovaglással. Az oktatás itt jelenleg még nem a mindennapos testnevelés része, hanem szakkörként működik

Különleges helyzet ez, ahol a lovaskultúra szak hallgatói – maguk is tanulók – foglalkoznak a gyerekekkel Páska Ildikó vezetésével. Megtanulják, hogyan szervezzék meg a csoportos foglalkozásokat, milyen módszerekkel oktassák a különböző korosztályba tartozó gyerekeket. Az itt végzett hallgatók tehát felkészülnek arra, hogy az általános iskolai lovaglás oktatásban résztvevő gyerekeket oktassák, szervezzék, vezessék ezeket a foglalkozásokat.

Az oktatás három futószáras lovon és két műlovon folyt. A gyerekek lóra ülés előtt bemelegítettek, a lovakkal és lovakon sorváltó játékokat is játszottak, és jutott idő egy kis istállómunkára, lóápolásra is.  

A legfőbb cél az iskolai lovasoktatás bevezetésénél a gyerekek formálása, nevelése a ló, mint tanító által - foglalta össze az itt folyó munka irányelveit Páska Ildikó. 

 


Semmelweis Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium - Budapest

1125 Budapest, Diana utca 35-37.
Tel.: (1) 275-5780
Weboldal: segyak.com
Igazgató: Steiner László

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Bar Éva
E-mail: dianagazdasagi@gmail.com
Tel.: 06 70/2190-672,
395-2108/36 mellék

Sóskúti Lovas Szolgáltató Kft.

2038 Sóskút, Bajcsy-Zsilinszky út 61.

Weboldal: lovassport.hu

MKEH engedély száma: L/000185 

 

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • akadálypark, cavalettik
  • ügyességi akadályok, bóják
  • műló
  • fedeles lovarda
  • kültéri pálya természetes talajjal

Páska Ildikó
Email: paska.ildiko@freemail.hu
Tel.: 06 70/610-1624
 

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar Lovaskultúra hallgatói

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Semmelweis Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 2006-2007. tanév

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 22 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 1. évfolyam, 2. évfolyam, 3. évfolyam, 4. évfolyam, 5. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

1 csoport 22 főből áll

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 15-20 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 3 db ló, 1 póni

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 5 hallgató, 1 vezető tanár

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Lovastorna alapokkal és utána nyeregben

Év végi számonkérés:

  • Bemutató lovaglás

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja: 

  • a szülők

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

Hosszú szűk nadrág, megfelelő lábbeli. Kobak használata kötelező.

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • több, mint 15 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek több, mint 10%-a

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról: 

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

Van olyan kislány a csoportban, aki lovastorna edzésre jár ezen felül (itt lett "kiválasztva") és már országos versenyen is indul, későbbiekben az utánpótlás nevelés részévé válhat.

- A foglalkozás egyértelműen tágítja az érdeklődésüket: sokat olvasnak a témához hozzá, a ruházatukon és az otthoni "lakberendezésen" is megmutatkozik az érdeklődésük

- Javította hozzáállásukat a felelős állattartás kérdéséhez, valamint a természettel és annak védelmével kapcsolatban is.


 





Cikkajánló:


Hozzászólások:

























   
Horze Lovasáruház   KLP   Lovasvilág Lovasbolt   Decathlon   Tanita Lovasboltja   szerverbérlés, szerverhoszting, szerverüzemeltetés