1985 óta lovagolhatnak a budapesti speciális szakiskola tanulói

Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskola – Budapest

1082 Budapest, Üllői út 76.
Tel.: (1)/ 313-9288
Weboldal: bg-bp.sulinet.hu
Igazgató: Kajáry Ildikó

Az iskolai lovaglás oktatásban illetékes kapcsolattartó:
Katona Péter
E-mail: bogarcica8@gmail.com
Tel.: 06-20/469-5875

Lovasterápia a Fogyatékkal Élőkért Egyesület

1238 Budapest, Tangazdasághoz vezető út, Péteri-major
Weboldala: sorilovi.hu

MKEH engedély száma: L/000248

A lovarda felszereltsége:

  • öltöző
  • társalgó/fűtött klubhelyiség
  • ügyességi akadályok, bóják
  • fedeles lovarda
  • körkarám
  • fedett körkarám
  • kültéri pálya természetes talajjal

Jámbor Péter
Email: jamborp@freemail.hu
Tel.: 06-30/203-7218
 

Az iskolai lovaglás oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők:

Jámbor Péter – lovas terapeuta 

A lovaglás és lovaskultúra oktatása a Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Speciális Szakiskolában:

Mióta folyik az iskolában a lovaglás, a lovaskultúra oktatása:

  • 1985

A lovaglás oktatásban résztvevő gyermekek száma:

  • 8 fő

A lovaglás oktatásban résztvevő évfolyamok:

  • 5. évfolyam

Milyen beosztásban zajlik a lovaglás oktatás:

A tanulók párban, egyszerre két lóval dolgoznak 20 perces turnusokban, egy terapeutával, két lóvezetővel és egy kísérővel.

Lovaglás oktatás gyakorisága:

  • Hetente 2 db 45 perces óra összevonva

Átlagosan lóháton töltött idő gyermekenként egy lovardai látogatás alkalmával:

  • 15-20 perc

Az oktatásban résztvevő lovak, pónik száma:

  • 2

Az oktatásban résztvevő lovasoktatók, lovasedzők száma:

  • 1 fő

Kiegészítő foglalkozások:

  • bemelegítés, talajtorna, játékos feladatok
  • lovastorna
  • ismerkedés a lovakkal
  • ismerkedés a ló körüli munkákkal
  • szerszámismeret
  • elméleti oktatás (magyar lovaskultúra, lófajták, lovaglás, stb.)
  • házi feladat kiadása (rajzolás, kutatómunka, stb.)

Hogyan zajlik az oktatás, milyen tanmenet szerint haladnak az oktatók:

Iskolánk tanulói középsúlyos fokban értelmi fogyatékosok, ezért speciális foglalkozást igényelnek. Rövid ismerkedés után képességfejlesztő gyakorlatokat végeznek a lóháton. Céljaink terápiás jellegűek. ( finommotorika, beszédmegindítás,stb. )

Év végi számonkérés:

  • Nincs

Kötelező védőfelszerelés:

  • kobak

A kötelező védőfelszereléseket biztosítja: 

  • a lovarda

Kötelező, vagy ajánlott ruházat:

 kobak

Az iskola és a lovarda közötti távolság:

  • 5-10 kilométer

Hogyan jutnak el a gyerekek a lovardába:

  • Külön busszal

Azon gyermekek aránya, akik a szabadidejükben is eljárnak lovagolni, vagy lovas táborokba:

  • a gyerekek nem járnak el szabadidejükben lovagolni, vagy lovas táborokba

A gyermekek visszajelzése a lovaglás oktatásról

nagyon motiváltak, nagyon élvezik a lovaglás oktatást, hasznosnak tartják, szabadidejükben is szívesen foglalkoznának vele

Az iskolában tanító tanárok tapasztalata a lovaglás oktatásról: 

nagyon hasznos, egyértelmű pozitív változást tapasztalnak a gyermekek magaviseletében, kondíciójában, tanulási képességeiben, vagy közösségi készségeiben

Sikertörténetek:

A jelenlegi 5. csoportba jár egy autista nem beszélő gyerek, aki sem társaival, sem tanáraival nem keresi a kapcsolatot. Kutyaterápia során sem lehetett bevonni a foglalkozásokba. Arra számítottunk, hogy hetekbe is beletelhet, mire megbarátkozik a lóval, de megdöbbenésünkre azonnal felült rá és azóta is örömmel jár és nyitottabb lett.

 

Hozzászólások